Σαράντης: Αλματώδης πορεία εν μέσω κρίσης

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Σαράντης: Αλματώδης πορεία εν μέσω κρίσης

Έχει καταφέρει αν και δραστηριοποιείται στον κλάδο της λιανικής ο οποίος έχει υποστεί μεγάλο πλήγμα από την κρίση, εντούτοις η ίδια αυξάνει συνεχώς τις πωλήσεις και τα κέρδη της.

Η εταιρεία Σαράντης στο εννεάμηνο του 2016, κατάφερε να εμφανίσει αυξημένες πωλήσεις κατά 20% και κέρδη προ φόρων αυξημένα κατά 42%, τη στιγμή που ο κλάδος της λιανικής παρουσιάζει κάθε χρόνο σημαντική υποχώρηση μεγεθών, η ζήτηση μειώνεται, οι καταναλωτές υποφέρουν από έλλειψη ρευστότητας, οι ανταγωνιστικές εταιρίες εμφανίζουν ζημιές, ενώ οι εξαγωγές μειώνονται.

Είναι ενδεικτικό ότι ακόμη και οι πωλήσεις του Ομίλου στη Ελλάδα σημείωσαν άνοδο 16,88% στα 89,88 εκατ. ευρώ, απόδοση εντυπωσιακή συγκριτικά με την τάση του λιανικού εμπορίου.

Πώς το καταφέρνει; Ο μηδενικός τραπεζικός δανεισμός της, η εξωστρέφεια αλλά και οι πρόσφατες εξαγορές σημάτων (AVA και Noxzema) έχουν καταφέρει να δώσουν σημαντική ώθηση στο Όμιλο, που συνεχίζει το σερί των θετικών επιδόσεων.

Μάλιστα όπως αναφέρουν πηγές του insider o Όμιλος είναι πιθανόν να προχωρήσει στην εξαγορά ενός ακόμη σήματος, που θα προσδώσει σημαντική υπεραξία στα οικονομικά του μεγέθη.

Όμως η Σαράντης κατάφερε εγκαίρως στραφεί στις εξωτερικές αγορές, διαθέτοντας εργοστάσια παραγωγής στις βαλκανικές χώρες και στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, εξαγοράζοντας εταιρίες με δυνατό know how.

Έτσι την τελευταία πενταετία ο Όμιλος κατάφερε να αξιοποιήσει κάθε ευκαιρία που γέννησε η κρίση. Χρησιµοποίησε την ταµειακή άνεσή του, διέγνωσε τις ευκαιρίες και προχώρησε σε µπαράζ εξαγορών στις κατηγορίες των καλλυντικών και των οικιακών ειδών (Elmiplant, Kolastyna, Astrid) που ενίσχυσαν το χαρτοφυλάκιό του, τα µερίδια αγοράς, τους τζίρους και την κερδοφορία του.

Μερικά από τα κυριότερα σήματα και προϊόντα κατανάλωσης που παράγει και εμπορεύεται η Σαράντης σήμερα είναι τα NOXZEMA, CARROTEN, BIOTEN, ORZENE, C-THRU, PROSAR, SANITAS, AVA, ΤΕΖΑ, PYROX, CAMEL, AFROSO κ.α. Αυτά είναι μερικά από τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα που διατηρούν υψηλή αναγνωρισιμότητα και σημαντικά μερίδια αγοράς.

Παράλληλα, μέσω συμφωνιών αποκλειστικής διανομής ο Όμιλος εμπορεύεται ισχυρά σήματα όπως τα LA PRAIRIE, PRADA, NINA RICCI, CARTIER, CAROLINA HERRERA, TRUSSARDI, PUPA, JOHNSON & JOHNSON, ADIDAS, PLAYBOY, VAPONA, LANES, BIO-OIL κ.α. Η Σαράντης διακινεί και τα προϊόντα της εταιρείας ESTEE LAUDER, μέσω της κοινοπραξίας με την ESTEE LAUDER COMPANIES.

Nα σημειωθεί ότι η Σαράντης, υπέγραψε πρόσφατα νέα επιχειρησιακή σύμβαση που προβλέπει αυξήσεις 1% υπέγραψε η διοίκηση της Σαράντης με τους εργαζόμενους.

Οι αυξήσεις θα ισχύσουν από 1η Οκτωβρίου.

Mε ρίζες από την Κωνσταντινούπολη

Η ιστορία της εταιρείας ξεκινά το 1930 στην Κωνσταντινούπολη, απ’ όπου μεταφέρθηκε το 1956 στην Αθήνα. Η σημερινή εικόνα της, ωστόσο, έχει τις ρίζες της στη δεκαετία του ’80, όταν στους σημερινούς επικεφαλής αδελφούς Γρηγόρη και Κυριάκο παραχωρήθηκε η ευθύνη της παραγωγικής και εμπορικής εταιρείας Σαράντη, η οποία διέθετε μόλις τέσσερα αρωματικά προϊόντα, μεταξύ των οποίων τα δημοφιλή Prosar και Clochard, περίπου 50 υπαλλήλους, υψηλό δανεισμό και 200 εκατ. δραχμές τζίρο.

Ο πατέρας τους είχε στραφεί στην υποστήριξη της ΖΕΤΑ, της αντιπροσωπείας καλλυντικών η οποία είχε αποκλειστικό συμβόλαιο με την αμερικανική πολυεθνική Estee Lauder, για τη διανομή των ομώνυμων καλλυντικών στην Ελλάδα.

Η διεθνής παρουσία του ομίλου έχει να επιδείξει εννέα θυγατρικές εταιρείες σε χώρες της Ευρώπης - Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Ουγγαρία, Π.Γ.Δ.Μ., Βοσνία, Πορτογαλία - και εξαγωγές σε περισσότερες από 35 χώρες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider