Στον «αέρα» το αναβαθμισμένο e-katanalotis – Τι περιλαμβάνει η νέα πλατφόρμα

Μαρίνα Φούντα

Στον «αέρα» βρίσκεται εδώ και λίγες ώρες η αναβαθμισμένη εκδοχή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-katanalotis του υπουργείου Ανάπτυξης – του ιστοτόπου που αποτελεί σήμερα ένα βασικό παρατηρητήριο των τιμών αγοράς βασικών ειδών σούπερ μάρκετ.

Οι διαδικασίες επανασχεδιασμού της ψηφιακής πλατφόρμας είχαν από καιρό εξαγγελθεί από την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, με στόχο ο καταναλωτής να αποκτήσει ένα ακόμη πιο αναβαθμισμένο «εργαλείο» στα χέρια του στην κατεύθυνση επέκτασης των δυνατοτήτων σύγκρισης των τιμών της αγοράς, την ώρα που τα ελληνικά νοικοκυριά εξακολουθούν να βρίσκονται αντιμέτωπα με το «σκληρό πρόσωπο» της ακρίβειας.

Τι περιλαμβάνει η αναβαθμισμένη πλατφόρμα

Η νέα πλατφόρμα εμφανίζεται πιο ζωντανή και πιο διαδραστική, ενώ οι κατηγορίες και οι υποκατηγορίες των προϊόντων είναι πλέον πιο διακριτές, διανθισμένες με περισσότερες φωτογραφίες, με στόχο τη μεγαλύτερη δυνατή διευκόλυνση των καταναλωτών.

Πηγή άντλησης των τιμών των προϊόντων είναι το κεντρικό eshop κάθε αλυσίδας, ενώ οι τιμές ενημερώνονται καθημερινά στις 10:00.

Όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, το νέο e-katanalotis παρέχει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να δημιουργήσουν το προσωπικό τους καλάθι, ώστε να υπάρχει πληρέστερη εικόνα για το τι καλούνται να πληρώσουν. Μέχρι πρότινος υπήρχε η δυνατότητα σύγκρισης μεμονωμένων ειδών, ενώ πλέον μπορεί να δημιουργηθεί ένα συνολικό καλάθι προϊόντων. Παράλληλα, παρέχονται και χάρτες, ώστε ο καταναλωτής να είναι σε θέση να γνωρίζει σε ποια καταστήματα σούπερ μάρκετ κοντά στο σπίτι του πωλούνται τα προϊόντα σε πιο οικονομικές τιμές.

Σύμφωνα δε με τον κ. Σκρέκα, στόχος είναι στον νέο e-katanalotis να υπάρχουν πάνω από 3.000 κωδικοί προϊόντων, ήτοι το 70-80% των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης.

Η νέα πλατφόρμα «φιλοξενεί» και τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Ανάπτυξης που «τρέχουν» τη δεδομένη χρονική περίοδο, όπως είναι το «καλάθι του Πάσχα» και το «καλάθι των νονών», καθώς και το «καλάθι των οπωροκηπευτικών» που βρίσκεται σε ισχύ εδώ και μήνες.

Όπως και στην προηγούμενη εκδοχή της πλατφόρμας, έτσι και στο νέο e-katanalotis περιλαμβάνονται τα τρέχοντα φυλλάδια προσφορών των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Παράλληλα, παρέχονται χρήσιμες πληροφορίες για τον καταναλωτή, όπως τα δικαιώματα των καταναλωτών, ενημερωτικά έντυπα, σχετική νομοθεσία κλπ.

Σκρέκας: Παρέχουμε νέα εργαλεία στη μάχη κατά της ακρίβειας

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Η Κυβέρνηση βρίσκεται με κάθε διαθέσιμο εργαλείο στο πλευρό των νοικοκυριών. Η αναβάθμιση της πλατφόρμας, e-Καταναλωτής παρέχει ακόμα περισσότερες δυνατότητες και επιλογές. Ο καταναλωτής μπορεί να δημιουργήσει το δικό του καλάθι προϊόντων, να συγκρίνει τις τιμές σε ελάχιστο χρόνο, να επιλέξει αλυσίδα και να προχωρήσει στην πιο συμφέρουσα, κατ' αυτόν, αγορά.

Συνεχίζουμε τις δραστικές παρεμβάσεις, παρέχοντας νέα εργαλεία και βελτιστοποιώντας τα διαθέσιμα, με κύριο γνώμονα την προστασία, τη βοήθεια στον καταναλωτή, την ενίσχυση της διαφάνειας και την τόνωση του υγιούς ανταγωνισμού προς όφελος των καταναλωτών. Θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε με κάθε τρόπο και με όλες μας τις δυνάμεις δίπλα σε όλους τους πολίτες».

Η σύγκριση τιμών στη νέα πλατφόρμα

Στον πίνακα 1 της αναβαθμισμένης πλατφόρμας e-katanalotis παρακολουθούμε τη σύγκριση τιμών μεταξύ 5 διαφορετικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ ενός καλαθιού που περιλαμβάνει τα ίδια ακριβώς 10 προϊόντα.

Στον πίνακα 2 της αναβαθμισμένης πλατφόρμας e-katanalotis παρακολουθούμε τη σύγκριση τιμών μεταξύ 5 διαφορετικών αλυσίδων ενός καλαθιού που περιλαμβάνει τα ίδια ακριβώς 20 προϊόντα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

TAGS: