Ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες φοβούνται τον Τrump;

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες φοβούνται τον Τrump;

Οι απειλές του επόμενου Προέδρου των ΗΠΑ για την επιβολή δασμών στα εισαγόμενα αυτοκίνητα προβληματίζουν αρκετές γνωστές μάρκες. Μερικές άλλες όμως σφυρίζουν αδιάφορα.

Οι περισσότεροι ειδικοί θεωρούσαν αυτές τις συγκεκριμένες απειλές λόγια του αέρα και τυπικές προεκλογικές εξαγγελίες, οι οποίες έγιναν μόνον για ψηφοθηρικούς λόγους και δεν πίστευαν ότι θα υλοποιηθούν. Ο Donald Trump δείχνει ωστόσο διατεθειμένος να τους διαψεύσει και προειδοποιεί κάθε αυτοκινητοβιομηχανία με τσουχτερούς δασμούς εισαγωγής 35%, εφόσον αποφεύγει να επενδύσει στις ΗΠΑ και κατασκευάζει οχήματα στο εξωτερικό για χαμηλότερο κόστος παραγωγής.

Αν περάσει ο Trump από τα λόγια στις πράξεις, θα βγουν σίγουρα χαμένες οι μάρκες πολυτελείας Jaguar, Land Rover και Volvo, καθώς δεν διαθέτουν ούτε μία μονάδα παραγωγής στις ΗΠΑ. Για να ξεπεράσουν πάντως τον σκόπελο και να μην μείνουν εκτός της κερδοφόρας αμερικανικής αγοράς, σκοπεύουν να δημιουργήσουν ένα νέο εργοστάσιο στις ΗΠΑ, υποκύπτοντας έτσι στις απειλές του ανθρώπου που θα κατοικεί από τις 20 Ιανουαρίου στον Λευκό Οίκο.

Παρόμοια προβλήματα θα αντιμετωπίσουν και οι μάρκες Audi, Porsche, Bentley και Lamborghini, επειδή δεν παράγουν μοντέλα στις ΗΠΑ. Αντίθετα, η μητρική Volkswagen διαθέτει ένα μεγάλο εργοστάσιο στην Chattanooga, το οποίο καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες της στη Βόρεια Αμερική, ιδιαίτερα μετά τη συρρίκνωση των πωλήσεών της εξαιτίας του σκανδάλου VW-Gate με τις παραποιημένες μετρήσεις εκπομπών ρύπων στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της.

Δύο μεγάλες γερμανικές μάρκες υψηλού κύρους θα χαίρονταν ενδεχομένως με την επιβολή δασμών εισαγωγής, επειδή οι ίδιες δεν θα κινδύνευαν από κάτι τέτοιο και θα αποκτούσαν ταυτόχρονα συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι σε κάποιους ανταγωνιστές τους. Αναφερόμαστε στις Mercedes και BMW, οι οποίες διατηρούν μεγάλες μονάδες παραγωγής επί αμερικανικού εδάφους, η μεν πρώτη στην Tuscaloosa και η δεύτερη στο Spartanburg.

Το 2016 κατασκεύασε η BMW περίπου 405.000 οχήματα στις ΗΠΑ, ενώ πούλησε στην εγχώρια αγορά 316.000 αυτοκίνητα, οπότε είχε σχεδόν 90.000 μοντέλα πλεόνασμα για εξαγωγές! Επίσης ο όμιλος Mercedes εμφάνισε ένα ισορροπημένο ισοζύγιο, αφού η ετήσια παραγωγή του στις ΗΠΑ άγγιξε πέρυσι τις 370.000 αυτοκίνητα και ταξινόμησε αντίστοιχα 385.000 καινούρια οχήματα.

H Toyota λειτουργεί δέκα μονάδες παραγωγής στις ΗΠΑ, όπου κατασκευάζει περίπου 1,8 εκατ. Ι.Χ. και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (κυρίως pick up, που είναι best seller στην Αμερική), ενώ οι πωλήσεις της το 2016 στις ΗΠΑ άγγιξαν τα 2,5 εκατ. τεμάχια. Άρα μπορεί να νιώθει σαφώς πιο ασφαλής σε σχέση με τις Mazda, Μitsubishi, Ηyundai, Kia, που δεν φτιάχνουν ούτε βίδα στις ΗΠΑ και όλα τα μοντέλα που πωλούν εκεί είναι εισαγόμενα. Νissan, Honda και Subaru ακολουθούν το παράδειγμα της Toyota και διατηρούν μεγάλα εργοστάσια στην πατρίδα του Donald Trump.

Όσο για τις Ferrari, Maserati και Rolls-Royce, αυτές δεν έχουν λόγο να ανησυχούν, αν και όλα τα μοντέλα τους στις ΗΠΑ προέρχονται από το εξωτερικό. Όποιος μπορεί να πληρώσει όμως εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να αγοράσει ένα supercar, είναι σε θέση να αντέξει ακόμη και μία αύξηση της τάξης του 35%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider