Παραδίδονται στην κυκλοφορία οι μεγάλοι αυτοκινητοδρόμοι

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Παραδίδονται στην κυκλοφορία οι μεγάλοι αυτοκινητοδρόμοι

Στην τελική ευθεία μπαίνει η κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας η οποία θα μειώσει σημαντικά τις αποστάσεις μεταξύ των πόλεων αλλά και θα ελαχιστοποιήσει την ταλαιπωρία των οδηγών και θα συμβάλλει καθοριστικά στις ασφαλείς μετακινήσεις, σε δρόμους που μέχρι πρότινος χαρακτηρίζονταν ως «καρμανιόλες».

Έτσι μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2017, σε λιγότερο δηλαδή από 100 ημέρες, τέσσερις μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι θα δοθούν στην κυκλοφορία, όπως άλλωστε προβλέπεται και από τις συμβατικές υποχρεώσεις των αναδόχων.

Πρόκειται για τους οδικούς άξονες Ολυμπία Οδός (Κόρινθος – Πάτρα), Ιόνια Οδός που θα ξεκινάει από την Πάτρα και θα καταλήγει στα Ιωάννινα όπου θα συνδέεται με την Εγνατία Οδό, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί) και Μορέας (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα).

Η παράδοση και λειτουργία των παραπάνω σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων, αναμένεται να επιφέρει και αύξηση των διοδίων καθώς νέοι σταθμοί θα προστεθούν, αυξάνοντας το κόστος ταξιδιού μέχρι και 50%.

Έτσι τον ερχόμενο Μάρτιο αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία ολόκληρη η Ιόνια Οδός, ενώ ήδη η πρόοδος του έργου βρίσκεται κοντά στο 90%.

Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η παράδοση δύο τμημάτων από τον Κουβαρά μέχρι την Αμφιλοχία καθώς και από την Φιλιππιάδα έως τα Ιωάννινα, συνολικού μήκους 105 χιλιομέτρων. Υπολογίζεται ότι με τα τμήματα αυτά μαζί με την παράκαμψη του Αγρινίου ο χρόνος της διαδρομής αυτής θα μειωθεί κατά σχεδόν μια ώρα, ενώ με την ολοκλήρωση του έργου τον Μάρτιο του 2017 το ταξίδι από τη γέφυρα Ρίου–Αντιρρίου ως τα Ιωάννινα θα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά, την ώρα που σήμερα απαιτούνται 3 ώρες.

Εως τα τέλη Μαρτίου θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της νέας εθνικής οδού Κορίνθου Πατρών, εκτός από ορισμένα σημεία όπου εξακολουθεί να υπάρχουν εμπλοκές είτε λόγω των παράλληλων εργασιών με τον σιδηρόδρομο, είτε λόγω αρχαιολογικών ανασκαφών, είτε εναπομεινασών απαλλοτριώσεων. Στα σημεία αυτά συνολικού μήκους περίπου εννέα χιλιομέτρων μεταξύ Κορίνθου και Πατρών (Δερβένι, Καμάρες, Αραχωβίτικα, Ρίο) η κυκλοφορία θα εξυπηρετείται μέσω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (τοπικών παρακάμψεων ή στενώσεων). Σύμφωνα πάντως με την εταιρία και σε αυτά τα τμήματα οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί έως το φθινόπωρο του 2017.
Η συνολική πρόοδος κατασκευής στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα στο τέλος Νοεμβρίου 2016 αγγίζει το 88%.

Όσον αφορά τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, μέχρι το τέλος Μαρτίου αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα τμήματα η παράκαμψη των Τεμπών και του Πλαταμώνα που περιλαμβάνει και την μεγάλη Σήραγγα Τεμπών μήκους 6χλμ.
Με την παράδοση του τμήματος στην κυκλοφορία αναμένεται δραστική μείωση της απόστασης από και προς τη Θεσσαλονίκη κατά περίπου 20 λεπτά. Να σημειώσουμε πως στο τμήμα περιλαμβάνονται επίσης 2 σήραγγες 2χλμ και 3χλμ στις περιοχές των Τεμπών και του Πλαταμώνα αλλά και ανοιχτά τμήματα μήκους 14χλμ.
Σήμερα η πρόοδος του έργου είναι πάνω από το 92%.

Τέλος όσον αφορά τον αυτοκινητόδρομο Μορέα, θα είναι ο πρώτος που θα δοθεί στο σύνολο του στην κυκλοφορία μέσα στις επόμενες ημέρες.
.
Ο αυτοκινητόδρομος Μορέας ήταν ο πρώτος οδικός άξονας που παρέδωσε αυτοτελή τμήματα στην κυκλοφορία καθώς πέρα από την αναβάθμιση του ήδη υπάρχοντος τμήματος Κόρινθος-Τρίπολη και την προσθήκη σηράγγων σε επικίνδυνα τμήματα, παρέδωσε μέχρι το 2012 το τμήμα Τρίπολη-Καλαμάτα ενώ τον περασμένο Απρίλιο παρέδωσε και τον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider