«Άνθρακας ο θησαυρός» αποδείχθηκαν για τις επιχειρήσεις οι φετινές ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις, αφού περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις πραγματοποίησαν λιγότερες πωλήσεις από πέρσι.  

Η υποτονική κίνηση στην αγορά ήταν αυτό που χαρακτηρίζει το 15νθήμερο των εκπτώσεων, αν και η συμμετοχή των επιχειρήσεων ήταν υψηλή, αφού οι 8 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις επέλεξαν να συμμετάσχουν πραγματοποιώντας εκπτώσεις έως και 40%. 

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, στις φετινές  ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις 6 στις 10 επιχειρήσεις πραγματοποίησαν μειώσεις τιμών μεταξύ 11% και 40%,  το 32% μεταξύ 11 – 20% και το 28% μεταξύ 21 – 40%, ενώ μια στις δυο επιχειρήσεις (53%) πραγματοποίησε εκπτώσεις στο σύνολο των εμπορευμάτων, όμως μόνο το 14% συμπεριέλαβε και νέες παραλαβές.

Αναφορικά με τις πωλήσεις, περισσότερες από μία στις δύο επιχειρήσεις (56%) σημείωσαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι βελτιωμένο σε σχέση με πέρσι που μειωμένους τζίρους είχαν δηλώσει ότι πραγματοποίησαν οι επτά στις δέκα επιχειρήσεις. Για μια ακόμα φορά οι μικρές επιχειρήσεις εμφάνισαν χειρότερα αποτελέσματα. Ενδεικτικά, το 70% των επιχειρήσεων με κύκλο εργασιών μικρότερο των 30.000 ευρώ σημείωσε πτώση πωλήσεων.

Η έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ περιγράφει και τις απόψεις των εμπόρων  σύμφωνα με τις οποίες το 53% των επιχειρήσεων θεωρεί ότι οι ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν τον συνολικό τζίρο της ανοιξιάτικης – καλοκαιρινής περιόδου, ενώ ποσοστό 29% κρίνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο και 15%  θετικό.

Μάλιστα, αν και η πλειονότητα των επιχειρήσεων συμμετέχει στο θεσμό, η κυρίαρχη άποψη είναι ότι δεν είναι ένας θεσμός που συνεισφέρει στους τζίρους των επιχειρήσεων.

Όσο για την αποδοτικότητα της λειτουργίας των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή της εαρινής εκπτωτικής περιόδου η πλειονότητα των εμπόρων υποστηρίζει ότι η λειτουργία της Κυριακής δεν επηρεάζει τον συνολικό τζίρο των ενδιάμεσων εαρινών εκπτώσεων με το 37% του συνόλου να δηλώνει ότι έχει αρνητικό αντίκτυπο. Ενδεικτικό είναι ότι οι τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις σημειώνουν ότι η λειτουργία την Κυριακή σε σχέση και με τον πραγματοποιούμενο τζίρο τους, αυξάνει το λειτουργικό κόστος.