Με 7,9 στα 10 βαθμολόγησαν οι ξένοι επισκέπτες την εμπειρία της επίσκεψής τους στην Αθήνα, η οποία καθιερώνεται σαν προορισμός διακοπών με μεγάλο αρχαιολογικό-πολιτιστικό ενδιαφέρον.

Αυτό προκύπτει από την έρευνα της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) και της GBR Consulting, που διενεργήθηκε από τα τέλη Ιουνίου έως και την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου σε ξενοδοχεία μέλη της ΕΞΑΑΑ, με τη συμμετοχή 1.500 ενοίκων.

Μάλιστα, το 96% των επισκεπτών θα σύστηναν την Αθήνα σε άλλους ενώ το 45% εξ αυτών είναι επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες, ποσοστό εντυπωσιακό, όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές. Οι περισσότεροι ερωτώμενοι, Ευρωπαίοι και Αμερικάνοι κάθε ηλικίας επέλεξαν την Αθήνα για αναψυχή και διακοπές σε ποσοστό 79% κάτι που φανερώνει ότι η ελληνική πρωτεύουσα κατάφερε να επιβληθεί ως προορισμός διακοπών με μεγάλο αρχαιολογικό-πολιτιστικό ενδιαφέρον, σε ποσοστό που φτάνει το 81%.

Στάσιμος ωστόσο παρατηρείται ο επαγγελματικός και συνεδριακός τουρισμός καθώς το ποσοστό που επισκέφτηκαν την Αθήνα για το λόγο αυτό ανέρχεται στο 10%. Την ίδια στιγμή μεγάλα είναι τα περιθώρια ενδυνάμωσης της αναγνωρισιμότητας μεγάλων γεγονότων, όπως αυτού του Αυθεντικού Μαραθώνιου της Αθήνας, καθώς το 61% του δείγματος δεν γνώριζε τίποτα για αυτόν. Η σύγκριση της Αθήνας με την Βαρκελώνη, πάντα σε ό,τι αφορά την ικανοποίηση των επισκεπτών, η πρωτεύουσα της Καταλονίας υπερτερεί με ποσοστό ικανοποίησης 8,5/10, καθώς εκεί η δημόσια καθαριότητα, ασφάλεια, και υποδομή λειτουργούν πιο δομημένα και χωρίς προβλήματα, σύμφωνα με τους μελετητές.

Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης των ξενοδοχείων έως και τον Αύγουστο 2018, προκύπτει αύξηση της πληρότητας στο οκτάμηνο 2,2% και της μέσης τιμής κατά 8,5%, πάντα σε σχέση με πέρυσι. Στο σημείο αυτό τα μέλη της ΕΞΑΑΑ σημειώνουν τη μεγάλη απόκλιση που παρατηρείται στις αφίξεις τουριστών στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» (21,8% τον Ιούλιο) που δεν αποτυπώνεται στις πληρότητες των ξενοδοχείων που για εκείνη την περίοδο ήταν 3,6%. Είναι σαφές, όπως τόνισε ο απερχόμενος πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ Αλέξανδρος Βασιλικός, τα καταλύματα της οικονομίας του διαμοιρασμού (airbnb κ.λπ.) απορροφούν μεγάλο ποσοστό επισκεπτών.