BACKSTORY

Βλέπουν την επόμενη ημέρα – Η Αττική Οδός και το ΣτΕ – Η αντίδραση των μικρών

Βλέπουν την επόμενη ημέρα

Στις τράπεζες επί χρόνια ο στόχος ήταν κοινός, η διάσωση και η απαλλαγή από τους τοποτηρητές. Τώρα που έγινε το βήμα προς τα εμπρός όλοι κοιτάζουν πώς θα στηθούν την επόμενη ημέρα. Και αυτό το έχουν καταλάβει και οι ξένοι επενδυτές.

Η JP Morgan για παράδειγμα διαπίστωσε ότι η Eurobank βλέπει επέκταση στο εξωτερικό και η Εθνική σε αγορές χαρτοφυλακίου και σε ανάπτυξη κεφαλαίων. Βεβαίως υπάρχει και η πιστωτική επέκταση που προς το παρόν την τρέχουν οι επιχειρήσεις κυρίως συνοδεία του Ταμείου Ανάκαμψης βεβαίως.

Το... έχει με τις ευλογίες του SSM

Κατά τα λοιπά η Εθνική θέλει να επαναγοράσει το 8% των μετοχών του ΤΧΣ αλλά θέλει να δώσει και μέρισμα. Γι’ αυτό θα χρειαστεί σημαντικό κεφαλαιακό πλεόνασμα στο τέλος του έτους. Θα το έχει; Η απάντηση από όσους ξέρουν να διαβάζουν τους αριθμούς και ξέρουν τις επιδόσεις του τελευταίου τριμήνου είναι θετική. Για να πιστοποιηθεί χρειάζεται δημοσίευση των αποτελεσμάτων και φυσικά οι ευλογίες από τον SSM.

Δεν προλαβαίνουν

Παρεμπιπτόντως έχω την αίσθηση ότι τελευταία οι servicers σε συντριπτικό ποσοστό δεν πρέπει να αισθάνονται και τόσο καλά. Γιατί μπορεί να έχουν πάρει παράταση μέχρι τον Μάρτιο για την εφαρμογή των κοινοτικών οδηγιών αλλά φαίνεται ότι δεν θα είναι έτοιμοι. Και με την καινούργια νομοθεσία δεν θα ξεμπερδέψουν εύκολα από τις νομικές επιπλοκές. Βάλτε στη ζυγαριά και το ακαταδίωκτο και το παζλ έχει ολοκληρωθεί. Υπό αυτές τις συνθήκες δεν θα μου προκαλέσει καμία εντύπωση αν δω καμία τροπολογία της τελευταίας στιγμής.

Εκνευρισμός

Μεγάλο εκνευρισμό διαπιστώνω στη Friesland. Όχι τόσο για το πρόστιμο που έπεσε για το βρεφικό γάλα αλλά διότι περίμεναν ότι δεν θα είναι μόνοι. Και οι κακές γλώσσες λένε ότι τελικά μπορεί και να μείνουν και μόνοι. Το πώς και γιατί μένει να διαπιστωθεί. Δεν ξέρω αν θα μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια οι θεωρώντες εαυτόν αδικημένοι.

Η Αττική Οδός και το ΣτΕ

Συζητήθηκε χθες, εξ όσων λένε οι πληροφορίες της στήλης, η προσφυγή της Vinci (με τη Μυτιληναίος) στο ΣτΕ για την Αττική Οδό, όπου θυμίζουμε, στο σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ είχε επικρατήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με προσφορά κοντά 3,3 δισ. ευρώ. Λογικά, αποφάσεις από την εκδίκαση θα πρέπει να περιμένουμε σε μερικούς μήνες, ίσως και πριν το Πάσχα αν λάβουμε υπόψη τις ιδιαιτερότητες του project και της σύμβασης. Μέχρι τότε βέβαια, ή όποτε έχουμε νεότερα, πολλά μπορούν να γίνουν. Όπως, για παράδειγμα, ο προτιμητέος επενδυτής να προωθεί το θέμα της χρηματοδότησης καθώς πέραν της ίδιας συμβολής θα χρειαστούν και περί τα 2,5 δισ. τραπεζικής συνδρομής. Τι άλλο θα γίνει προσεχώς, θα το δούμε στην πορεία.

