Tip of the Day

Τι μπορούν να κάνουν οι επιχειρήσεις για να επιτύχουν καθαρές μηδενικές εκπομπές

Οι επιχειρήσεις είναι φορείς δράσης για το κλίμα και με μια καλά καθορισμένη στρατηγική έχουν ήδη καταφέρει να μειώσουν τις εκπομπές τους.

Ενώ η δράση κατά της κλιματικής αλλαγής έχει επιταχυνθεί, ο ρυθμός δεν είναι αρκετά γοργός ώστε η εφαρμογή των διορθωτικών μέτρων να προλάβει να αντισταθμίσει την επίδραση των εκπομπών ρύπων στο περιβάλλον. Αυτό το χάσμα μεταξύ της ρητορικής και της πραγματικής δράσης πρέπει να κλείσει για να επιτευχθούν οι μηδενικοί στόχοι που τέθηκαν στο COP26. Και για να κλείσει αυτό το χάσμα θα πρέπει να αναλάβουν δράση οι επιχειρήσεις και η βιομηχανία. 

Το πιο σημαντικό στοιχείο για κάθε χώρα για να επιτύχει τους στόχους της είναι οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι πολίτες με την ευρεία έννοια συμπεριλαμβανομένων και των επιχειρήσεων μεγάλων ή μικρών.

Οι επιχειρήσεις που κατανοούν τις ευθύνες τους απέναντι στο περιβάλλον και κατά συνέπεια υιοθετούν βέλτιστες πρακτικές, μπορούν να συμβάλουν σημαντικά σε ένα πιο πράσινο αύριο. Η υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών για το κλίμα επιτρέπει στις επιχειρήσεις όχι μόνο να ενισχύσουν την αξία της επωνυμίας τους αλλά και να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά. 

Οι εταιρείες με ένα βιώσιμο σχέδιο δράσης μπορούν να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους και να αποκομίσουν μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη.

Και αυτό μπορούν να το επιτύχουν ακολουθώντας πέντε βασικά βήματα:

Το πρώτο είναι η ίδια η επιχείρηση να είναι ευαισθητοποιημένη σε επίπεδο διοίκησης και εργαζομένων. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να συμβουλεύονται ειδικούς για το κλίμα που μπορούν να τις βοηθήσουν με μια εμπεριστατωμένη συμβουλή σχετικά με τα επίπεδα εκπομπών τους και τις συνακόλουθες επιπτώσεις στο κλίμα.

Δεύτερον, η δράση για το κλίμα πρέπει να καθιερωθεί ως μέρος της εταιρικής διακυβέρνησης. Οι εταιρείες μπορούν να αναλάβουν οι ίδιες συγκεκριμένες ευθύνες. Αυτό θα τους επιτρέψει να υποστηρίξουν τις βέλτιστες πρακτικές για το κλίμα και θα διατηρεί ζωντανό το ενδιαφέρον για αντίστοιχες δεσμεύσεις σε όλα τα στάδια της επιχειρηματικής τους ανάπτυξης.

Τρίτον, είναι απαραίτητος ο σχεδιασμός στρατηγικού οδικού χάρτη. Ένα ισχυρό πλαίσιο θα δώσει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να καταρτίσουν ένα πιο αποτελεσματικό σχέδιο δράσης. Και σε αυτή τη φάση, η διοίκηση μπορεί να συμβουλευτεί ειδικούς για το κλίμα και να καθορίσει μακροπρόθεσμους κλιματικούς στόχους με βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες λύσεις για την επίτευξή τους.

Φυσικά, αυτός ο οδικός χάρτης θα πρέπει να εφαρμοστεί. Μόλις καθοριστούν οριστικοί στόχοι φτάνουμε στο τέταρτο βήμα που ουσιαστικά περικλείει την εφαρμογή του σχεδίου για διορθωτικά μέτρα. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επιδιώκουν να διασφαλίσουν ότι όλες οι τρέχουσες εκπομπές τους εξισορροπούνται με συγκεκριμένες δράσεις. Σύμφωνα με αυτό, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ενσωματώσουν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που περιορίζουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τη σπατάλη πόρων, ενώ είναι ενεργειακά αποδοτικές.

Τέλος, απαιτείται αξιολόγηση και παρακολούθηση των μέτρων που έχουν ληφθεί. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να σχεδιάζουν την τακτική παρακολούθηση της περιβαλλοντικής στρατηγικής τους για να αξιολογούν την αποτελεσματικότητά τους και να ενσωματώνουν τις απαραίτητες διορθώσεις. 

Οι επιχειρήσεις είναι φορείς δράσης για το κλίμα και με μια καλά καθορισμένη στρατηγική έχουν ήδη καταφέρει να μειώσουν τις εκπομπές τους. Όμως, θα πρέπει να διευρύνουν το πεδίο των κλιματικών τους στόχων για υψηλότερα επίπεδα μείωσης των εκπομπών τους ώστε να επιτύχουν υψηλότερη συμβολή στους παγκόσμιους στόχους.

TAGS: