Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

Τσερέπας (Lariplast): Eτοιμάζουμε νέα μονάδα στις ΗΠΑ

Τσερέπας (Lariplast): Eτοιμάζουμε νέα μονάδα στις ΗΠΑ  - Κεντρική Εικόνα/Video

«Προσπαθώ να είμαι τόσο καλός σε αυτό που κάνω, ώστε οι άλλοι να μην έχουν την επιλογή να με αγνοήσουν». Αυτό είναι ένα από τα βασικά στοιχεία της επιτυχίας του Ιωάννη Τσερέπα, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Lariplast, ο οποίος πρόσφατα αναδείχτηκε ως δυναμικά αναπτυσσόμενος επιχειρηματίας στο διαγωνισμό της ΕΥ για τον «Έλληνα Επιχειρηματία της Χρονιάς».

Ο ίδιος ηγείται μίας από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες του κλάδου των πλαστικών στη χώρα μας, εξάγοντας σε πολλές χώρες του εξωτερικού, ενώ ετοιμάζει και το επόμενο βήμα του, μία νέα παραγωγική μονάδα στις Ηνωμένες Πολιτείες. 

Ο κ. Τσερέπας τονίζει ότι συνεχίζει να «ψηφίζει» Ελλάδα αν και τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας είναι πολλά. 
 

Πρόσφατα αναδειχτήκατε ως «Δυναμικά αναπτυσσόμενος επιχειρηματίας». Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σας;

Η επιτυχία για εμάς στην Lariplast περικλείεται στο τρίπτυχο: παράγουμε-εξάγουμε-κερδίζουμε. Όμως στη δύσκολη οικονομικά περίοδο που διανύουμε, πιστεύω ότι χρειάζονται πολλά για υλοποιηθεί αυτό το τρίπτυχο.

Αρχικά, μια καλή στρατηγική που περιλαμβάνει ανάπτυξη με βάση την καινοτομία, την τεχνολογία, την υψηλή παραγωγικότητα και τη χρηστή διαχείριση ή όπως θα μπορούσε κάποιος να πει τις ελεγχόμενες δαπάνες.

Επίσης, απαραίτητη προϋπόθεση όλων είναι η πίστη στις δυνατότητες σου. Πάντοτε πορευόμουν επαγγελματικά με την πεποίθηση ότι οι άλλοι δεν είναι καλύτεροι από μένα.

Αυτή η πίστη στον εαυτό σου σε συνδυασμό με τη σκληρή δουλειά, μπορεί να σε οδηγήσει να πετύχεις πολλά. Συνηθίζω να λέω ότι χωρίς φιλοδοξία δεν αρχίζει τίποτα και τίποτα δεν τελειώνει με επιτυχία χωρίς σκληρή δουλειά. Τέλος, πολύ σημαντικό είναι ότι στη Lariplast επικεντρωνόμαστε στην ποιότητα, ενώ λειτουργούμε πάντα με πειθαρχία στο σχεδιασμό και προσήλωση στο στόχο. 
 

Σε ποιες αγορές δραστηριοποιείται σήμερα η Lariplast και ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας; 

Με βάση το εργοστάσιο μας στην Ελλάδα εξάγουμε τα προϊόντα μας σε όλες τις βαλκανικές χώρες, το Ισραήλ, το Λίβανο, την Ιορδανία, την Κύπρο, την Ιταλία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ιρλανδία, το Πουέρτο Ρίκο και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Παράλληλα, με το εργοστάσιο μας στην Γαλλία δραστηριοποιούμαστε στην Γαλλική αγορά. Στα επόμενα σχέδια μας είναι η δημιουργία παραγωγικής μονάδας στις Ηνωμένες Πολιτείες, η υλοποίηση της οποίας θα ξεκινήσει σύντομα.
 

Ποιές είναι οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζετε τόσο εντός συνόρων όσο και στις ξένες αγορές; 

Στο εσωτερικό έχουμε να παλέψουμε με όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει κάθε υγιής ελληνική επιχείρηση.

Σίγουρα το μεγαλύτερο πρόβλημα για όλους μας, όχι μόνο για την εταιρεία μας την Lariplast, είναι το ασταθές πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον. Παράλληλα, όμως αποτελούν τροχοπέδη για τις εργασίες μας η γραφειοκρατία και η αργή απόδοση της δικαιοσύνης.

Επιπλέον, η  μικρή ελληνική αγορά μπορεί να είναι σε στρατηγική θέση, αδυνατεί όμως να την κεφαλαιοποιήσει στο παραμικρό λόγω του δυσμενούς περιβάλλοντος και ελλείψει συνολικότερου σχεδιασμού.

Εναπόκειται στις δυνατότητες κάθε εταιρείας ξεχωριστά να θέσει τις υγιείς βάσεις για την επέκταση της στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και όσον αφορά στην εταιρεία μας θεωρούμε ότι το έχουμε καταφέρει σε μεγάλο βαθμό.

Στις ξένες αγορές η Lariplast αντιμετωπίζει ένα σκληρό, στα όρια του αθέμιτου, ανταγωνισμό, με τις προερχόμενες από την Τουρκία εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η Τουρκία  επιδοτεί με 10% επί του ποσού των εξαγωγών τις τουρκικές επιχειρήσεις με την μορφή ειδικών εκπτώσεων στις ασφαλιστικές εισφορές, στην ενέργεια και στους φόρους, μια πρακτική που απαγορεύεται ρητά στις χώρες της ευρωζώνης. Παράλληλα όμως, οι συγκεκριμένες εταιρείες απολαμβάνουν την ελεύθερη αδασμολόγητη διακίνηση των προϊόντων τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

 Όπως καταλαβαίνετε, έχουν τα δικαιώματα της Ενωμένης Ευρώπης, χωρίς να έχουν τις υποχρεώσεις της. Τέλος, ένα γενικότερο ευρωπαϊκό ζήτημα το οποίο πλήττει όλες τις επιχειρήσεις και εμάς, είναι οι διακυμάνσεις στην ισοτιμία ευρώ-δολαρίου. Το ισχυρό ευρώ σε σχέση με το δολάριο δεν ευνοεί τις χώρες της Νότιας Ευρώπης που παράγουν και εξάγουν αγαθά εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς οι πωλήσεις των προϊόντων επηρεάζονται, εκτός από την ποιότητα και από την τιμή.

Η ομαλή διαχείριση του συγκεκριμένου θέματος είναι μια καθημερινή πρόκληση για εμάς και την απρόσκοπτη ανάπτυξη μας. Ωστόσο, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε και να αγνοήσουμε και τα πλεονεκτήματα που μας προσφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς μια δραστήρια και υγιής εταιρεία έχει τη δυνατότητα να διακινήσει και να διαθέσει τα προϊόντα της σε ένα κοινό που ξεπερνά το μισό δισεκατομμύριο ανθρώπους.
 

 Με δεδομένα τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας, σκεφτήκατε ποτέ να μεταφέρεται την έδρα της εταιρείας σας εκτός Ελλάδας; 

Αυτό το ενδεχόμενο το έχουμε αποκλείσει κατηγορηματικά. Είμαστε μια ελληνική εταιρεία με Έλληνες εργαζομένους, ζούμε και εργαζόμαστε στην Ελλάδα και προσπαθούμε να βελτιώσουμε τις συνθήκες για την εταιρεία μας εντός της χώρας. Είμαστε μαθημένοι να αντιμετωπίζουμε τις όποιες αντιξοότητες, μεγάλες ή μικρές. Προσωπικά εργάζομαι από την ηλικία των 12 ετών και όπως καταλαβαίνετε είμαι «ψημένος» από τις δυσκολίες της επαγγελματικής ζωής.

Σε αυτό το σημείο να επισημάνω ότι επενδύουμε βέβαια και σε νέες παραγωγικές μονάδες στο εξωτερικό, για τη διευκόλυνση των επιχειρηματικών μας σχεδίων, αλλά το εφαλτήριο μας, η βάση μας, το μυαλό μας είναι η Ελλάδα. 

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο επιχειρηματία; 

Θα του έλεγα όλα αυτά με τα οποία προχώρησα στην επιχειρηματική μου πορεία. Πάντα προσπαθούσα και ακόμα προσπαθώ να είμαι τόσο καλός σε αυτό που κάνω, ώστε οι άλλοι να μην έχουν την επιλογή να με αγνοήσουν.

Γνωρίζω τα όρια μου και έως που μπορώ να φτάσω, τι μπορώ να επιτύχω και τι όχι και σίγουρα πάντα βρισκόμουν σε εγρήγορση για αποφάσεις την κατάλληλη στιγμή. Κλείνοντας, θα σταθώ στο κυριότερο. Πρέπει να έχει βαθιά στο μυαλό του ότι στην πορεία του θα συναντήσει πολλές δυσκολίες. Το θέμα δεν είναι πόσες φορές θα «πέσει» από αυτές τις δυσκολίες, αλλά το πόσες φορές θα «σηκωθεί».

 


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet