BACKSTORY

Εν αρχή ην ο λόγος και... ο μέτοχος - Μας πήραν και το βόδι - Τι γίνεται με τον «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου»;

Εν αρχή ην ο λόγος και... ο μέτοχος

Εν αρχή ην ο μέτοχος σύμφωνα με τον CEO της Eurobank κ. Φωκίωνα Καραβία και από εδώ και πέρα αυτός θα είναι και ο ορίζοντας της τράπεζας. Διότι, οι τράπεζες χρειάζονται κεφάλαια για ανάπτυξη, κεφάλαια που κανένας δεν πρόκειται να τους δώσει στην περίπτωση εκείνη που αυτά δεν έχουν ανταποδοτικότητα. Έτσι λοιπόν, η λογική των μερισμάτων και των λοιπών ωφελημάτων για τα πιστωτικά ιδρύματα μπαίνει στο τραπέζι επιτακτικά και με κάθε δυνατό τρόπο. Και βέβαια, για όσους γνωρίζουν ο κ. Καραβίας τιμά τον λόγο του!

Μας πήραν και το βόδι

Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιοι άλλοι οι οποίοι φαίνεται να παρίσταναν τους μετόχους και λέω παρίσταναν, γιατί τελικώς θέλει θράσος να πραγματοποιείς δουλειές, ή να ευαγγελίζεσαι συμμετοχές, χωρίς να έχεις καταθέσει τον οβολό σου.

Αυτά είναι, που βλέπουμε στους δέκτες μας το τελευταίο διάστημα με την Ellington Solutios και την Elligton Αμερικής, την RiNOA με κεφάλαιο μετοχικό 1.000 ευρώ και μια προσπάθεια να βρούμε και να καταλάβουμε ποιος τελικώς είχε μπει στην 1η αύξηση κεφαλαίου που είχε πραγματοποιήσει η Αττικής.

Εννοείται, πως πίσω από την εικόνα αυτήν ξεπροβάλει η ωραία Ειρήνη που πότε εμφανιζόταν στη μια και πότε στην άλλη εταιρία.

Ποιος, πού, τι 

Και τελικά ένας αρχιτεκτονικός σχεδιασμός φαίνεται να έφερε μια εταιρεία, την Rinoa Ltd με μετοχικό κεφάλαιο 1.000 ευρώ να παίρνει μέρος στην 1η αύξηση της Αττικής με χρήματα τα οποία δανείστηκε από το ΤΜΕΔΕ. Αλλά ακόμα και για τα 10 εκατ. για την αγορά των μετοχών της Θεάς Άρτεμις, η Ellington Solutions δάνειο έλαβε από την τράπεζα...

Και τι θα είχε γίνει με την τράπεζα αν η νυν διευθύνουσα σύμβουλος, Ελένη Βρεττού δεν είχε καταφέρει να βρει νέους ιδιώτες επενδυτές (Thrivest και Παγκρήτια) και να δώσει διέξοδο και προοπτική για το μέλλον της τράπεζας. Γιατί το ενδεχόμενο να αναγκαζόταν κάποια συστημική τράπεζα, να απορροφούσε την Αττικής ήταν παραπάνω από ορατό, με ό,τι συνέπεια θα είχε αυτό για το τραπεζικό σύστημα της χώρας και τους κλυδωνισμούς που θα επέρχονταν. 

Aδύναμο το σύστημα για έλεγχο

Τελικά όλο αυτό το πλέγμα των εταιρειών (Rinoa, Ellington Solutions, Ellington Management Group, Thea Artemis Financial Solutions) των ανακοινώσεων, που θολώνουν το τοπίο και δεν ξεκαθαρίζουν τις καταστάσεις , καταδεικνύει την αδυναμία του συστήματος για έλεγχο, αλλά πλέον και την επιτακτική ανάγκη εισαγγελικής παρέμβασης.

Τραπεζικά και νέα

Νέα βραβεία νέα τραπεζικά προϊόντα και κυρίως νέοι μέτοχοι συνεχώς στα μετοχολόγια των τραπεζών. Και η μεγάλη αλλαγή ετοιμάζεται μόλις αποκτηθεί η επενδυτική βαθμίδα που τόσο δα απέχει όπως αναφέρουν όλο και περισσότερες τραπεζικές φωνές

