Bloomberg: Η δίδυμη κρίση που στέλνει τη ναυτιλία στις εμπορικές διαδρομές του 18ου αιώνα

Newsroom

Χωρίς ορατή διέξοδο

Η επίλυση είτε της κρίσης του Σουέζ, είτε του Παναμά δεν φαίνεται πιθανή σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Οι αντάρτες Χούτι της Υεμένης υποσχέθηκαν να συνεχίσουν να στοχεύουν πλοία, παρά την κίνηση των ΗΠΑ να συγκεντρώσουν μια διεθνή ναυτική ομάδα για την προστασία του θαλάσσιου εμπορίου μέσω της Ερυθράς Θάλασσας. Η κύρια προσέγγιση αυτού του στόλου είναι πιθανό να είναι αμυντική, που σημαίνει ότι οι πλοιοκτήτες των εμπορικών πλοίων μπορεί να θέλουν να δουν την αποτελεσματικότητα του, πριν επιστρέψουν στην Ερυθρά Θάλασσα.

Από την πλευρά της, η κρίση του Παναμά που σχετίζεται με τις καιρικές συνθήκες φαίνεται βέβαιο ότι θα διαρκέσει τουλάχιστον τον Φεβρουάριο.

Καθώς η κρίση εκτυλίσσεται, η τιμή του αργού πετρελαίου έχει αυξηθεί. Εταιρείες κολοσσοί στον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, όπως οι BP και η Equinor έχουν δηλώσει ότι θα μείνουν μακριά από την περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, την ώρα που ορισμένοι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων δηλώνουν επιφυλακτικοί για διελεύσεις από το χώρο που δρουν οι Χούτι.

Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια που μπορούν να διασχίσουν τη Διώρυγα του Σουέζ αυξάνονται επίσης. Τα τάνκερ κατηγορίας Suezmax- που ονομάζονται έτσι επειδή έχουν το μέγιστο μέγεθος που μπορούν να περάσουν από το κανάλι- μέσα σε μια εβδομάδα αύξησαν το κόστος μεταφοράς σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange στο Λονδίνο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

TAGS: