BACKSTORY

Πειραιώς: Τα νέα δάνεια και το μέρισμα - Παραμένει hot η πληροφορική - ΔΣ και συνταξιούχοι

Συντονισμένα ή μη, τα φιλοευρωπαϊκά κόμματα σε όλη την Ευρώπη δεν συνεχάρησαν τον Όρμπαν. Μόνο οι ακροδεξιοί της Ευρώπης έσπευσαν να τον συγχαρούν, ενώ το Βίσεγκραντ υιοθέτησε μια πιο διπλωματική προσέγγιση. Στον νότο της Ευρώπης, καμία κυβέρνηση, προοδευτική ή συντηρητική, δεν έδωσε συγχαρητήρια στον Όρμπαν. Αντίθετα, ακροδεξιά κόμματα χαιρέτησαν τη νίκη του.

Η Ευρώπη δυστυχώς δεν έχει ενιαία πολιτική για πολλά θέματα και αυτό φαίνεται στις έκτακτες οικονομικές αποφάσεις. Η ενέργεια θα αποτελέσει ένα ζήτημα το οποίο θα διχάσει…

Όλα οδεύουν προς την έξοδο της Ελλάδας από την Ενισχυμένη Εποπτεία και προφανώς αυτό αποτελεί μία πολύ θετική εξέλιξη και επιτυχία. Εγώ όμως, σκέφτομαι λίγο… αιρετικά. Αν δεν αλλάξουν τα πράγματα και δεν ηρεμήσουν οι οικονομίες από τις συνέπειες του πολέμου που ήρθαν να προστεθούν στις συνέπειες της πανδημίας και αν δεν βρει οδικό χάρτη η Ευρώπη που παραπατάει, είναι βέβαιο ότι μας συμφέρει να βγούνε από την Ενισχυμένη Εποπτεία;

Γιατί αν δεν βελτιωθούν τα πράγματα διεθνώς, αλλά αντιθέτως κλιμακωθούν, φοβάμαι ότι κι άλλες χώρες θα επιδιώξουν την προστασία που σήμερα η Ελλάδα έχει… Μεγάλη επιτυχία αναμφισβήτητα η έξοδος, και οι επιδόσεις που την καθιστούσαν εφικτή, αλλά για να δούμε και πώς θα είναι γενικώς τα πράγματα προσεχώς…

Από το business plan της Τράπεζας Πειραιώς κρατάμε 27 δισ. ευρώ νέα δάνεια ως το 2025. Η παρουσίαση έλαβε χώρα στο Λονδίνο. Επίσης κρατάμε το γεγονός πως η τράπεζα προτίθεται να διανείμει μέρισμα το 2025 για τη χρήση 2024, το οποίο θα αφορά το 35% των κερδών χωρίς να αποκλείεται και για την επόμενη χρήση  (2023) αν φυσικά της επιτρέψει η ΤτΕ.

Μένω στο θέμα Πειραιώς, όπου την κίνηση με την εξαγορά της Iolcus μαθαίνω ότι θα ακολουθήσει και άλλη τράπεζα λίαν συντόμως. Για την ακρίβεια η διαπραγμάτευση βρίσκεται σε εξέλιξη και πιθανά θα έχει αίσια έκβαση. Οι τράπεζες άλλωστε τα τελευταία χρόνια είχαν ξεχάσει τι σημαίνει διαχείριση και τώρα που βλέπουν την αγορά προς τα πάνω χρειάζονται επαγγελματίες που έχουν και πελατολόγιο που τους εμπιστεύεται.

Σε κλοιό πιέσεων πάντως βρέθηκαν χθες οι τράπεζες και κατά συνέπεια το Χρηματιστήριο με τους επενδυτές να ακολουθούν την καθοδική τάση των ξένων αγορών, ως αποτέλεσμα κάποιων βάσιμων ανησυχιών για μια επιθετικότερη αύξηση των επιτοκίων.

Ο πληθωρισμός δεν πρέπει να γίνει ενδημικός, είπε ο επικεφαλής του οικονομικού γραφείου του πρωθυπουργού, Αλέξης Πατέλης εκφράζοντας την πεποίθηση πως η ΕΚΤ θα καταφέρει να αντιμετωπίσει το θέμα αποτελεσματικά.

Είναι αλήθεια αυτό. Γιατί άλλωστε, οι χώρες της Ευρώπης σε αυτό το σημείο δεν έχουν και πολλά να κάνουν λέμε εμείς μιας και δεν υπάρχει ανεξάρτητη νομισματική πολιτική.

Έχουν βγει φήμες στην αγορά για προσφορά μετόχου της μειοψηφίας στην πλειοψηφία μεγάλης εταιρείας. Φήμες όμως που η αγορά δεν πιστεύει ότι έχουν καμία ουσία και τις θεωρεί πυροτέχνημα…

Ακούγεται γενικώς στην αγορά ότι έρχεται νέος κύκλος, ανοδικός, για εταιρείες πληροφορικής. Δεν λέω, είναι στα πάνω του ο κλάδος γενικώς. Και η καινοτομία προσελκύει επενδυτές. Όμως κάποιοι έχουν τραβήξει αρκετά από καιρό χωρίς να ευοδωθούν οι - σημαντικές βέβαια -επιχειρηματικές προσδοκίες. Κάποιες δευτερεύουσες εξαγορές, ουρά παλαιότερων συμφωνιών εμφανίζονταν ως μείζονες κινήσεις. Το θετικό κλίμα για τον κλάδο και τα έργα που υπάρχουν μπροστά, δικαιολογούσαν πολλά. Όμως όχι όλα...

Επειδή φέτος από τουρισμό φαίνεται ότι θα πάμε καλά κάποιοι έχουν ξεχάσει πόσο επηρεάζονται από το κόστος καυσίμων οι εταιρείες της επιβατηγού ναυτιλίας. Και με πετρέλαιο στα 100 με 110 δολάρια το βαρέλι θαύματα δεν μπορούν να γίνουν ειδικά όταν υπάρχουν εταιρείες που κουβαλούν προβλήματα από το παρελθόν.

Άκουσε το «αυτί της στήλης» ανθρώπους της αγοράς να κάνουν σχόλια για φορέα των υποδομών - μεταφορών λέγοντας ότι σε αυτόν μάλλον έχουν ξεχάσει τη λαϊκή ρήση «τόπος στα νιάτα». Κάτι για συνταξιούχους εκλεγμένους εκπροσώπους εργαζομένων σε διοικητικά συμβούλια έλεγαν, προσθέτοντας ότι στον φορέα αυτόν μάλλον δεν θέλουν «φρέσκιες ιδέες». Τι να πούμε και εμείς, δεν έχουμε άποψη, αλλά για να το λένε κάποιον λόγο ίσως έχουν. Κρίμα, γιατί η εταιρεία αυτή είχε καταφέρει τελευταία να βάλει σε «ράγες» αρκετά πράγματα.

Κλείνοντας οφείλω να επισημάνω ότι συγκινήθηκα ιδιαίτερα από την ανακοίνωση της Wolt που είπε ότι δίνει αποζημίωση στους ντιλίβερι συνεργάτες της για την απόσταση που διανύουν λόγω των τιμών των καυσίμων. Είπε κι άλλα ωραία για τις παροχές της αλλά εγώ είδα χθες το πρωί στη Θεσσαλονίκη μοτοπορεία με αιτήματα καλύτερους μισθούς και συλλογικές συμβάσεις... Και είχε και αρκετά γαλάζια γιλεκάκια... 

TAGS: