Η Google δεν κάνει αρκετά για να ικανοποιήσει την ΕΕ

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η Google δεν κάνει αρκετά για να ικανοποιήσει την ΕΕ

Οι παραχωρήσεις της Google δεν ικανοποιούν τα παράπονα της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τις μονοπωλιακές πρακτικές της, που της επέφεραν το προηγούμενο Ιούνιο το πρόστιμο ρεκόρ των 2,4 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με ανάλυση των Financial Times οι διορθωτικές κινήσεις που έκανε η Google επηρεάζουν ελάχιστα τα αποτελέσματα αναζητήσεων με αποτέλεσμα να ανοίγει ο δρόμος για την επιβολή επιπλέον προστίμων.

Η υπόθεση είναι η πρώτη από μια τριάδα αντιμονοπωλιακών ερευνών που έχει ξεκινήσει εδώ και επτά χρόνια η EE για την λειτουργία του τεχνολογικού γίγαντα. Αποτελεί και ένα σημαντικό τεστ για την ικανότητα της Κομισιόν να διαμορφώνει την συμπεριφορά των μεγάλων τεχνολογικών πλατφόρμων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε τον Ιούνιο ότι η Google χρησιμοποιούσε την κυριαρχία της στον τομέα της ηλεκτρονικής αναζήτησης για να υποστηρίζει την δική της πλατφόρμα αγορών έναντι των ανταγωνιστών της. Οι Βρυξέλλες επέβαλαν το πρόστιμο και διέταξαν την εταιρεία να αρχίσει να εμφανίζει αποτελέσματα με δίκαιο τρόπο από τα τέλη Σεπτεμβρίου. Μάλιστα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να επιβάλει επιπλέον ημερήσιο πρόστιμο ίσο με το 5% των ημερήσιων εσόδων της Google.

Για να ικανοποιήσει τις επιθυμίες της Κομισόν η Google άρχισε να επιτρέπει στις εταιρείες σύγκρισης τιμών να μπορούν να πληρώνουν για να εμφανίζονται δικά τους αποτελέσματα στο πάνω πάνω μέρος των αποτελεσμάτων μια αναζήτησης ενός προϊόντος. Στο παρελθόν το συγκεκριμένο κομμάτι ήταν δεσμευμένο μόνο για την υπηρεσία σύγκρισης τιμών της Google.

Αν και η συγκεκριμένη παραχώρηση έδωσε την δυνατότητα σε κάποιους ανταγωνιστές να εξασφαλίσουν προβολή πρώτης ποιότητας, η συχνότητα με την οποία γίνεται αυτό είναι πολύ χαμηλή. Οι ανταγωνιστές της Google εμφανίστηκαν στον συγκεκριμένο χώρο μόνο στο 1% των 500 αναζητήσεων προϊόντων που έκαναν οι FT μέσω της Google σε έξι διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες.

Συγκεκριμένα η ομάδα των FT έτρεξε περισσότερες από 500 αναζητήσεις 35 προϊόντων σε τοπικές γλώσσες από έξι διαφορετικές περιοχές μεταξύ των οποίων το Βέλγιο, η Γερμανία, η Ιταλία και η Βρετανία. Ένα παράξενο εύρημα, ήταν ότι τα ανταγωνιστικά sites σύγκρισης τιμών εμφανίζονται πιο συχνά στην πρώτη σελίδα των λεγόμενων «οργανικών αποτελεσμάτων» των αναζητήσεων απότι εμφανιζόντουσαν έναν μήνα πριν. Το εύρημα αυτό ήταν πιο συχνό στην Γερμανική και στην Ιταλική εκδοχή της Google.

Οι ανταγωνιστές της Google δεν είναι καθόλου ευχαριστημένοι με τις διορθωτικές κινήσεις της, καθώς όπως λένε το μόνο που κάνουν είναι να μειώνουν και άλλο το περιθώριο κέρδους τους. Το γιατρικό δεν δουλεύει, σύμφωνα με τον Ρίτσαρντ Στέιμπλς, διευθύνοντα σύμβουλο της Kelkoo, μια ευρωπαϊκής εταιρείας σύγκρισης τιμών. «Ο βασικός ωφελημένος από τον νέο τρόπο λειτουργίας της Google είναι, όλως παραδόξως, η ίδια η Google. Ακόμη εμφανίζονται στο 99% των αναζητήσεων προϊόντων και εμείς παίρνουμε ένα πολύ μικρό κομμάτι», αναφέρει.

Η Google έχει προσφύγει κατά της απόφασης της Κομισιόν και τα στελέχη της εμφανίζονται σίγουρα ότι θα μπορέσουν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις της ΕΕ. Την ίδια στιγμή οι αξιωματούχοι της Επιτροπής Ανταγωνισμού παρακολουθούν στενά της κινήσεις της αμερικανικής τεχνολογικής εταιρείας σε μια διαδικασία που όπως λένε θα κρατήσει μήνες. «Η Google πρέπει να δείξει ότι είναι αποφασισμένη να ακολουθήσει τις οδηγίες μας», αναφέρει η ευρωπαία επίτροπός Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ. «Το θέμα θα παραμείνει στα γραφεία μας για πολύ καιρό».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider