Tip of the Day

Τρόποι για να περικόψετε τις δαπάνες στην επιχείρησή σας

Οι επιχειρήσεις συχνά προβαίνουν σε έξοδα τα οποία είναι περιττά και συντελούν στη διόγκωση του λειτουργικού κόστους. Υπάρχουν κάποιες λιγότερο «προφανείς» σπατάλες, τις οποίες η διοίκηση μπορεί να περιορίσει ή να καταργήσει χωρίς να πλήξει άλλους νευραλγικούς τομείς όπως είναι οι μισθοί ή τα προγράμματα ασφάλισης. 

Μέλη του Επιχειρηματικού Συμβουλίου του Forbes προτείνουν συγκεκριμένες στρατηγικές, οι οποίες στοχεύουν κυρίως στην ορθή διαχείριση των εξόδων. Μία από αυτές είναι ο προϋπολογισμός μηδενικής βάσης (ZBB). Ο ZBB παρέχει ορατότητα κόστους και εφόσον υιοθετηθεί ως τρόπος επιχειρηματικής δραστηριότητας και αποτελέσει μέρος της οργανωσιακής κουλτούρας, ο αντίκτυπος του μπορεί να είναι σημαντικός όσον αφορά στη μείωση του λειτουργικού κόστους, ιδίως των πωλήσεων και των γενικών εξόδων. 

Ένα άλλο μέλος του συμβουλίου αναφέρεται στην εστίαση στις τριμηνιαίες οικονομικές καταστάσεις οι οποίες επιτρέπουν να καταρτιστεί μια λίστα δαπανών κατά σειρά προτεραιότητας και να ληφθούν πιο εύκολα οι αποφάσεις για ενδεχόμενες περικοπές.

Ακόμη, ένας από τους ευκολότερους τρόπους συγκράτησης των εξόδων είναι η σαφήνεια στις επιχειρηματικές δαπάνες, η οποία επιτυγχάνεται με ακριβή καταγραφή και αξιολόγησή τους. Για παράδειγμα, μια επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιεί πολλά προγράμματα λογισμικού που θα μπορούσαν να ενοποιηθούν σε ένα προϊόν ή συστήματα που σπαταλούν πολύ ενέργεια.

Το ίδιο ισχύει και με τους προμηθευτές οι οποίοι μπορούν να «ενοποιηθούν» ώστε να υπάρχει και η δυνατότητα μεγαλύτερων εκπτώσεων. Οι επιχειρήσεις πρέπει να εξετάζουν το εάν αξιοποιούν στο έπακρον τις εσωτερικές τους δυνάμεις και αν κάνουν περιττά έξοδα αναθέτοντας σε εξωτερικούς συνεργάτες δραστηριότητες που μπορούν να επιτελεστούν εντός του οργανισμού.

Κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική αλλά η καλύτερη μέθοδος για την εξάλειψη της σπατάλης είναι να εξετάσει ποιες από τις διαδικασίες δεν προσθέτουν αξία στο τελικό προϊόν

Η υιοθέτηση συστημάτων νέας τεχνολογίας αποδεικνύεται πάντα πιο αποτελεσματική. Αλλά το κόστος του λογισμικού, της ενσωμάτωσης, της εκπαίδευσης και της αλλαγής σε μια ροή εργασίας μπορεί να είναι υψηλό για αυτό πρέπει να αξιολογηθεί η χρησιμότητά της σε βάθος χρόνου.

Στην αγορά υπάρχουν αρκετά εργαλεία διαχείρισης δαπανών και marketing όπως είναι τα SEO, το SEM, τα οποία οι διοικήσεις των επιχειρήσεων μπορούν να χρησιμοποιήσουν αν θέλουν να ακολουθήσουν πιο τυποποιημένες διαδικασίες.

Με πληροφορίες από το Forbes