«Δυνατή» επένδυση από την Trade Estates

Δεν τη λες δα και μικρή τη νέα επένδυση της Trade Estates (όμιλος Fourlis) για την ανάπτυξη ενός Διεθνούς Κέντρου Διανομής (DC) στην περιοχή του Ασπροπύργου Αττικής που θα εξυπηρετεί τη διανομή προϊόντων ΙΚΕΑ σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Μεσογείου (κέντρο logistics 50 χιλ τ.μ.). Πρόκειται για επένδυση ύψους 70 εκατ. ευρώ (κτιριακές εγκαταστάσεις και μηχανολογικός εξοπλισμός) η οποία σχεδιάζεται μάλιστα να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης (δάνειο) και στις προβλέψεις Επιχειρηματικού Πάρκου (ΜΜΜ) του υπουργείου Ανάπτυξης. Και θα αυξήσει το Μικτή Εύλογη Αξία του χαρτοφυλακίου της ΑΕΕΑΠ κατά 45 εκατ. Ευρώ ενώ θα προσθέσει στα ετήσια έσοδα από το έτος 2026 επιπλέον 3 εκατ. ευρώ. Πάντως, στο ταμπλό η μετοχή της ΑΕΕΑΠ είναι στα χαμηλά της.

«900αρίζει» η ElvalHalcor

Στα ψηλά της είναι η μετοχή της ElvalHalcor, του ομίλου Viohalco, που βρίσκεται μια ανάσα από την κεφαλαιοποίηση των 900 εκατ. ευρώ στο Χρηματιστήριο. Δεν ξέρω αν έχει βάλει στόχο για το δισεκατομμύριο ή για κάνα placement, μια φορά πάντως, η πορεία της δεν περνά απαρατήρητη. Για να δούμε τι θα φέρει η συνέχεια όμως, με τον όμιλο να μειώνει επενδύσεις και δανεισμό και να αναμένει τις εξελίξεις στη διεθνή οικονομία (πληθωρισμό, επιτόκια, ανάπτυξη κ.α.) και στις τιμές των προϊόντων.

Η αντίδραση των μικρο-κατασκευαστών

Αυτή και αν ήταν αντίδραση, πάνω που η αγορά ανησυχούσε από την ηρεμία από το μέτωπο της Δομικής Κρήτης, η μετοχή της οποίας είχε κάνει στάση κάπου σα 3,2 με 3,3 ευρώ. Χτες, οι αγοραστές επανεμφανίστηκαν δριμύτεροι και την «απογείωσαν» κατά σχεδόν 17% και κατά 54 σεντ. Ανοδικά κινήθηκε και η ΕΚΤΕΡ, που έχει και μεγαλύτερο ειδικό βάρος στον κλάδο, με τον τίτλο να ξανακοιτάζει προς τα πρόσφατα υψηλά των 4,5 ευρώ αν και από μια μικρή απόσταση 10-12 σεντ. Στα 0,8 ευρώ και στα 1,6 ευρώ αντίστοιχα ήταν οι δύο μετοχές πριν από περίπου έναν χρόνο.

Ο σιδηρόδρομος, οι καταστροφές και οι σύμβουλοι

Απ’ ότι φαίνεται, προχωρούν διαδικασίες για να γίνουν οι διαγωνισμοί εξπρές για την αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο από τις κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias». Το λέμε γιατί κάπου πήρε το μάτι της στήλης προσκλήσεις, από τον ΟΣΕ, προς υποψήφιους τεχνικούς συμβούλους. Οι οποίοι θα υποβοηθήσουν τον Οργανισμό σε ωρίμανση διαδικασιών για δημοπρατήσεις έργων αποκατάστασης σε εντοπισμένα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου και από Δομοκό έως την είσοδο του σταθμού Κραννώνα.

Εγκαίνια σήμερα για το «Άκτιο – Αμβρακία»

Για σήμερα έχει προγραμματιστεί η τελετή παράδοσης, παρόντος του πρωθυπουργού, του οδικού άξονα «Άκτιο – Αμβρακία», συνολικού ύψους 150 εκατ. ευρώ, που κατασκεύασε η ΜΕΤΚΑ. Ήδη έχουν παραδοθεί περί τα 17 χλμ. της παράκαμψης Αμφιλοχίας και σήμερα θα ολοκληρωθεί το παζλ των σχεδόν 40 χιλιομέτρων με το εν λόγω έργο. Με την παράδοση του έργου μειώνεται κατά 45 λεπτά ο χρόνος διαδρομής από την Αθήνα έως τη Λευκάδα και, πλέον, οι οδηγοί θα μπορούν να φτάνουν στο νησί του Ιονίου σε 3 ώρες και 20 λεπτά. O νέος αυτοκινητόδρομος, ο οποίος ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο «Α52», συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό (από τον Α.Κ Αμβρακίας) με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της οδού Πρέβεζας -Ηγουμενίτσας) και τον κόμβο προς Λευκάδα παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας.

TAGS: