Μπορεί η αποζημίωση για καθυστερήσεις ή ακυρώσεις πτήσεων λόγω καιρικών συνθηκών να μην είναι συνηθισμένο φαινόμενο μιας και δεν ευθύνονται γι αυτή οι αεροπορικές εταιρείες, ωστόσο ο επιβάτης έχει πολλά περισσότερα δικαιώματα από όσα φαντάζεται. 

Το δικαίωμα στη φροντίδα (φαγητό, κλήσεις ή κατάλυμα κτλ.) πρέπει να παραχωρείται ακόμα και σε περίπτωση έκρηξης ηφαιστείου, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο! Σχετικά με το δικαίωμα στη λήψη αποζημίωσης και, αν είναι δυνατόν, στην πτήση επιστροφής πίσω στον πρώτο σταθμό αναχώρησης ή στην εναλλακτική πτήση προς τον τελευταίο προορισμό, το Δικαστήριο δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη τη θέση του, αλλά είναι ορθό να υποθέσουμε ότι οι αερογραμμές πρέπει να συμμορφώνονται επίσης με τις υποχρεώσεις.

«Ενώ η αερογραμμή δεν είναι υπεύθυνη, υπό τον κανονισμό EC 261 της Ευρωπαϊκή Ένωσης και άλλους παρόμοιους νόμους για τους επιβάτες αερογραμμών, να παρέχει αποζημίωση καθώς η διακοπή πτήσης θεωρείται «ακραία συνθήκη», η αερογραμμή έχει παρ’ όλα αυτά υποχρέωση να παρέχει ενίσχυση, με δωρεάν φαγητό και ποτό, διανυκτέρευση σε κατάλυμα αν χρειάζεται, δύο τηλεφωνικές κλήσεις και πρόσβαση σε emails, όπως μας ενημερώνει η υπεύθυνη της Airhelp, της εταιρείας που βοηθά τους επιβάτες να υποβάλουν αίτηση για αποζημίωση μετά από καθυστέρηση, ακύρωση ή overbooking πτήσεων, κα Χρύσα Πομόνη.

Αξίζει αρχικά να διευκρινίσουμε ότι οι επιβάτες πληρούν τις προϋποθέσεις για να λάβουν αποζημίωση σε περιπτώσεις εκτός των έκτακτων συνθηκών κι όταν ο αερομεταφορέας έχει την πλήρη ευθύνη. 

Για την διεκδίκηση αποζημίωσης τα κριτήρια είναι τα εξής:

  • Εάν έχετε καθυστέρηση δύο ωρών και ταξιδεύετε για 1,500 χιλιόμετρα ή λιγότερα.
  • Εάν έχετε καθυστέρηση τριών ωρών και ταξιδεύετε σε εσωτερική πτήση εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης πάνω από 1,500 χιλιόμετρα
  • Εάν έχετε καθυστέρηση τριών ωρών και ταξιδεύετε σε πτήση εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης μεταξύ 1,500- 3,500 χιλιομέτρων
  • Εάν έχετε καθυστέρηση τεσσάρων ωρών και ταξιδεύετε σε πτήση εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης πάνω από 3,500 χιλιόμετρα

Σε κάθε περίπτωση, κι αν δεν θυμάστε τα παραπάνω μπορείτε κάθε φορά να ελέγξετε αν πληροίτε τις προϋποθέσεις για αποζημίωση στο αεροδρόμιο ή καθοδόν, και να προσφύγετε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μέσω της δωρεάν εφαρμογής AirHelp για κινητά, που είναι διαθέσιμη για iOS και Android.

Πώς να υποβάλετε αίτημα για αποζημίωση με την AirHelp

Εάν επιθυμείτε την υποβολή αξίωσης χωρίς ταλαιπωρία τότε καταθέστε το αίτημά σας μέσω της AirHelp, δίνοντας απλά τα στοιχεία της πτήσης σας και υποβάλοντας το αίτημά σας. Η εταιρεία παρέχει και νομική υποστήριξη όπου χρειάζεται. Στη συνέχεια αυτή αναλαμβάνει να οδηγήσει το αίτημά σας στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στο σωστό χρόνο.

Eπιπλέον η Airhelp δίνει την δυνατότητα να διεκδικήσετε αποζημίωση για πτήσεις έως και τρία χρόνια πριν, ελέγχοντας απλά στον παρακάτω σύνδεσμο. Όπως μάλιστα διευκρινίζει υπάρχει περίπτωση να δικαιούστε αποζημίωση έως 680 δολάρια σε περίπτωση η πτήση σας έχει καθυστερήσει, ακυρωθεί ή έχει υπάρξει overbooking μέσα στα τελευταία τρία χρόνια.