Καλά κραττεί η κόντρα μεταξύ των δύο μεγαλύτερων σουπέρμαρκετ της Γερμανίας, REWE και Edeka με τους αμερικανικούς κολοσσούς τροφίμων, εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις της ισχυρότερης οικονομίας της Γηραιάς Ηπείρου.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η αμερικανική πολυεθνική Mars ανακοίνωσε πως σταματά τη διανομή σε όλο το δίκτυο του REWE και του Edeka, συμπεριλαμβομένων των εκπτωτικών θυγατρικών τους Penny και Netto. Αιτία η ραγδαία αναπροσαρμογή προς τα πάνω των τιμών στα προϊόντα που απαιτεί η Mars από τα σούπερμαρκετ.
Η μεν Rewe ανακοίνωσε πως παρά τις έντονες διαπραγματεύσεις, δεν «βλέπει» τη βάση πάνω στην οποία η Mars ζητά την αναπροσαρμογή των τιμών, καθώς ορισμένες εκ των απαιτήσεων της δεν συνδέονται με τις υψηλότερες τιμές σε ενέργεια και σε πρώτες ύλες. Εξού «απορρίπτονται αυστηρώς».
Ίδια στάση τηρεί και η δε Edeka «οι τωρινές απαιτήσεις για άνοδο στις τιμές από την Mars είναι με βάση τη δική μας οπτική ουσιαστικά αδικαιολόγητες».
Στα προϊόντα της Mars που διατίθενται στα γερμανικά σούπερμάρκετ συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων οι ομώνυμες σοκολάτες, καθώς και οι Snickers και Bounty, οι τσίχλες Airwaves, οι σκυλοτροφές Chappi, τα ζυμαρικά Miracoli, το ρύζι Ben‘s Original και παγωτά.
Διαφωνίες και με την Coca-Cola
Πέραν της διαμάχης με την Mars, η Edeka βρίσκεται στα δικαστήρια με την αμερικανική εταιρεία του διασημότερου αναψυκτικού στον κόσμο, για το κατά πόσο η Coca-Cola μπορεί να συνεχίσει τις παραδόσεις προϊόντων της στη γερμανική αλυσίδα, εφόσον η Εdeka δεν αποδέχεται τις αυξήσεις τιμών. Ο πρώτος δικαστικός γύρος δικαίωσε το σούπερμάρκετ, ο δεύτερος την αμερικανική πολυεθνική. Εκκρεμεί η τελική απόφαση.
Και η Nestlé δυσαρεστημένη με τις γερμανικές αλυσίδες
Τη δυσαρέσκεια του εξέφρασε πρόσφατα ο επικεφαλής του ελβετικού γίγαντα της Nestlé, Mark Schneider, ο οποίος στο πλαίσιο πρόσφατου συνεδρίου δήλωσε πως «με πονά η κριτική ορισμένων γερμανικών αλυσίδων» και συνέχισε λέγοντας πως «πρέπει να γίνεται διαπραγμάτευση των τιμών, όμως αυτά είναι θέματα που δεν ανήκουν στον Τύπο, αλλά ανάμεσα σε αυτούς που διαπραγματεύονται». Θεωρεί πως ο δημόσιος διάλογος με την ανάθεση ευθυνών καταστρέφει την εμπιστοσύνη, τόσο μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών όσο και με τον τελικό καταναλωτή.
Οι εταιρείες του κλάδου τροφίμων υποστηρίζουν πως οι γερμανικές εμπορικές αλυσίδες χρησιμοποιούν την ισχυρή θέση τους για μεθόδους που δεν ισχύουν σε διεθνές επίπεδο. Στον αντίποδα τα σούπερμάρκετ υποστηρίζουν πως ορισμένες εταιρείες με αφορμή τη διεθνή συγκυρία προσπαθούν να επιβάλλουν υπερβολικά υψηλότερες τιμές στα προϊόντα τους.