Πτώση τζίρου 80% προβλέπουν οι εταιρείες ένδυσης για τη θερινή σεζόν

Μείωση του τζίρου τους έως και 80% στις εγχώριες πωλήσεις ρούχου αναμένουν για τη θερινή σεζόν οι εταιρείες ένδυσης, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Κι αυτό, σε μια χρονιά που αναμενόταν να εξελιχθεί εξαιρετικά για τις ελληνικές εξαγωγές ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας, μετά και πολύ «δυνατό» 2019, στη διάρκεια του οποίου σημειώθηκε ρεκόρ δωδεκαετίας, με πωλήσεις 1,91 δισ. ευρώ στις αγορές του εξωτερικού, το 70% των οποίων προήλθε από τις επιχειρήσεις της Κ. Μακεδονίας.

«Στις εγχώριες πωλήσεις, η πτώση τζίρου σε ό,τι αφορά την καλοκαιρινή κολεξιόν εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 50% και 80%, με βάση και τα ευρήματα έρευνας που πραγματοποιήσαμε σε δείγμα 52 επιχειρήσεων, στο διάστημα 17-28 Μαρτίου», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θεόφιλος Ασλανίδης, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος.

Προσθέτει πως κάποια ρούχα της εαρινής και θερινής κολεξιόν είχαν ήδη παραδοθεί στα καταστήματα, τα οποία όμως δεν θα τα πουλήσουν, αφού η αγορά είναι κλειστή, και άλλα παρέμειναν στις αποθήκες των εταιρειών ένδυσης, οι οποίες δεν πρόλαβαν να τα παραδώσουν στα μαγαζιά.

«Μιλάμε για τα ρούχα της νέας κολεξιόν, που οι εταιρείες τα έχουν χρηματοδοτήσει, αλλά ουσιαστικά δεν τα έχουν πληρωθεί, αφού σε πολλές περιπτώσεις στα χέρια τους έχουν μόνο επιταγές, είτε με λήξη Μαρτίου είτε με λήξη τρεις μήνες μετά. Κάποιοι πρόλαβαν και κάποιοι όχι», λέει.

 Ακόμα και αν η αγορά ανοίξει τον Μάιο, προσθέτει, που σημαίνει ότι κάποιες πωλήσεις θα γίνουν για τους μήνες του καλοκαιριού, είναι πολύ αμφίβολο αν η κατανάλωση θα επανακάμψει σε φυσιολογικά επίπεδα εντός του 2020 ή αν τα ταμεία θα γεμίσουν.

«Αφενός, οι καταναλωτές πιθανότατα δεν θα αγοράσουν ρούχα. Βλέποντας τον ορίζοντα των δυσκολιών, την πιθανότητα της ανεργίας και έχοντας κακή ψυχολογία, πιθανότατα θα περιοριστούν σε αγορές πάνω σε είδη πιο άμεσης ανάγκης. Επιπλέον, ό,τι πώληση γίνει, θα γίνει με έκπτωση, για να δελεαστούν οι καταναλωτές, επειδή οι επιχειρήσεις θα πιέζονται για έσοδα για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους μετά το lockdown», σημειώνει, συνοψίζοντας: «η ανοιξιάτικη κολεξιόν έπρεπε ήδη να πωλείται, το Πάσχα -που παραδοσιακά συνοδεύεται από αγορά ρούχων- χάνεται και η περίοδος που οι επιχειρήσεις θα πουλήσουν, μετά το άνοιγμα των καταστημάτων, θα είναι εκπτωτική».

Πλήγμα και στις εξαγωγές

Κάπως καλύτερη, αλλά όχι καλή, είναι η εικόνα στις εξαγωγές: «οι περισσότερες εξαγωγικές επιχειρήσεις είχαν στείλει τα ρούχα τον Μάρτιο. Οι περισσότεροι μεγάλοι πελάτες δεν ακύρωσαν τις παραγγελίες, αλλά γνωστοποίησαν ότι οι επαναπαραγγελίες πρέπει να μείνουν stand-by (σε αναμονή), ενώ κάποιοι ζήτησαν να πληρώσουν με καθυστέρηση και άλλοι να χαμηλώσουν οι τιμές. Η κάμψη του τζίρου για τη θερινή κολεξιόν υπολογίζεται στις εξαγωγές σε 30%-50% με βάση την έρευνα», σημειώνει.

Προσθέτει ότι, πέραν των εξαγωγών, στα αζήτητα θα μείνουν και ρούχα και αξεσουάρ που αγοράζονταν από ξένους επισκέπτες της Ελλάδας στη διάρκεια των διακοπών τους, αφού το πλήγμα στον παγκόσμιο τουρισμό εκτιμάται πως είναι ισχυρότατο, συμπαρασύροντας και δραστηριότητες, είτε υποστηρικτικές προς αυτόν είτε τροφοδοτούμενες εμμέσως από αυτόν.

 

 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.