Συντονισμός κατά το... συμφέρον των μεγαλομετόχων

Τελικά, αυτός ο συντονισμός είναι μεγάλη υπόθεση. Ξαφνικά λοιπόν οι μεγαλομέτοχοι της ΕΛΓΕΚΑ που οι περισσότεροι είναι συγγενείς μεταξύ τους αποφάσισαν ότι δρουν από κοινού και συντονισμένα για να κάνουν δημόσια πρόταση. Κοινώς αν το δηλώσεις δρας από κοινού και συντονισμένα αν δεν το δηλώσεις δεν δρας. Και ρωτώ εγώ ο αφελής: Πότε έδρασαν μη συντονισμένα και πως το έλεγξαν οι εποπτικές αρχές; Μήπως δεν ψήφιζαν τα ίδια πράγματα όλοι μαζί επί χρόνια στις Γενικές Συνελεύσεις; Έλεγξαν οι εποπτικές αρχές αν τα γύρω γύρω ποσοστά που εμφανίστηκαν ανήκουν σε αυτούς φαίνονται ή αν απλώς υπήρχαν για να εξυπηρετούν το βασικό μέτοχο και την εμφάνιση μιας διασποράς που στην ουσία δεν ήταν πραγματική; Κάτι τέτοια βλέπουν οι μικροεπενδυτές και δεν πλησιάζουν ούτε από απόσταση στο ΧΑ. Και φυσικά, η ΕΛΓΕΚΑ δεν είναι η πρώτη ούτε η μόνη περίπτωση συντονισμού όποτε μας συμφέρει στο ελληνικό χρηματιστήριο.

Οι οδικοί άξονες και τα διόδια

Επειδή λέγονται κατά καιρούς διάφορα για εκκρεμότητες που έχουν… μείνει από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, κρατήστε ακόμα ένα θέμα για το οποίο αναρωτιόμαστε αν έρθουν εξελίξεις προσεχώς, τώρα που έχουμε τελειώσει με τις εκλογές. Για την αναπροσαρμογή των τελών διέλευσης στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους κάνουμε λόγο, που είχε «παγώσει» προ αρκετών μηνών, τουλάχιστον σε βασικές κατηγορίες οχημάτων, λόγω της «κάλπης». Οι παραχωρησιούχοι πίεζαν από πέρυσι τον χειμώνα, ιδίως οι ξένοι όμιλοι, αλλά τελικά εν όψει, τότε, και εκλογών το θέμα «μπήκε στο συρτάρι». Λέτε τώρα να αρχίσουν πάλι πιέσεις για αυξήσεις σε διόδια βάσει του τότε πληθωρισμού (2022); Θα πάμε σε ηλεκτρονική/αναλογική χρέωση; Για να δούμε τι θα δούμε.

Τι γίνεται με την αναχρηματοδότηση του «Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου»;

Μια και ο λόγος για αυτοκινητόδρομους, αλήθεια, τι να γίνεται με την περίπτωση της αναχρηματοδότησης του «Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου»; Όπως προ πολλών μηνών είχε αποκαλύψει το insider.gr, η κοινοπραξία του παραχωρησιούχου «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.», δηλαδή του σχήματος που έχει κατασκευάσει και λειτουργεί το οδικό τμήμα από ΠΑΘΕ Μαλιακό έως και Κλειδί (Hochtief 38,89%, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις 22,22%, ΑΒΑΞ 23,61%, Vinci Concessions 15,28%), είχε υποβάλει πρόταση  για την αναχρηματοδότηση του Έργου Παραχώρησης. Προφανώς κάτι τέτοιο θέλει το «οκ» κυβέρνησης και πιστωτών. Μάλιστα, μέσω της αναδιάρθρωσης οι μέτοχοι της κοινοπραξίας θα μπορούσαν να λάβουν ως… άτυπη επιστροφή μεγάλα ποσά. Αν θυμόμαστε καλά, το δημόσιο πήρε και σύμβουλο για να εξετάσει το θέμα και να διασφαλίσει τα συμφέροντά του.

Ο επικοινωνιακός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ

Διαδικασία για αναζήτηση υπηρεσιών και την υποστήριξη στο σχεδιασμό και την ολοκληρωμένη υλοποίηση της επικοινωνιακής στρατηγικής του «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ, με τη σύμβαση να έχει 12μηνη διάρκεια (με +6 μήνες επέκτασης). Το δε ποσό θα ανέρχεται σε 80.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Ανάμεσα στις υποχρεώσεις του συμβούλου είναι η υποστήριξη και διαχείριση Δημοσίων Σχέσεων (Public Relations) και Δημοσίων Υποθέσεων (Public Affairs) του ΤΑΙΠΕΔ, η υποστήριξη στον σχεδιασμό και την υλοποίηση media planning για δημοσιεύσεις διακηρύξεων/ προκηρύξεων διαγωνισμών και διαφημίσεων έως ποσού ύψους 130.000 ευρώ με 8% αμοιβή διαχείρισης επί του ποσού του media plan, η επικοινωνιακή́ στοχοθέτηση του ευρύτερου επενδυτικού κοινού σε όλους τους τομείς που αφορούν στην αξιοποίηση της ιδιωτικής περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου, υπηρεσίες Media Relations, Διαχείριση κρίσεων (Crisis Management) και όλα όσα περιλαμβάνει ένα «πακέτο» στρατηγικής επικοινωνίας. Προφορές θα γίνονται αποδεκτές ώς τις 4 Αυγούστου.

TAGS: