Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Peugeot 2008: Με το βλέμμα στην κορυφή

Μεγαλύτερο, ποιοτικότερο και με πλούσια γκάμα κινητήρων, το μικρότερο SUV της Peugeot στοχεύει μόνο στην κορυφή

Τα μικρά SUV της κατηγορίας B γνωρίζουν μια πρωτόγνωρη άνθηση και όλοι σχεδόν οι μαζικοί κατασκευαστές έχουν ένα ή περισσότερα μοντέλα του μεγέθους και του είδους αυτού στη γκάμα τους. Λίγα χρόνια πριν, το 2013, η εμφάνιση του 2008 πρώτης γενιάς ήταν μια έκπληξη, καθώς είχε το ρόλο του ιχνηλάτη ενός μονοπατιού, που στη συνέχεια αποδείχτηκε ότι οδηγούσε στο αυτοκινητικό Ελντοράντο. Τώρα όμως υπάρχει το Peugeot 2008 της τελευταίας γενιάς που φαίνεται ότι τον έχει βρει το δρόμο.

Εικόνα

Οι ημέρες χωρίς ανταγωνισμό πέρασαν ωστόσο και πλέον, παρά την έκρηξη στις πωλήσεις των SUV της κατηγορίας Β, περισσότεροι από 20 ανταγωνιστές ήρθαν να προστεθούν στον ισχνό και κατά βάση εσωτερικό (βλ. Γαλλικό) ανταγωνισμό του Peugeot 2008 πίσω στο 2013. Έτσι, η δεύτερη γενιά του δεν αρκεί να είναι απλώς ένα καλό SUV, αλλά ένα SUV καλύτερο σε όλα

Αναβάθμιση παντού

Πράγματι το Peugeot 2008 είναι σημαντικά βελτιωμένο σε κάθε τομέα. Η αισθητική, που είναι ένα στοιχείο το οποίο ωθεί πολλούς αγοραστές στο ταμείο, έχει τύχει ιδιαίτερης προσοχής. Το συνολικό αποτέλεσμα έχει πρωτοτυπία, δυναμισμό και όγκο. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σχεδιαστές του νέου 2008 έχουν συνδυάσει στοιχεία από το μεγαλύτερο 3008 και το 208 με μεγάλη επιτυχία, χωρίς μάλιστα να συγχέει κανείς τα τρία αυτοκίνητα μεταξύ τους.

Εικόνα

Τα 14 εκατοστά της αύξησης του μήκους (πλέον 4.3 μέτρα το αμάξωμα) έχουν επιφέρει όφελος στον τομέα των χώρων αλλά και της συνολικής ισορροπίας των όγκων. Ταυτόχρονα, ο όγκος του χώρου αποσκευών έχει ανέβει στα 434 λίτρα, καθιστώντας το νέο 2008 ένα από τα πλέον ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. 

Ποιότητα και εμφάνιση στο επίκεντρο

Το εσωτερικό του 2008 με μία λέξη είναι εντυπωσιακό. Ο πίνακας οργάνων, που στις εκδόσεις που διαθέτουν 3D iCockpit είναι πλήρως ψηφιακός με τρισδιάστατα εφέ, είναι πλήρης και ψηλά τοποθετημένος, μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού, το τιμόνι μικρό και επίπεδο τόσο στο πάνω, όσο και στο κάτω μέρος του, ενώ το ταμπλό αφαιρετικό και υλοποιημένο με ποιοτικά υλικά. Οι τύπου «πλήκτρα πιάνου» διακόπτες στο κέντρο του ταμπλό δίνουν ένα πολύ ιδιαίτερο αισθητικό τόνο και είναι πρακτικοί, ενώ συνολικά η εργονομία είναι πολύ καλή, οι θέσεις για καθημερινά αντικείμενα και μπουκάλια επιτέλους αρκετές και η σχεδίαση πολύ εμπνευσμένη.

Εικόνα

Όσον αφορά την ουσία, υπάρχουν όλα τα απαραίτητα, καθώς και συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και η αυτόματη πέδηση, μαζί με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, start/stop, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και υαλοκαθαριστήρων και τέλος ένα πρακτικό και εύκολο στη χρήση σύστημα multimedia με οθόνη αφής 7''.

Εικόνα

Ένα ακόμα πολύ θετικό στοιχείο αποτελεί η ηχομόνωση και η στιβαρότητα ανάρτησης και αμαξώματος, που συνδυαστικά δεν επιτρέπουν σε θορύβους και τριγμούς να ενοχλήσουν. Ακόμα και σε πολύ ανώμαλο οδόστρωμα, το Peugeot 2008 κινείται σχεδόν ανενόχλητο -το ίδιο και οι επιβάτες του. Σε αυτό βοηθούν σίγουρα και οι τροχοί 16'', οι οποίοι διαθέτουν ελαστικά ψηλού προφίλ. 

Στο δρόμο φαίνεται η διαφορά

Όσον αφορά στην ανάρτηση του Peugeot 2008, η σωστή στήριξη και το άκαμπτο αμάξωμα συνθέτουν ένα εξαιρετικό στην οδήγηση αποτέλεσμα. Η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση είναι πολύ καλή, χωρίς ωστόσο να τη νιώθεις μαλακή η χαλαρή. Στις μεγάλες ταχύτητες, η αίσθηση σταθερότητας εντυπωσιάζει, ενώ στις στροφές οι κλίσεις είναι μικρές και η απόκριση στις εντολές του οδηγού ακριβής. Σε συνδυασμό με το στιβαρό αμάξωμα και την πολύ καλή ηχομόνωση, ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται σε μια κάψουλα απομόνωσης, ταυτόχρονα όμως διατηρεί τον απόλυτο έλεγχο και την επικοινωνία με το αυτοκίνητο.

Εικόνα

H Peugeot προσφέρει την δύναμη της επιλογής στον πελάτη. Εξοπλίζει τα μοντέλα της με μια ολοκληρωμένη γκάμα κινητήρων προκειμένου να ανακαλύψουν την έκδοση που καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες μετακίνησής τους, δηλαδή με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και αμιγώς ηλεκτρικό. Υπάρχουν οι βενζινοκινητήρες της σειράς PureTech, που έχει αναδειχτεί πολλές φορές «κινητήρας της χρονιάς», σε εκδόσεις ισχύος 100 και 130 ίππων. οι εξαιρετικά οικονομικοί diesel κινητήρες BlueHDi στα 1.5 λίτρα, αποτελούν μια ακαταμάχητη πρόταση, με ισχύ 100 ή 130 ίππων. Ο πρώτος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ ο δεύτερος με αυτόματο EAT8. Υπάρχει επίσης η πολύ ενδιαφέρουσα ηλεκτρική έκδοση e-2008, που αποδίδει 136 ίππους ισχύος και 260 Nm ροπής και συνδυάζεται με αυτόματη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς.

Εικόνα

Ιδανικό για όλους

Το νέο Peugeot 2008 έχει τα φόντα να μαγνητίσει τόσο τον οπαδό της πρακτικότητας, της οικονομίας, της ασφάλειας και της ορθολογιστικής προσέγγισης γενικότερα όσο και τους λάτρεις της εκλεπτυσμένης αισθητικής, της δυναμικής οδήγησης, και των ικανών επιδόσεων: αυτούς δηλαδή που αντιμετωπίζουν το αυτοκίνητο όχι μόνο ως εργαλείο, αλλά και ως μέσο απόλαυσης. Επιπλέον, αποτελεί την ιδανική επιλογή και για τα στελέχη εταιρειών λόγω μηδενικού εταιρικού φόρου χρήσης (για ηλεκτρικά και υβριδικά). Οι τιμές ξεκινούν από τα 19.000 ευρώ με βάση την τρέχουσα εμπορική πολιτική.