Αυτοκίνητο

Μέτρια επίδοση για την Porsche Taycan στα crash test

Η πρώτη ηλεκτρική Porsche Taycan είναι τετραθέσια και τετράθυρη, με επιδόσεις και η τιμή επιπέδου supercar.  761 ίππους αποδίδουν οι ηλεκτρικοί της κινητήρες στην έκδοση Turbo S, ενώ η τιμή της στη Γερμανία ξεπερνά τα 180.000 ευρώ. Στον τομέα της ασφάλειας όμως η Porsche Taycan κοιτάει με το κιάλι ακόμα και την ταπεινή Skoda Octavia, για να αναφέρουμε μόλις ένα μοντέλο, το οποίο μάλιστα προέρχεται από τον ίδιο όμιλο.

Στις πιο πρόσφατες αξιολογήσεις του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP, τις οποίες αποδέχεται σύσσωμη η αυτοκινητοβιομηχανία, η Porsche Taycan πέτυχε ποσοστό προστασίας των ενήλικων επιβατών μόλις 85%. Για τις συγκρίσεις σας, την ίδια περίοδο αξιολογήθηκε η νέα Skoda Octavia που στον ίδιο τομέα πέτυχε ποσοστό 92%, το Subaru Forester με ποσοστό 97% και το Ford Kuga με ποσοστό 92%. Στην παρέα των αυτοκινήτων που αξιολογήθηκαν υπάρχει και ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το Tesla Χ, το οποίο κάνει σίγουρα την Taycan να κοκκινίζει, καθώς στην προστασία των ενήλικων επιβατών πέτυχε σχεδόν άριστα, δηλαδή ποσοστό 98%.

Σε σχέση με την Porsche Taycan, η "ταπεινή" Skoda Octavia έχει σε όλους τους τομείς πολύ καλύτερη αξιολόγηση.

Χάρη στη σχετικά υψηλή της βαθμολογία στους υπόλοιπους τομείς (προστασία παιδιών, πεζών και δικυκλιστών και αξιολόγηση συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης) η Porsche Taycan κατέκτησε τελικά τη μέγιστη συνολική αξιολόγηση των πέντε αστέρων. Είναι ωστόσο τουλάχιστον περίεργο, πως ένα full size ολοκαίνουριο και πανάκριβο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μένει τόσο πίσω σε ένα τόσο σημαντικό τομέα ασφάλειας όσο αυτός της προστασίας των ενήλικων επιβατών.

Με λιγότερο κόστος από  την Taycan το Tesla Χ, επίσης αμιγώς ηλεκτρικό, προσφέρει κορυφαία ασφάλεια. 

Περισσότερο φως σε αυτό το παράδοξο ρίχνει η λεπτομερής αναφορά του EuroNCAP, η οποία συνοδεύει όλες τις αξιολογήσεις, πέραν των ποσοστών και των αριθμών. Σύμφωνα με αυτή το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στους πίσω επιβάτες και στη στήριξή τους από τις ζώνες, που είναι πιθανόν να προκαλέσουν τραυματισμό στο στήθος. Επίσης, οριακή είναι η προστασία του αυχένα, τόσο εμπρός όσο και πίσω, στην περίπτωση οπίσθιων συγκρούσεων. Έτσι βλέπουμε ότι το πρόβλημα δεν εντοπίζεται στη δομή του αμαξώματος, αλλά περισσότερο στα συστήματα συγκράτησης. Κάτι που σίγουρα θα πρέπει να βελτιώσει η Porsche άμεσα, αν δεν θέλει να κρύβεται στη θέα των… Skoda.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.