Στο μεγαλύτερο διάστημα της ιστορίας της, η Nintendo κρατούσε σφιχτά το χαλινάρι των δημοφιλών χαρακτήρων των παιχνιδιών της. Ακόμη και όταν τα δωρεάν παιχνίδια για smartphones τραβούσαν τους gamers μακριά από τις παιχνιδομηχανές της Nintendo, φορητές και μη, ο υδραυλικός Mario και η παρέα του έμεναν κλεισμένοι στον «στάβλο» της εταιρείας. Χρόνια πτωτικών πωλήσεων δεν τους έπεισαν να αλλάξουν στρατηγική, κάτι που φαίνεται πως κατάφερε το Pokemon Go.
Λίγο μετά την κυκλοφορία του τον περασμένο Ιούλιο, το παιχνίδι για smartphones που δημιούργησε η Niantic πάνω σε χαρακτήρες που έκανε διάσημους η Nintendo, συγκέντρωσε 40 εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες σε διάστημα δύο εβδομάδων και ανέβασε τη μετοχή της Nintendo κατά 121%. Τον Σεπτέμβριο, ο δημιουργός του Mario, Shigeru Miyamoto ανακοίνωσε ότι η μασκότ της Nintendo ετοιμάζεται να κατακτήσει τις συσκευές που χρησιμοποιούν το λειτουργικό iOS της Apple. «Θέλουμε όσο το δυνατόν περισσότεροι να διασκεδάσουν παίζοντας ως Mario», είχε δηλώσει.
Για τη Nintendo το ρετρό είναι καλό. Η πιο περιζήτητη παιχνιδομηχανή της φέτος δεν είναι το WiiU του 2012, αλλά η μίνι εκδοχή του Nintendo Entertainment System (NES) του 1985, με 30 ενσωματωμένα παιχνίδια και σύνδεση HDMI για τις σύγχρονες τηλεοράσεις. Κοστίζοντας μόλις 60 δολάρια στις ΗΠΑ, εξαντλήθηκε αμέσως μόλις κυκλοφόρησε και η εταιρεία δεν προλαβαίνει να καλύψει τη ζήτηση. Ενώ δύο νέα παιχνίδια με Pokemon για τη φορητή της παιχνιδομηχανή 3DS πούλησαν 3.7 εκατ. αντίτυπα σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία στις 30 Νοεμβρίου.
Η στρατηγική της Nintendo
Το «Super Mario Run», η πρώτη σοβαρή προσπάθεια της Nintendo να πουλήσει παιχνίδια που δεν συνδέονται με κάποια συσκευή της, δεν ακολουθεί το μοντέλο πάνω στο οποίο χτίστηκε η βιομηχανία των παιχνιδιών για κινητά τηλέφωνα, αξίας 37 δισ. δολαρίων. Οι περισσότεροι επιτυχημένοι τίτλοι του είδους κερδίζουν χρήματα από διαφημίσεις και πωλήσεις μέσα από το ίδιο το παιχνίδι. Προσφέρονται δωρεάν, αλλά καθώς ο παίκτης αντιμετωπίζει όλο και περισσότερες δυσκολίες, μπαίνει στον πειρασμό να χρεώσει την πιστωτική του κάρτα στον αληθινό κόσμο για να αγοράσει αντικείμενα στον κόσμο του παιχνιδιού, που θα κάνουν τη ζωή του πιο εύκολη. Το «Super Mario Run» δεν έχει διαφημίσεις, και η δωρεάν έκδοση είναι ουσιαστικά ένα demo. Για να «ξεκλειδώσει» κάποιος ολόκληρο το παιχνίδι θα πρέπει να πληρώσει 10 δολάρια.
Το παιχνίδι θα χρησιμεύσει περισσότερο ως εργαλείο μάρκετινγκ, παρά ως πηγή εσόδων. Αναλυτές της Macquarie εκτιμούν ότι περισσότεροι από 1 δισεκατομμύριο χρήστες κινητών θα παίξουν την δωρεάν έκδοση του «Super Mario Run» στα επόμενα τρία χρόνια, κυρίως όταν αυτό γίνει διαθέσιμο και για συσκευές Android. Ακόμη και η δωρεάν έκδοση, μπορεί να φέρει κόσμο σε άλλα παιχνίδια και συσκευές της Nintendo. «Ο στόχος είναι να θυμηθεί ο κόσμος πόσο διασκεδαστικός είναι ο Mario», επισημαίνει ο Daniel Ahmad, αναλυτής της Niko Partners. Αν αυτό κάνει τον κόσμο να πληρώσει για άλλα προϊόντα της Nintendo, ο υδραυλικός θα έχει κάνει τη δουλειά του.
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.