Coca-Cola: Με μια παλιά «συνταγή» εκτόξευσε τα κέρδη της

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Coca-Cola: Με μια παλιά «συνταγή» εκτόξευσε τα κέρδη της

Μια παλιά και δοκιμασμένη «συνταγή», η οποία δεν αφορά στο μυστικό «χαρμάνι» του δημοφιλούς αναψυκτικού αλλά στη στρατηγική marketing εφάρμοσε η Coca-Cola και κατάφερε να εκτοξεύσει τα κέρδη της κατά το τέταρτο τρίμηνο. Η μεγαλύτερη εταιρεία ποτών και αναψυκτικών στον κόσμο ανακοίνωσε θετικά αποτελέσματα τα οποία ξεπέρασαν τις προβλέψεις των αναλυτών αφού πρώτα μείωσε τα κόστη της κατά 3 δισ. δολάρια και αύξησε τις τιμές της.

Τα κέρδη διαμορφώθηκαν στα 38 σεντς ανά μετοχή (εξαιρουμένων κάποιων συγκεκριμένων προϊόντων), όπως ανακοίνωσε η αμερικανική εταιρεία ενώ οι προβλέψεις των αναλυτών έκαναν λόγο για 37 σεντς.

Η διατήρηση των εξόδων υπό έλεγχο βοήθησε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Muhtar Kent, να διαχειριστεί τις επιπτώσεις του δυνατού αμερικανικού δολαρίου με σημαντικότερη τη μείωση της αξίας των πωλήσεων της εταιρείας σε άλλες χώρες. Ο διευθύνων σύμβουλος μείωσε τα έξοδα, εκσυγχρόνισε τα συστήματα εμφιαλώσεως και εισήγαγε πέρυσι στην γκάμα της περισσότερα μεγέθη συσκευασίας προκειμένου να αντιμετωπίσει τη μείωση της κατανάλωσης σόδας στις ΗΠΑ και σε άλλες σημαντικές αγορές. Η αύξηση των τιμών και η μείωση των λειτουργικών εξόδων έδωσαν ώθηση στην επιχείρηση, ακόμη και αν κάποιες οικονομίες στο εξωτερικό έδειχναν σημάδια επιβράδυνσης.

«Η εταιρεία εργάζεται σκληρά προκειμένου να προσαρμόσει το επιχειρηματικό της μοντέλο στις απαιτήσεις της εποχής και τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει», αναφέρει η αναλύτρια της Cowen & Co. , Vivien Azer.

Οι μετοχές της Coca-Cola σημείωσαν άνοδο 0,7% στα 42,94 δολάρια ενώ τον προηγούμενο χρόνο σημείωσε κέρδη 1,8%.

Η επίδραση της τιμής του συναλλάγματος ώθησε σε μείωση 8% των λειτουργικών εσόδων, τα οποία έφθασαν το προηγούμενο τρίμηνο τα 10 δισ. δολάρια.

Η επιχείρηση ανακοίνωσε ότι προτίθεται να ολοκληρώσει την πώληση των μονάδων εμφιάλωσης τρία χρόνια νωρίτερα και θα διευρύνει τη δραστηριότητά της στην Κίνα.

Οι συνεργάτες της αλυσίδας (franchisees), μέχρι το 2017, θα έχουν αναλάβει όλες τις εργασίες εμφιάλωσης στη Βόρεια Αμερική και για το λόγο αυτό έχει κάνει ήδη προκαταρκτικές συμβάσεις με τις εταιρείες Cofco και Swire Beverage προκειμένου να αναλάβουν εξ ολοκλήρου τις εργασίες εμφιάλωσης στην Κίνα.

Αυτή η τακτική της δικαιόχρησης (franchising) εφαρμόζεται από την Coca-Cola από το 2013 και μέσω αυτής έχουν προκύψει εννέα νέες επιχειρηματικές μονάδες. Η στρατηγική αυτή επιτρέπει στην Coca-Cola να επικεντρωθεί σε ένα πιο επικερδές επιχειρηματικό μοντέλο προκειμένου να παράγει ποτά και σιρόπια.

Όπως αναφέρει ο Kent, η εντατική αναθεώρηση του επιχειρηματικού μοντέλου σηματοδοτεί την αλλαγή και τη στροφή της εταιρείας σε μια στρατηγική όπου στο επίκεντρο βρίσκονται δυνατά και μεγάλης αξίας brands τα οποία χτίζονται με τη βοήθεια άξιων συνεργατών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider