Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

Μία στις τρεις τράπεζες δεν εντοπίζει την ηλεκτρονική απάτη

Μία στις τρεις τράπεζες δεν εντοπίζει την ηλεκτρονική απάτη - Κεντρική Εικόνα/Video

Δυσκολίες στο να διακρίνει την ηλεκτρονική οικονομική απάτη από μια γνήσια διαδικτυακή συναλλαγή στο σύγχρονο, πολύπλοκο και άρτια συνδεδεμένο τεχνολογικό τοπίο αντιμετωπίζει το ένα τρίτο των χρηματοοικονομικών ιδρυμάτων και οργανισμών, όπως τράπεζες και οργανισμοί διάφοροι άλλοι οργανισμοί πληρωμών, σύμφωνα με νέα έρευνα της Kaspersky Lab και της B2B International.

Πράγματι, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές, όλων των ειδών, αποτελούν πλέον ένα παγκόσμιο δεδομένο, αδύνατο να αγνοήσουν οι σύγχρονες επιχειρήσεις. Η εκρηκτική ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πληρωμών, σε συνδυασμό με τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις και την μετατόπιση των επιχειρηματικών αναγκών, εξανάγκασε τις περισσότερες εταιρείες να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα των επιχειρηματικών τους διαδικασιών τα τελευταία χρόνια. Σε πολλές περιπτώσεις, αυτό επιτεύχθηκε με την εφαρμογή συστημάτων ηλεκτρονικής ροής τόσο για την επικοινωνία όσο και για την αλληλεπίδραση με προμηθευτές, πελάτες, κλπ.

Την ώρα όμως που οι εταιρείες συνεχίζουν να επενδύουν στις διαδικτυακές συναλλαγές ανακαλύπτοντας ολοένα και περισσότερο τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες ανάπτυξης που τους παρέχει η ψηφιακή εποχή, η διασφάλιση της αδιάλειπτης λειτουργίας τους και η προστασία τους από ψηφιακές απειλές αποτελούν προτεραιότητες ζωτικής σημασίας. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το 50% των χρηματοοικονομικών εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα, όσο ο αριθμός των online συναλλαγών αυξάνει τόσο αυξάνει και η ηλεκτρονική απάτη.

Αναλυτικότερα, το 41% των επιχειρήσεων έχει εφαρμόσει μια «εσωτερική» λύση ψηφιακής ασφάλειας (in-house cybersecurity solution), ενώ το 45% βασίζεται σε παρεχόμενες λύσεις τρίτου φορέα από την τράπεζα για να μετριάσει τους κινδύνους. Παρόλα αυτά, μόλις το 46% των εταιρειών είτε έχει εφαρμόσει εν μέρει μόνο μια λύση ενάντια στην διαδικτυακή οικονομική απάτη, είτε δεν έχει εφαρμόσει απολύτως τίποτα. Μεταξύ των χρηματοοικονομικών οργανισμών, μόνο το 57% έχει ήδη εγκαταστήσει μια ειδική λύση ασφαλείας κατά των διαδικτυακών απειλών.

Κατά συνέπεια, περίπου οι μισοί από τους οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στο τοπίο των ηλεκτρονικών πληρωμών χρησιμοποιούν μη-εξειδικευμένες λύσεις, οι οποίες, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, θεωρούνται αναξιόπιστες, ειδικά κατά των περιπτώσεων εξαπάτησης του συστήματος, ενώ παρουσιάζουν και πολύ υψηλό ποσοστό λανθασμένων αποτελεσμάτων.

Τα προβλήματα βέβαια που απορρέουν από την συγκεκριμένη πρακτική δεν αφορούν αποκλειστικά το κοινό με το οποίο συναλλάσσονται. Πέρα από την απόκλιση των πληρωμών η οποία με τη σειρά της μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια πελατών και τελικά κερδών, η αναποτελεσματική χρήση των συστημάτων ασφαλείας μπορεί επίσης να οδηγήσει ακόμα και στη φραγή των συναλλαγών.

«Λαμβάνοντας υπόψη τον επιθετικό ανταγωνισμό στην αγορά των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών του σήμερα και την ακραία αποδιοργάνωση από μη παραδοσιακούς παρόχους, μια αξιόπιστη σχέση, μεταξύ των πελατών και των χρηματοοικονομικών ιδρυμάτων τους, αποτελεί αποφασιστικό παράγοντα για τη μακροπρόθεσμη ευημερία της κάθε εταιρείας. Η αλληλεξάρτηση των ψηφιακών σχέσεων με τους υπόλοιπους παράγοντες της αγοράς χρηματοοικονομικών υπηρεσιών σημαίνει επίσης, ότι εάν κάποιος οργανισμός στην αξιακή αλυσίδα βιώσει κάποιο αρνητικό περιστατικό ψηφιακής ασφάλειας (που μπορεί να οφείλεται σε απάτη, παραβίαση, ψηφιακή επίθεση, κ.λπ.), η ζημία μπορεί γρήγορα να εξαπλωθεί και σε άλλους οργανισμούς της εν λόγω αλυσίδας παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Δεδομένου ότι ο ήδη υψηλός όγκος ζήτησης διαδικτυακών υπηρεσιών από τους πελάτες συνεχίζει να αναπτύσσεται ταχύτατα, όλες οι εταιρείες–των οποίων οι πελάτες έρχονται σε επαφή τόσο με ψηφιακές πλατφόρμες, διαδικτυακές υποδομές, παροχή δεδομένων όσο και με εργαζόμενους—θα πρέπει να αισθάνονται και να είναι ασφαλείς παρέχοντας υπηρεσίες εύκολες στη χρήση και κατάλληλα προετοιμασμένες. Ως εκ τούτου, οι εξειδικευμένες λύσεις είναι άκρως σημαντικές», αναφέρει ο Ross Hogan, Επικεφαλής του τμήματος προGlobal Head of Fraud Prevention της Kaspersky Lab.

 


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet