Ferrari εναντίον Tesla στο «ράλι» των μετοχών

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ferrari εναντίον Tesla στο «ράλι» των μετοχών

Μπορεί η Tesla να έγινε αυτή την εβδομάδα η αυτοκινητοβιομηχανία με τη μεγαλύτερη αξία στις ΗΠΑ, ωστόσο η Ferrari είναι εκείνη που φέρνει τα μεγαλύτερα κέρδη στους μετόχους της: μέσα στον τελευταίο χρόνο η μετοχή της ανέβηκε 74%.

Το «ράλι» των μετοχών της Ferrari οφείλεται σε κέρδη που ξεπέρασαν τις προσδοκίες, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας Σέρτζιο Μαρτσιόνε αύξησε την παραγωγή για ειδικές εκδόσεις supercars, που έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, όπως η κάμπριο LaFerrari Aperta των 2,1 εκατ. δολαρίων. Η Tesla, αντίστοιχα, σημείωσε άνοδο 25%, εκμεταλλευόμενη τον ενθουσιασμό των επενδυτών για το όραμα του ιδρυτή της Ίλον Μασκ, που θεωρεί ότι το μέλλον ανήκει στα ηλεκτρικά οχήματα.

Tesla και Ferrari έχουν τουλάχιστον δύο κοινά στοιχεία: η αξία τους είναι πολύ υψηλότερη από εκείνη των ανταγωνιστών, ενώ αμφότερες επιχειρούν κρίσιμες επεκτάσεις των επιχειρηματικών τους μοντέλων. Η Tesla μπαίνει στη μαζική αγορά με το Model 3 sedan, ενώ η Ferrari μελετάει κινήσεις πέρα από τα παραδοσιακά της supercars για να προσεγγίσει νέους πελάτες.

Η Tesla δεν έχει καταγράψει ακόμη μια κερδοφόρα χρονιά, ενώ η Ferrari είχε κέρδισε 425 εκατ. ευρώ το 2016: ψίχουλα μπροστά στις αυτοκινητοβιομηχανίες της μαζικής αγοράς. Η General Motors αναμένει κέρδη άνω των 9 δισ. δολαρίων το 2017, ενώ για τη Ford οι αναλυτές προβλέπουν κέρδη 6,3 δισ. Αυτή την εβδομάδα η Tesla έγινε η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ με βάση την αξία αγοράς, με κεφαλαιοποίηση 50,3 δισ. δολαρίων. Η αξία της Ferrari είναι 13,6 δισ. δολάρια.

Με βάση τα κέρδη των μετοχών, η αξία της Tesla είναι δεκαπλάσια από εκείνη της Ferrari (βλ. πίνακα). Η μετοχή της ιταλικής εταιρείας διαπραγματεύεται σε τιμή 26 φορές μεγαλύτερη από τα εκτιμώμενα κέρδη του 2018 ανά μετοχή, ενώ εκείνη της Tesla σε τιμή 257 φορές μεγαλύτερη.

Η Ferrari παρουσίασε τον περασμένο μήνα την 812 Superfast, το πιο γρήγορο αυτοκίνητο στην ιστορία της, καθώς προσπαθεί να πουλήσει όσο περισσότερα αυτοκίνητα μπορεί χωρίς να χάσει τη γοητεία της. Ο Μαρτσιόνε, που έχει στόχο να πουλάει 9.000 αυτοκίνητα το χρόνο το 2019, «σπρώχνει» αυτοκίνητα σαν την 812 Superfast για να διατηρήσει τη ροή κερδών, καθώς επιχειρεί να διευρύνει τον στόλο της Ferrari. Επιθυμεί περισσότερα υβριδικά μοντέλα και λιγότερο ισχυρά οχήματα, ανάμεσά τους και ένα με κινητήρα V6.

Η εταιρεία, που παλαιότερα περιόριζε την παραγωγή της στα 7.000 αυτοκίνητα των χρόνο για να μη χάσει τη φήμη της ως brand υπερπολυτελείας, πούλησε 8.014 κομμάτια το 2016 και για φέτος υπολογίζει 8.400. Ο 64χρονος Μαρτσιόνε θα δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για τη στρατηγική της εταιρείας στην ετήσια συνέλευση μετόχων την Παρασκευή.

Η Tesla πούλησε λιγότερα από 80.000 αυτοκίνητα πέρυσι. Το πιο προσιτό της μοντέλο, το Model 3 sedan θα κυκλοφορήσει μέσα στη χρονιά και πάνω του στηρίζονται οι φιλοδοξίες του Ίλον Μασκ για την ανάδειξη της εταιρείας ως αυτοκινητοβιομηχανία μαζικής αγοράς. Μέχρι τώρα, οι προπαραγγελίες για το Model 3s έχουν φτάσει τις 373.000.

«Ferrari και Tesla εκπροσωπούν δύο διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους εξελίσσεται η αυτοκινητοβιομηχανία, και μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά», εκτιμά ο Μάσιμο Βέκιο, αναλυτής στη Mediobanca του Μιλάνου. «Εκείνος που θα αγοράσει μια Ferrari δεν θα το κάνει για να μετακινηθεί με οικολογικό τρόπο από το ένα μέρος στο άλλο. Το κάνει για το πάθος και την ευχαρίστηση του να οδηγείς ένα supercar».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider