Γιατί το φυσικό αέριο δεν κατάφερε να «εκθρονίσει» τη βενζίνη

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γιατί το φυσικό αέριο δεν κατάφερε να «εκθρονίσει» τη βενζίνη

Σε κάποιες χώρες όπως είναι για παράδειγμα στις βαλκανικές αποτελεί συνηθισμένο θέμα η κυκλοφορία οχημάτων που έχουν μετατραπεί σε φυσικού αερίου. Σε άλλες, όπως είναι για παράδειγμα οι Ηνωμένες Πολιτείες, αυτό το θέαμα είναι πιο σπάνιο παρ' ότι στη συγκεκριμένη χώρα το φυσικό αέριο είναι και φθηνό και άφθονο τα τελευταία χρόνια.

Πολλές επιχειρήσεις εξειδικεύονται στο να καταστεί το φυσικό αέριο ως εναλλακτικό καύσιμο της βενζίνης αλλά για την ώρα οι πιθανότητες να καταφέρει το πρώτο να αντικαταστήσει τη δεύτερη παραμένουν λίγες.

Αυτό είναι ακόμη πιο παράλογο αν αναλογιστεί κανείς τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει το φυσικό αέριο: είναι φθηνότερο από τη βενζίνη, εκπέμπει λιγότερους ρύπους στην ατμόσφαιρα και έχει παρόμοια ποσοστά απόδοσης κινητήρα με εκείνα της βενζίνης. Ακόμη, το φυσικό αέριο είναι πιο ελαφρύ από τον αέρα και σε περίπτωση ανάφλεξης διαφεύγει στον αέρα. Επομένως, εφόσον ο αέριο είναι πιο φθηνό, πιο ασφαλές και πιο καθαρό ως καύσιμο. Γιατί όμως δεν έχει καταφέρει να εκτοπίσει από τους δρόμους τους κινητήρες βενζίνης;

Η απάντηση σε αυτό δεν είναι ιδιαίτερα περίπλοκη. Το βασικότερο πρόβλημα είναι η έλλειψη δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού και η αβεβαιότητα ότι αυτό θα μεγαλώσει δεδομένου ότι κάποιες κυβερνήσεις θεωρούν τη συγκεκριμένη επένδυση ως οικονομικά ασύμφορη, ειδικά όταν αναμένεται ότι άλλοι ανταγωνιστικοί τρόποι μετακίνησης όπως είναι η ηλεκτροκίνηση θα γίνουν πιο δημοφιλείς.

Δεύτερον, κάποιοι θεωρούν ότι τίθεται θέμα κόστους. Όπως υποστηρίζουν, το γεγονός ότι η λιανική τιμή πώλησης φυσικού αερίου είναι χαμηλότερη από της βενζίνης δεν σημαίνει ότι η μετακίνηση με ένα όχημα CNG είναι φθηνότερη. Η αποδοτικότητα του φυσικού αερίου δεν έχει αποσαφηνιστεί πλήρως. Ενδεικτικό είναι ότι τα δύο οχήματα συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) που κυκλοφόρησαν στην αμερικανική αγορά, το CNG Honda Civic και το Chevrolet Impala Bi-Fuel, ανήκουν και τα δύο στο παρελθόν.

Τρίτον, σε ορισμένες χώρες και εν προκειμένω στις ΗΠΑ δεν πωλούνται CNG οχήματα με αποτέλεσμα να μην «ανοίγει» κανείς την αγορά. Η μόνη εξαίρεση είναι οι στόλοι επαγγελματικών οχημάτων ενώ ως αποκλειστική λύση παρουσιάζεται η μετατροπή οχημάτων σε ιπλού καυσίμου.

Η βιομηχανία των μεταφορών είναι υπεύθυνη για το 28% των εκπομπών ρύπων στις ΗΠΑ το 2016. Η μετατροπή από βενζίνη σε φυσικού αερίου έχει νόημα ιδιαίτερα όταν πρόκειται για φορτηγά και λεωφορεία τα οποία έχουν ως πρωταρχικό σκοπό να μεταφέρουν κόσμο και αγαθά και όχι να σπάνε ρεκόρ ταχύτητας. Παράλληλα, θα ήταν πιο εύκολο και πιο φθηνό να επεκταθεί το δίκτυο ανεφοδιασμού για τέτοια οχήματα.

Βέβαια, τα προγνωστικά για την αεριοκίνηση δεν είναι για όλες τις χώρες αρνητικά. Πρόσφατα, στέλεχος της Volkswagen ανέφερε ότι τα οχήματα φυσικού αερίου θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 10% του συνολικού αριθμού οχημάτων στη Γερμανία και την Ευρώπη.

Με πληροφορίες από το oilprice.com

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider