Επενδυτές ΟΛΘ: Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε το λιμάνι

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Επενδυτές ΟΛΘ: Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε το λιμάνι

Έτοιμοι να προχωρήσουν με την επένδυση στον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) δηλώνουν τα στελέχη της κοινοπραξίας Deutsche Invest -Terminal Link-Belterra Investments που αναδείχθηκε προτιμητέος αγοραστής στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.

«Βρήκαμε πολύ ενδιαφέρουσα την επένδυση εξ’ αρχής» σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Deutsche Invest Equity Partners (DIEP), Alexander von Mellenthin κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων. «Ανυπομονούμε να αναλάβουμε τη διοίκηση του λιμανιού» σημείωσε ακόμη, εκτιμώντας παράλληλα ότι «το δύσκολο κομμάτι της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης βρίσκεται στο τέλος του».

Ο ίδιος μάλιστα σημείωσε ότι θα πρέπει να προχωρήσει η διαδικασία άμεσα. «Θέλουμε να επιταχυνθεί η μεταβίβαση, να τρέξουν πιο γρήγορα οι διαδικασίες. Δεν θέλουμε να πάρει μεγάλο χρόνο. Είναι ο μοναδικός κίνδυνος που βλέπουμε τώρα».

Επεσήμανε ακόμη ότι η κυβέρνηση πρέπει να αναπτύξει, πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά, τις οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές που συνδέουν τον λιμένα με την Ευρώπη. «Χωρίς τις κατάλληλες υποδομές στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο, η επένδυση στον ΟΛΘ δεν θα αποδώσει τόσο πολύ», τόνισε προσθέτοντας ότι η κοινοπραξία δεν έχει πάρει κάποιες συγκεκριμένες δεσμεύσεις από την κυβέρνηση.

Ο κ. Mellenthin δήλωσε πολύ περήφανος για την κοινοπραξία. Ο συνδυασμός είναι ο καλύτερος δυνατός: Η DIEP που είναι επενδυτική εταιρεία, η Terminal Link που είναι από τους μεγαλύτερους διαχειριστές λιμανιών της Ευρώπης, και η Belterra Investments του Ιβάν Σαββίδη, που είναι ένας ισχυρός τοπικός παίκτης και επενδυτής, τόνισε.

Στη γρήγορη ολοκλήρωση της μεταβίβασης του 67% του ΟΛΘ στάθηκε και ο Γενικός Διευθυντής της Terminal Link, κ. Boris Wenzel. «Θέλουμε να τελειώσει γρήγορα η μεταβίβαση, για να μην αλλάξουν πολύ τα δεδομένα από τη στιγμή που μας ανακήρυξαν προτιμητέους επενδυτές», τόνισε σημειώνοντας ότι από την στιγμή της ανακοίνωσης έχει ήδη πέσει η διακίνηση στο λιμάνι.

Ο ίδιος τόνισε ότι: «Θα φέρουμε βελτιώσεις στη λειτουργία του λιμένα, που θα έρθουν μέσα από τις επενδύσεις που έχουμε δεσμευθεί να κάνουμε βάση της συμφωνίας με το ΤΑΙΠΕΔ».

Ο κ. Wenzel εκτίμησε ότι αν όλα πάνε καλά σε τέσσερις με πέντε μήνες η κοινοπραξία θα έχει αναλάβει το λιμάνι.

Γιατί επενδύουν στην Ελλάδα

Ο κ. Mellenthin ξεκαθάρισε ότι η επένδυση στον ΟΛΘ δεν είναι ευκαιριακή αλλά μια επένδυση μακροπρόθεσμου ορίζοντα. «Θέλουμε να αναπτύξουμε κερδοφόρα το λιμάνι και αυτό απαιτεί σίγουρα πάνω από πέντε χρόνια», σημείωσε.

«Ωστόσο, ως επενδυτικό fund θέλουμε κάποια στιγμή να αποεπενδύσουμε. Αλλά αυτό θα γίνει την κατάλληλη στιγμή», τόνισε ακόμη.

Η Terminal Link επέλεξε να συμμετάσχει στον διαγωνισμό του ΟΛΘ γιατί δεν έχει παρουσία στην περιοχή, σημείωσε από μεριάς του ο κ. Wenzel σημειώνοντας ότι η εταιρεία του διαχειρίζεται συνολικά 12 λιμάνια στον κόσμο εκ των οποίων δύο στις ΗΠΑ, τέσσερα στη Γαλλία, δύο στο Μαρόκο και ένα στη Νότια Κορέα.

Είναι μια καλή ευκαιρία για να επεκταθεί ο όμιλος μας στην Νότια Ευρώπη, τόνισε.

Ο γενικός διευθυντής της Terminal Link σημείωσε ότι υπάρχουν πολλές προσδοκίες. «Στοχεύουμε από τους πρώτους μήνες να αφήσουμε το σημάδι μας, ώστε να φανεί αμέσως η διαφορά», σημείωσε και πρόσθεσε ότι: «Παρ' ότι ο ΟΛΘ διαχειρίζονταν από το Ελληνικό Δημόσιο, έχει να επιδείξει καλά οικονομικά στοιχεία».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider