Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

Γ. Μασούτης: Οι εξαγορές στον κλάδο θα συνεχιστούν 

 Γ. Μασούτης: Οι εξαγορές στον κλάδο θα συνεχιστούν  - Κεντρική Εικόνα/Video

Την εκτίμηση ότι ο οι εξαγορές στον κλάδο των σουπερμάρκετ θα συνεχιστούν εκφράζει στον insider.gr o Διευθύνων Σύμβουλος της Διαμαντής Μασούτης ΑΕ, Γιάννης Μασούτης

Ο ίδιος εκτιμά ότι δεν υπάρχει κάποια ανάγκη συνεργασίας με άλλη αλυσίδα, ενώ τονίζει ότι οι διάφορες μεταρρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο διάστημα στο λιανεμπόριο, δεν έχουν βοηθήσει την αγορά, αφού το νομικό πλαίσιο δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο. 

Σε περίοδο έντονων ανακατατάξεων έχει εισέλθει ο κλάδος των σουπερμάρκετ. Ποια είναι η γνώμη σας; Θα συνεχιστούν οι εξαγορές και οι συνενώσεις δυνάμεων που έχουν ξεκινήσει τους τελευταίους μήνες; Θα είναι βιώσιμα τα νέα σχήματα που δημιουργούνται; 

Όντως, έχουν συμβεί μεγάλες ανακατατάξεις στον κλάδο που άλλες θα έχουν διάρκεια στο χρόνο και άλλες όχι. Το σίγουρο είναι ότι αγορές και συγχωνεύσεις θα συνεχίσουμε να βλέπουμε, όχι μόνο κατά τους επόμενους μήνες, αλλά και κατά τα επόμενα χρόνια. 
Κάποια σχήματα που δημιουργούνται έχουν ισχυρή βάση και κάποια όχι, από αυτό θα εξαρτηθεί η βιωσιμότητά τους.

Με δεδομένη την μείωση της κατανάλωσης, πόσους παίκτες χωρά ο κλάδος και πόσοι τελικά πιστεύετε ότι θα παραμείνουν; 

Στον κλάδο μας συμβαίνει κάτι περίπου αντίστοιχο με αυτό που συνέβη στον κλάδο των τραπεζών, η ίδια τάση συρρίκνωσης. Οι παίκτες που θα παραμείνουν δεν γνωρίζουμε πόσοι θα είναι, αλλά σίγουρα θα είναι λιγότεροι από σήμερα.

Εσείς έχετε εξετάσει το ενδεχόμενο συνεργασίας με κάποια άλλη μεγάλη αλυσίδα;     

Η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. είναι από τους πρωταγωνιστές στον κλάδο και πραγματοποιεί μια εξαιρετική πορεία ανάπτυξης. Δεν υπάρχει λόγος και, το κυριότερο, δεν υπάρχει κάποια ανάγκη συνεργασίας. 

Ποιο είναι το επενδυτικό σας πλάνο για το 2016; Θα πραγματοποιήσετε τελικά την πολυαναμενόμενη κάθοδο σας στην Αθήνα; 

Το επενδυτικό πλάνο για το 2016, προϋπολογισμού 20 εκ. ευρώ, περιλαμβάνει τη δημιουργία 10 νέων σημείων πώλησης. Επίσης, στα πλαίσια της αναβάθμισης και ανανέωσης της εικόνας των καταστημάτων Μασούτης προβλέπεται η ανακαίνιση 15  σημείων πώλησης. Τα νέα και τα ανακαινισμένα καταστήματα Μασούτης δημιουργούνται με βάση έναν καινούργιο σχεδιασμό που εγκαινιάστηκε με την ανακαίνιση του Grand Μασούτη Θέρμης. Νέος σύγχρονος εξοπλισμός, με εφαρμογή τεχνολογίας εξοικονόμησης ενέργειας στα ψυγεία και στο φωτισμό. Η αρχιτεκτονική του χώρου έχει αλλάξει και είναι πολύ φιλική για τον καταναλωτή που με την είσοδό του στο κατάστημα βρίσκει τα είδη καθημερινής ανάγκης και τις προσφορές. Τα φρέσκα προϊόντα, προϊόντα μαναβικής και κρεοπωλείου, προϊόντα ψυγείου, είναι όλα σε πρώτο πλάνο.
Όσον αφορά την επέκταση μας θα εξαρτηθεί από τις περιστάσεις και από τις κατάλληλες ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν.

H επιβολή των capital controls επηρέασε την λειτουργία του Ομίλου και ειδικότερα τη σχέση σας με τους προμηθευτές;

Ήταν και είναι μια περίοδος όπου η αξιοπιστία και η συνέπειά μας στην αγορά επιβραβεύτηκε και η σχέση μας με τους προμηθευτές παρέμεινε σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Είχαμε δυνατότητα ελιγμών έτσι ώστε να μην διαταραχθεί ούτε για μια μέρα η λειτουργία της επιχείρησης, ούτε ως προς τους προμηθευτές, ούτε ως προς τους εργαζόμενους.
Η ισχυρή θέση της εταιρείας στην αγορά, αποτέλεσμα της πολύ καλής οικονομικής της κατάστασης και των υποδομών, επιβεβαιώθηκε σε μια δύσκολη περίοδο. 

Ποιο είναι σήμερα το μερίδιο αγοράς σας και σε ποια επίπεδα εκτιμάται ότι θα κινηθούν τα οικονομικά μεγέθη της Μασούτης για το 2016; 

Όπως το 2015, έτσι και το 2016 η εταιρεία εστιάζει στη μείωση των λειτουργικών της εξόδων και την ελαχιστοποίηση των ήδη μειωμένων δανεισμών, για καλύτερα αποτελέσματα EBITDA και ΕΒΙΤ. Στόχος είναι να κινηθεί το EBITDA στα 50-52 εκ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη να ξεπεράσουν τα 30 εκ. ευρώ.

Μετά από επτά χρόνια ύφεσης, οι τιμές παραμένουν ακόμη σε υψηλά επίπεδα. Υπάρχει περιθώριο να μειωθούν τελικά, σε επίπεδα ανάλογα και με το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών; 

Οι τιμές δεν ορίζονται από τα σούπερ μάρκετ, αλλά από τη βιομηχανία που έχει τον έλεγχο του κόστους του προϊόντος. Τα σούπερ μάρκετ έχουν ποσοστό κέρδους που παραμένει σταθερό. 
Η δική μας προσπάθεια είναι να έχουμε κάθε μέρα στα καταστήματά μας προϊόντα σε προσφορά. Να υπάρχουν πάντα προϊόντα σε χαμηλές τιμές προς το συμφέρον των καταναλωτών και αυτό το πετυχαίνουμε είτε σε συνεργασία με τους προμηθευτές, είτε με επιδότηση της τιμής από εμάς. 

Οι διάφορες μεταρρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο διάστημα στο λιανεμπόριο (απελευθέρωση bake off, λειτουργία φαρμακείων κλπ), πιστεύεται ότι βοήθησαν την αγορά; 

Οι μεταρρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν δεν έχουν βοηθήσει την αγορά γιατί δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο το νομικό πλαίσιο. 
Όταν ξεκαθαριστεί νομοθετικά, τότε αυτές οι μεταρρυθμίσεις θα μπορέσουν να βοηθήσουν την αγορά των σούπερ μάρκετ. 

 


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet