Τα βασανιστήρια ενός αυτοκινήτου πριν την παραγωγή του (vid)

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα βασανιστήρια ενός αυτοκινήτου πριν την παραγωγή του (vid)

Δύο, τρία, πέντε, εφτά, οκτώ, ακόμα και δέκα χρόνια εγγύηση. Τα αυτοκίνητα είναι από τα καταναλωτικά αγαθά, για τα οποία οι κατασκευαστές τους προσφέρουν τα μεγαλύτερα εχέγγυα καλής λειτουργίας. Παρότι είναι εξαιρετικά πολύπλοκα, πραγματοποιούν εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα σε αυτό το διάστημα, περνούν από τα χέρια χιλιάδων διαφορετικών οδηγών και σε οδικές συνθήκες εκατοντάδων χωρών, στις οποίες επικρατούν από αρκτικές μέχρι ερημικές συνθήκες. Πόσο σίγουρος πρέπει να είναι ένας κατασκευαστής, για να προσφέρει σε ένα λειτουργικό άθροισμα τουλάχιστον 20.000 εξαρτημάτων, όπως είναι το αυτοκίνητο, τόσο μεγάλες εγγυήσεις;

Την απάντηση μας δίνει η ισπανική Seat, μια αυτοκινητοβιομηχανία μέλος του group VW, που τηρεί κορυφαίες προδιαγραφές ποιότητας στα μοντέλα της.

Τα στοιχεία είναι εντυπωσιακά. Τόσο ως σύνολο, όσο και το καθένα ξεχωριστά από τα μέρη που το απαρτίζουν, το αυτοκίνητο υποβάλλεται σε εξαντλητικές δοκιμές πριν την παραγωγή του, που διασφαλίζουν την καλή λειτουργία του σε ένα τεράστιο εύρος θερμοκρασιών, διαφορετικών οδικών συνθηκών και συνηθειών οδήγησης των ιδιοκτητών του.

Κάθε νέο μοντέλο περνά μια περίοδο φρικτού βασανισμού, που θα έκανε τους χειρότερους δήμιους των πιο απολυταρχικών καθεστώτων σε όλο τον κόσμο να φαντάζουν κυρίες κολεγίου εμπρός στους μηχανικούς της Seat, αλλά και κάθε μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ανάγνωση των διαδικασιών αυτών, είναι αποκαλυπτική:

1.200.000 χιλιόμετρα το χρόνο

Περίπου 50 μηχανικοί δοκιμάζουν τα πρωτότυπα οδηγώντας πάνω από 1.200.000 χιλιόμετρα το χρόνο σε ακραίες συνθήκες εδάφους, οδήγηση που ισοδυναμεί σε τέσσερις φορές το γύρο του κόσμου. Όλα τα τμήματα των τροχών πρέπει να αντεπεξέλθουν στις συνθήκες παγετού των ρώσικων δρόμων και στη καυτή ζέστη των 50 βαθμών της μαροκινής ερήμου.

3.000 χιλίόμετρα με χτυπήματα χαλικιών

Εκατοντάδες χιλιάδες θραύσματα βράχου χτυπάνε το αμάξωμα του αυτοκινήτου, τους θόλους των τροχών ή τους προφυλακτήρες κατά τη φάση δημιουργίας ενός μοντέλου. Στόχος είναι να εξεταστεί η αντοχή τους σε 3.000 χιλιόμετρα οδήγησης σε ανώμαλο έδαφος. Και δεν μιλάμε μόνο για SUV ή 4Χ4 οχήματα, αλλά ακόμα και για αυτοκίνητα πόλης.

2.500 λίτρα τροπικής καταιγίδας σε λίγα λεπτά

Όχι μόνο τα πρωτότυπα δοκιμών, αλλά καθένα από τα 2.200 Seat που βγαίνουν καθημερινά από τη γραμμή παραγωγής, υπόκεινται στη διαδικασία της προσομοίωσης τυφώνα. Νερό με τεράστια πίεση ψεκάζεται σε όλα τα σημεία του αμαξώματος, ώστε να διασφαλιστεί η απόλυτη στεγανότητα. Το νερό δεν χάνεται, καθώς κάτι τέτοιο θα αποτελούσε τεράστια σπατάλη, αλλά ανακυκλώνεται και χρησιμοποιείται σε κάθε επόμενη δοκιμή.

20.000 κινήσεις ανά κάθισμα

Είσοδος και έξοδος από τη καμπίνα του αυτοκινήτου 20.000 φορές στη σειρά. Για τη διαδικασία αυτή χρησιμοποιείται ένα μηχάνημα που προσομοιώνει τον οδηγό και τους επιβάτες που κάθονται στο ύφασμα των καθισμάτων. Επιπλέον, οι πλάτες των καθισμάτων διπλώνουν έως και 20.000 φορές σε κάθε μοντέλο για έλεγχο αντοχής.

5.000 πιέσεις ανά διακόπτη

Κάθε κουμπί και μηχανισμός ελέγχου και επιλογής, πρέπει να μεταδίδει μία αίσθηση ποιότητας και ακρίβειας στην υφή. Για το λόγο αυτό, τα κουμπιά στην οθόνη πλοήγησης, το ραδιόφωνο και ο επιλογέας κλιματισμού πιέζονται έως και 5.000 φορές. Το αρμόδιο τμήμα Haptics, εκτελεί αυτές τις δοκιμές τρία χρόνια πριν το λανσάρισμα των μοντέλων.

30.000 φορές το χρόνο άνοιγμα και κλείσιμο θυρών

Σε κάθε μοντέλο εκτελούνται 30.000 ενέργειες κλεισίματος θυρών για να διασφαλιστεί πως ο ήχος του κλεισίματος είναι απαλός, μεταφέροντας όμως παράλληλα την αίσθηση ότι η καμπίνα είναι πλήρως σφραγισμένη.

2.0000.000 χιλιόμετρα δοκιμών στο δρόμο

Στόχος αυτής της δοκιμής είναι να ελέγξει τη σωστή λειτουργία του συστήματος πέδησης και να επαληθεύσει ότι δεν προκαλεί ενοχλητικούς θορύβους. Αυτή είναι η τελική δοκιμή πριν τα αυτοκίνητα παραδοθούν στις αντιπροσωπείες. Οι οδηγοί που εκτελούν την τελευταία αυτή πρόκληση για τα αυτοκίνητα καλύπτουν συνολικά 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα ετησίως σε ανώμαλες επιφάνειες και σε άλλες με κλίση, λιθόστρωτα και σε έξι συνολικά διαφορετικούς τύπους οδοστρώματος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider