Tip of the Day

Tip of the day: Οδηγός «επιβίωσης» για μια start up

Για μια start up η συνταγή της επιτυχίας στηρίζεται σε δύο στοιχεία.

Για μια start up η συνταγή της επιτυχίας στηρίζεται σε δύο στοιχεία: Να βρει χρηματοδότηση και να επιζήσει σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Συνήθως, μια start up ξεκινά με φρέσκιες ιδέες, εισάγει καινοτομίες αλλά τα κεφάλαια συχνά απορροφώνται για να κάνει τα πρώτα δύσκολα βήματα και όπως συνήθως γίνεται, όταν πρέπει να περικόψει δαπάνες, το «μαχαίρι» χτυπάει τις ενέργειες marketing. 

Υπάρχουν, ωστόσο, κάποια πράγματα που μπορεί να κάνει μια νεοφυής επιχείρηση για να δηλώσει δυναμικά το «παρών» στην αγορά. Η βασική αρχή είναι να «συστηθεί» με όσους τρόπους μπορεί στους πελάτες και σε όλους γενικά τους stakeholders και να έχει ένα αφήγημα, το οποίο θα είναι και θα δείχνει αληθινό. Σύμφωνα με το Forbes, μια εταιρεία πρέπει να ανακοινώσει την παρουσία της, το σκοπό της και την αποστολή της ενώ στη συνέχεια πρέπει να εντάξει στο «παιχνίδι» όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Μάλιστα, στα πρώτα της βήματα, θα ήταν χρήσιμο να πλησιάσει τους υποψήφιους πελάτες, να ζητήσει τη γνώμη τους, να κάνει μια έρευνα αγοράς για το τι θεωρεί το κοινό «αξιόπιστο» προμηθευτή ή συνεργάτη.  Η συζήτηση και η ανταλλαγή εμπειριών είναι το παν σε αυτή τη φάση καθώς οι παλαίμαχοι της αγοράς έχουν πάντα να διηγηθούν τις δικές τους «ιστορίες τρόμου». 

Η τοποθέτηση στην αγορά, το branding, η ταυτότητα είναι τα επόμενα βήματα. Η επωνυμία πρέπει να είναι αυθεντική, προσωπική η προσέγγιση πρέπει να είναι ανθρωποκεντρική. 

Φυσικά, ό,τι μπορεί να προσδώσει «αίγλη» ή αναγνωρισιμότητα σε μια νεοσύστατη εταιρεία είναι καλοδεχούμενο. Αυτό μπορεί να είναι πιστοποιήσεις, βραβεία, διακρίσεις, καλές κριτικές και μαρτυρίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στο διαδίκτυο και γιατί όχι και στα ΜΜΕ.

Το feedback αποτελεί ένα εργαλείο ανεκτίμητης αξίας όχι μόνο για μια start up αλλά για κάθε επιχείρηση. Κάνοντας τακτικά διαδικτυακά σεμινάρια, άρθρα, podcast, ενημερώσεις και δημοσιεύσεις στα κοινωνικά μέσα μπορεί η εταιρεία να αλληλεπιδράσει με τα διάφορα κοινά της, να εντοπίσει αδυναμίες και να βρει τις λύσεις σε προβλήματα.

Το «καλό πρόσωπο» της εταιρείας, η κοινωνική ευθύνη αποτελούν στοιχεία που αξιολογούν θετικά τα ενδιαφερόμενα μέρη. Έτσι, αν η δραστηριότητα της εταιρείας συνδεθεί με έναν κοινωνικό σκοπό, αυτό αυτόματα αναβαθμίζει την εικόνα της.

Και βέβαια, οι επικεφαλής της χάραξης στρατηγικής μιας νεοσύστατης εταιρείας δεν πρέπει να ξεχνούν ότι οι υποσχέσεις που δίνουν και η διαφήμιση που κάνουν πρέπει να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που δημιουργούν.