BACKSTORY

Οι κροίσοι και η μοίρα τους – Ο μη έλεγχος της ΕΕΤΤ – Τι ξέρει ο Σ. Κόκκαλης

Περγαμηνές και εμπειρία στον χώρο της κεφαλαιαγοράς

Το να ασκείται κριτική στην επιλογή του Μιχάλη Φέκκα στη θέση του Α’ Αντιπροέδρου της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς με βάση την πολιτική του πορεία (την οποία ο ίδιος δεν έχει κρύψει ποτέ), είναι άδικο, μας έλεγαν από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας σημειώνοντας πως ο κ. Φέκκας έχει αξιόλογες σπουδές και εχει διατελέσει στέλεχος σε μεγάλες χρηματιστηριακές εταιρείες τα τελευταία 25 χρόνια. Άλλωστε ο Κωστής Χατζηδάκης είναι γνωστό ότι για τις δημόσιες θέσεις επιλέγει στελέχη με κριτήριο το βιογραφικό και την τεχνοκρατική επάρκεια τους και όχι τις κομματικές περγαμηνές, ανέφεραν στην στήλη οι ίδιες πηγές.

Οι κροίσοι και η μοίρα τους

Οι κροίσοι δεν θα γίνουν πιο κροίσοι μιας και αυτό εξετάζει η  ομάδα των 20 πλουσιότερων κρατών του κόσμου. Βλέπει λοιπόν η G20  την επιβολή ενός φόρου σε περίπου 3.000 δισεκατομμυριούχους του πλανήτη ώστε να μην πληρώνουν λιγότερους φόρους από τον υπόλοιπο πληθυσμό.  Μιλάμε για έναν διεθνή μηχανισμό που θα φορολογεί την περιουσία η οποία ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.

Ο μη έλεγχος της ΕΕΤΤ

Επειδή βλέπω ότι υπάρχει κινητικότητα στο μέτωπο των ταχυμεταφορών αναρωτιέμαι εκεί στην ΕΕΤΤ πώς πάνε από ελεγκτικές διαδικασίες. Για παράδειγμα αναρωτιέμαι πως ελέγχουν τα κόλπα των εταιρειών να μην παραδίδουν κατ’ οίκον με το επιχείρημα «δεν σας βρήκαμε» και κατά συνέπεια περάστε από εδώ να σας δώσουμε το δέμα σας ή ό,τι άλλο πρέπει να σας παραδώσουμε. Γιατί αν ήλεγχαν δεν θα είχε παραγίνει το κακό.

Σφυρίζει αδιάφορα

Μιας και ο λόγος για ελέγχους, ερωτάται ο υπουργός Ανάπτυξης, έχει κριθεί ή όχι δικαστικά ότι δεν επιτρέπεται η χρέωση εξόδων τήρησης λογαριασμού. Γιατί έχω την αίσθηση ότι έχει κριθεί αλλά οι περισσότερες εκ των τραπεζών συνεχίζουν να χρεώνουν και το Υπουργείο σφυρίζει αδιάφορα.

Τι ξέρει ο Σ. Κόκκαλης;

Τη μεγαλύτερη άνοδο στο Χρηματιστήριο κατέγραψε χθες η μετοχή της Ιντραλότ με νέες αγορές από τον Σωκράτη Κόκκαλη. Προφανώς κάτι παραπάνω θα ξέρει ο επικεφαλής της Ιντρακόμ και δίνει σήμα αγορών στα τρέχοντα επίπεδα τιμών. Άλλωστε διαγωνισμοί τρέχουν στις ΗΠΑ και ήδη έχουν αρχίσει να χτυπάνε την πόρτα του ομίλου υποψήφιοι αγοραστές δεδομένου ότι ο ελληνικός όμιλος είναι ένας εκ των τριών που έχει κατορθώσει να μπει με μεγάλο κόστος κατά το παρελθόν στην αγορά των ΗΠΑ.

Οι «ποινές» που δεν θα είναι... ποινές

Αρχίζουν να γυρίζουν το... τροπάριο εκεί στο Χρηματιστήριο για τους κανόνες διασποράς. Θα επιβάλλουν τώρα, λένε, ποινές τις οποίες δεν θέλουν να τις ονομάζουμε ποινές ενώ το αρχικό κείμενο που είχαν στείλει στην Κεφαλαιαγορά προέβλεπε διαγραφές των εταιρειών που δεν πληρούν για συγκεκριμένο χρόνο τους κανόνες διασποράς. Μόνο που αυτό πολύ απλά δεν ήταν καθόλου νόμιμο, έπληττε τους επενδυτές και έδινε την ευκαιρία σε όσους ήθελαν να βγάλουν τις εταιρείες τους από το ΧΑ να παραβιάσουν τους κανόνες διασποράς να διαγραφούν και να μην πληρώσουν ούτε ένα ευρώ στη μειοψηφία.

Η μετοχική μεταβίβαση στην Ελλάκτωρ

Σχετικά με τη μετοχική μεταβίβαση που ανακοινώθηκε χθες από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, όπου ποσοστό 15,6249% μεταφέρθηκε (στις 26/02, εξωχρηματιστηριακά) από την RB ELLAKTOR HOLDING B.V. (ελεγχόμενη από την REGGEBORGH INVEST B.V.)  στην REGGEBORGH INVEST B.V., πηγές του ομίλου έκαναν λόγο για εσωτερική μεταβίβαση από μια εταιρεία ειδικού σκοπού που είχε συσταθεί στο πλαίσιο της δημόσιας πρότασης που είχε πραγματοποιηθεί. Πλέον, η ολλανδική REGGEBORGH εμφανίζεται με άμεσο μετοχικό μερίδιο 45,1682% (είχε από πριν άμεσα 29,5433%). Η άμεση συμμετοχή υπερέβη το όριο του 1/3. Υπάρχει και ένα call option, ήτοι δικαίωμα προαίρεσης, ποσοστού 7,4671% επί των δικαιωμάτων ψήφου της ΕΛΛΑΚΤΩΡ AE, με λήξη της περιόδου άσκησης/μετατροπής του στις 06.05.2025, που σχετίζεται με τη Motor Oil. Αν από όλα αυτά προκύψει κάτι, θα φανεί. Οσον αφορά στο θέμα που σας έχουμε πει τελευταία κάμποσες φορές, δηλαδή την πώληση της περιβαλλοντικής εταιρείας ΗΛΕΚΤΩΡ στον όμιλο Βαρδινογιάννη, το deal θέλει τον… χρόνο του. Χωρίς να «φωτογραφίζουμε» το «πότε».

Τα σενάρια για το Θριάσιο 2

Σχετικά με το θέμα που γράφει το insider.gr σήμερα για τη νέα χρονική παράταση που ζήτησε το σχήμα Hellenic Train – Damco για το logistics park στο Θριάσιο (το «2»), στην αγορά κυκλοφορούν κάποια ερωτήματα τα οποία, προς αποφυγήν παρεξήγησης, δεν τα ενστερνίζεται σώνει και καλά η στήλη. Απλώς τα μεταφέρει. Κάποιοι αναρωτιούνται αν είναι μόνο τυπικό θέμα ή αν σχετίζεται με μια γενικότερη στάση (αναμονής) της κοινοπραξίας που θέλει να δει πως θα κινηθεί η αγορά, πώς θα διαμορφωθούν οι συνθήκες πώς θα προχωρήσει το όμορο project της Goldair κ.λπ. Γιατί προφανώς η επένδυση θέλει χρόνο αλλά και χρήμα. Οι δε Ιταλοί της Hellenic Train, κατά άλλες πηγές δεν φέρονταν πολύ «θερμοί» για το έργο, πλην όμως, είναι στο σχήμα. Αλλοι, πάλι, αναρωτιούνται αν αναζητείται και άλλος «παίκτης» - επενδυτής. Βέβαια, θα μου πείτε, πολλά «ερωτήματα» μαζεύτηκαν και οι απαντήσεις θα δοθούν «συν τω χρόνω». Μια φορά πάντως, κάποιοι ισχυρίζονται ότι η κοινοπραξία απλώς ετοιμάζεται για το SPV και για ένα μεγάλο, όσο και σύνθετο, για τα εγχώρια δεδομένα project και ουδόλως έχει εγκαταλείψει τα σχέδιά της.

Το deal ΕΥΔΑΠ και Autohellas για ηλεκτρικά οχήματα

Εξ όσων εντόπισε η στήλη, η Autohellas, του ομίλου Βασιλάκη (Aegean Airlines κ.λπ.) κέρδισε συμβόλαιο από την ΕΥΔΑΠ στο πλαίσιο διαγωνισμού για την λειτουργική χρονομίσθωση (leasing) 53 ηλεκτρικών οχημάτων διαφόρων κατηγοριών, με προσφερόμενο τίμημα λίγο άνω των 1,4 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ και προαίρεσης). Σκοπός της ΕΥΔΑΠ είναι η σταδιακή αντικατάσταση του στόλου συμβατικών οχημάτων της με ηλεκτρικά, με στόχο τη μετάβαση σε συστήματα χαμηλής έκλυσης αερίων του θερμοκηπίου, στο πλαίσιο του προγράμματος net zero για τη μείωση των εκπομπών CO2, και σε εναρμόνιση πάντα με την κείμενη νομοθεσία. Η αντικατάσταση εξυπηρετεί πολλαπλούς περιβαλλοντικούς στόχους, όπως είναι η μείωση ρύπανσης και ηχορύπανσης, αλλά και η σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο και τη βενζίνη. Εκτιμάται ότι η συνολική μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, για την πρώτη τετραετία, θα είναι 949 τόνοι εκπομπών CO2eq. Πάντως, το συνολικό «πακέτο» του διαγωνισμού είχε και την προμήθεια 16 δίκυκλων οχημάτων (άγονη η διαδικασία) αλλά και την προμήθεια εγκατάστασης υποδομής επαναφόρτισης οχημάτων στις εγκαταστάσεις της ΕΥΔΑΠ που είχε ανάδοχο, τον οικονομικό φορέα «EUNICE WIND KATAΣKΕΥΗ ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ» (για 165 χιλ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ και προαιρέσεων).

TAGS: