Λιανεμπόριο: Με τη βοήθεια της Google, βήμα των επιχειρήσεων προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Ρομίνα Νικηφόρου

Το μεγάλο «στοίχημα» για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, την επόμενη μέρα μετά την πανδημία, είναι η επιτάχυνση του ψηφιακού τους μετασχηματισμού και η προσαρμογή στα νέα δεδομένα που δημιουργήθηκαν στην αγορά τον τελευταίο χρόνο.

«Η πανδημία χτύπησε ιδιαίτερα άνισα τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις», σημείωσε στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο Πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, Γιώργος Καββαθάς, επισημαίνοντας ότι οι ίδιες επιχειρήσεις ήταν εκείνες που είχαν βρεθεί «πίσω» στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Σύμφωνα μάλιστα με τους θεσμικούς εκπροσώπους της αγοράς μόλις το 17% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εν μέσω πανδημίας διέθετε e-shop για διαδικτυακές πωλήσεις, κάτι που τους «κόστισε» τις περιόδους που τα καταστήματα έμειναν κλειστά.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών σε συνεργασία με τη Google ξεκινούν ένα πρόγραμμα με στόχο να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να επωφεληθούν από τις δυνατότητες της τεχνολογίας και σε εργοδότες και εργαζόμενους στο λιανεμπόριο, να αναβαθμίσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΣΑ, Σταύρος Καφούνης στο insider.gr, η Google θα προσφέρει δωρεάν ατομικές διαδικτυακές συναντήσεις με εμπόρους που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον μέσα από την ιστοσελίδα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, σχετικά με τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει μια επιχείρηση στο διαδίκτυο, προκειμένου να έχει μια ολοκληρωμένη και επιτυχημένη ψηφιακή παρουσία.

Το πρόγραμμα σύμφωνα με τον κ. Καφούνη απευθύνεται σε όλες τους εμπόρους ανεξαρτήτως επιπέδου ψηφιακών γνώσεων και θα είναι εξατομικευμένο στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της εκάστοτε επιχείρησης. Μέσω της ειδικής φόρμας οι έμποροι θα κλείνουν ένα διαδικτυακό ραντεβού με εξειδικευμένους Έλληνες συμβούλους ώστε να ενημερωθούν για μία σειρά από ζητήματα που θα βελτιώσουν την ψηφιακή παρουσία τους

Αναλυτικά, εργοδότες και εργαζόμενοι στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, θα μπορέσουν να επωφεληθούν σχετικά με:

  • Ολοκληρωμένη παρουσία της επιχείρησης στο Google My Business, για τη δωρεάν προβολή της στην Αναζήτηση και στους Χάρτες της Google.
  • Βασικά βήματα που είναι απαραίτητα για τη δημιουργία ενός πλάνου ψηφιακού μάρκετινγκ.
  • Ενημέρωση για τα δωρεάν διαθέσιμα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιούν καθημερινά, βελτιώνοντας τη στρατηγική και την παραγωγικότητά τους.

Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συνάντηση θα γίνει σύντομη αξιολόγηση της ψηφιακής ετοιμότητας της επιχείρησής και των ατομικών δεξιοτήτων και στη συνέχεια παροχή εξατομικευμένων συμβουλών, δημιουργία εξατομικευμένου πλάνου ψηφιακού μάρκετινγκ και προτεραιοποίηση των αναγκών. Τέλος, θα γίνει αξιολόγηση της προόδου ενώ θα υπάρχει δυνατότητα και δεύτερης συνάντησης για τη διενέργεια διορθωτικών κινήσεων.

Από χθες, Δευτέρα, ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος και από την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να αρχίσουν τα πρώτα διαδικτυακά ραντεβού τα οποία θα συνεχιστούν για περίπου τρεις μήνες. Πρόθεση μάλιστα, όπως σημειώνει ο κ. Καφούνης, είναι να μπορούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και έμποροι από άλλες περιοχές της χώρας.

Σημειώνεται τέλος πως η συνεργασία της Google με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών έρχεται σε συνέχεια της προηγούμενης δράσης με το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων επίσης σε πρόγραμμα ψηφιακής ενδυνάμωσης των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.