Tip of the Day

Η συμβουλή των ιδρυτών μιας app πολλών εκατομμυρίων

Όταν οι σύζυγοι Vhris Halim και Raena Lim παραιτήθηκαν από τις δουλειές τους το 2016 για να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση βιώσιμης μόδας, ούτε που φαντάζονταν την επιτυχία που θα ακολουθούσε.

Αλλά ήξεραν σίγουρα ένα πράγμα: ρίχνεις το προϊόν στην αγορά στη βασική του μορφή το συντομότερο δυνατό -αυτή είναι η συμβουλή που ακολουθούν μέχρι και σήμερα.

«Ως ιδρυτής μιας startup, ιδιαίτερα στην αρχή, μπαίνεις στον πειρασμό να χτίσεις το τέλειο προϊόν προτού λανσάρεις ο,τιδήποτε, ή να βάλεις κάτω όλα τα χαρακτηριστικά και να τα υπεραναλύσεις», λέει ο Halim, πρώην σύμβουλος. «Από την εμπειρία μας, αυτό είναι λάθος», λέει ο CEO της Style Theory στο CNBC.

Ξεκινήστε απλά

Από τη στιγμή που ο Halim και η τραπεζίτης γυναίκα του, Lim, εντόπισαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν μια υπηρεσία ενοικίασης ρούχων στη Σιγκαπούρη, δεν ξόδεψαν πολύ χρόνο για να φτιάξουν μια λίστα αναμονής και να «ζυγίσουν» το ενδιαφέρον προτού λανσάρουν την υπηρεσία σε έναν μικρό αριθμό καταναλωτών.

Καθώς η ζήτηση μεγάλωνε, το ζευγάρι διεύρυνε τη βάση χρηστών και τη συλλογή ρούχων, προσαρμοζόμενο στα αιτήματα των καταναλωτών.

Πολλοί επιχειρηματικοί ηγέτες ασπάζονται τη συμβουλή του ζευγαριού, η οποία προτρέπει τους επιχειρηματίες να δημιουργούν ένα ελάχιστο βιώσιμο προϊόν στη συνέχεια να το τεστάρουν και να το αναπροσαρμόζουν γρήγορα αντιδρώντας στο feedback από τους καταναλωτές.

«Ο καλύτερος τρόπος να ξεκινήσει ο,τιδήποτε είναι πάντοτε να γίνεται απλά, με μικρούς στόχους, να βγαίνει στην αγορά γρήγορα και μετά να λαμβάνεται το feedback από τους πελάτες», λέει η Lim. «Βάσει του feedback, μπορείς να επιμείνεις και να το κάνεις καλύτερο. Νομίζω είναι ο καλύτερος τρόπος να χτίσεις κάτι που θα αγαπήσουν οι καναταλωτές», συνέχισε. 

Και απέδωσε

Η απλή, βασισμένη στα δεδομένα, προσέγγιση του ζευγαριού, απέδωσε. Μετά από 5 χρόνια λειτουργίας, η επιχείρηση έχει να επιδείξει μια βάση 200.000 χρηστών στη Σιγκαπούρη και την Ινδονησία και μια συλλογή 50.000 ρούχων και 2.200 ζευγαριών παπουτσιών.

Με τη στήριξη χρηματοδότησης 30 εκατ. δολαρίων από επενδυτές που περιλαμβάνουν τις Softbank, Alpha JWC Ventures και Paradise Group, η εταιρεία σχεδιάζει να επεκταθεί τώρα στο Χονγκ Κονγκ και να εισάγει στη συλλογή της ανδρικά και παιδικά ρούχα.

«Το μέλλον σου είναι δικό σας για να το χτίσετε και μπορείτε να το ονειρευτείτε με την ομάδα σας και να πείτε, ας αποφασίσουμε να κάνουμε κάτι πολύ διαφορετικό», λέει η συνιδρύτρια Lim. 

Ωστόσο το ζευγάρι συστήνει προσοχή, να δεχόμαστε τα θετικά αλλά και τα αρνητικά. Η επιχείρησή τους χτυπήθηκε σοβαρά από την πανδημία και παρά τη στροφή προς την παροχή νέων υπηρεσιών, η υπηρεσία ενοικίασης έχει ανακτήσει μόλις το 75% των προ πανδημίας χρηστών.

Στο επιχειρείν, αντιμετωπίζεις αποτυχίες καθημερινά, παίρνεις λάθος αποφάσεις όλη την ώρα και όλα εξαρτώνται από σένα», λέει ο Halim.  «Eίναι πολύ πιο σημαντικό να εστιάζεις στο τι θα κάνεις στη συνέχεια, πώς θα διορθώσεις τα λάθη και πώς θα αναπτύξεις κι άλλο την επιχείρησή σου», λέει ο Halim.