Loulis Food Ingredients: Οι στόχοι του 2024 και η στρατηγική της επόμενης μέρας - Ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Loulis Food Ingredients: Οι στόχοι του 2024 και η στρατηγική της επόμενης μέρας - Ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις
Σε ποιους άξονες στηρίζει την αναπτυξιακή της πορεία η ιστορική εταιρεία για την τρέχουσα χρονιά και τι προβλέπει για το μέλλον. Ιστορικό υψηλό πωλήσεων και ενίσχυση της κερδοφορίας. Τι έδειξαν οι οικονομικές καταστάσεις του 2023.

Να επιτύχει τους ετήσιους επιχειρηματικούς στόχους, αλλά και να θέσει τις σωστές βάσεις για την μακροπρόθεσμη εξέλιξή του, στοχεύει το 2024 ο όμιλος Loulis Food Ingredients που εξελίσσεται διαρκώς. Τα τελευταία χρόνια άλλωστε δεν είναι μόνο μια αλευροβιομηχανία, καθώς έχει εξελιχθεί σε παραγωγό και διανομέα πρώτων υλών, στηρίζοντας τον αρτοποιό και ζαχαροπλάστη με προϊόντα και υπηρεσίες.

Οι κύριες δε στρατηγικές κατευθύνσεις του ομίλου για την τρέχουσα χρονιά αφορούν στην αύξηση των πωλήσεων στο HO.BA.RE.CA. (Hotel, Bakery, Restaurant, Café), την ανάπτυξη των πωλήσεων B2C με στόχο τη διατήρηση της ηγετικής θέσης στην προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών με ποιοτικά και καινοτόμα προϊόντα, την ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων στην Βουλγαρία, στοχεύοντας σε πωλήσεις με μεγαλύτερη κερδοφορία, τη βελτίωση της ποιότητας και ποικιλίας των υφιστάμενων παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, με ταυτόχρονη δημιουργία ποιοτικών και καινοτόμων νέων προϊόντων στα επόμενα έτη, την αύξηση της παραγωγικότητας με σκοπό τη μείωση του κόστους παραγωγής, καθώς και στην έμφαση στη βιωσιμότητα και την κοινωνική ενεργοποίηση.

Οι αβεβαιότητες

Όπως αναφέρει η διοίκηση στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις του ομίλου που αναρτήθηκαν στο ΓΕΜΗ πριν από μερικά 24ωρα, «η προβλεπόμενη πορεία για το 2024 εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πρόσθετη αβεβαιότητα στην εγχώρια αλλά και στην παγκόσμια αγορά ως αποτέλεσμα των εντεινόμενων γεωπολιτικών εντάσεων και του δύσκολου μακροοικονομικού περιβάλλοντος με τις πληθωριστικές πιέσεις, τις αυξήσεις στα επιτόκια και τις αναταράξεις στην αγορά ενέργειας».

«Εντός του 2024, η κατανάλωση σε προϊόντα διατροφής στη ζώνη του ευρώ αναμένεται να αυξηθεί συγκρατημένα και να συνεχίσει να ανακάμπτει σε σχέση με το προηγούμενο έτος, συμβαδίζοντας με την αναμενόμενη υποχώρηση του πληθωρισμού και την αβεβαιότητα που σχετίζεται με την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού και τη διαμόρφωση των τιμών, δημιουργώντας θετικό αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου», σημειώνεται επίσης.

«Σε κάθε περίπτωση η επίπτωση στο επόμενο διάστημα, καθώς και η πορεία της ανάκαμψης δεν είναι δυνατό να εκτιμηθούν, καθώς εξαρτώνται από την πορεία δεικτών και μεγεθών, όπως οι διεθνείς τιμές πρώτων υλών, το κόστος ενέργειας, η εγχώρια και περιφερειακή ζήτηση, η επίδραση των μέτρων δημοσιονομικής και νομισματικής πολιτικής κ.α., τα οποία ο όμιλος δεν μπορεί να επηρεάσει. Η ανταγωνιστική παραγωγική βάση, οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης και εφοδιασμού, οι ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις και η επάρκεια χρηματοοικονομικής ρευστότητας είναι σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, που θα επιτρέψουν τη συνέχιση της πορείας, την απρόσκοπτη υλοποίηση του στρατηγικού πλάνου και τη διασφάλιση της επιχειρησιακής συνέχειας του ομίλου», αναφέρει η διοίκηση.

«Έσπασαν το φράγμα» των 200 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις

Στη χρήση 2023, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 202,75 εκατ. ευρώ από 197,91 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένες κατά 2,44%, ενώ αντίστοιχα στην εταιρεία οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 176,66 εκατ. ευρώ από 173,30 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,94%.

Ανά κύριο τομέα δραστηριότητας, διαπιστώθηκε μια μείωση στις πωλούμενες ποσότητες της κατηγορίας «Καταναλωτικά Προϊόντα Αλευρόμυλου & Μείγματα Αρτοποιίας & Ζαχ/κής» στον όμιλο και στην εταιρεία, καθώς το 2023 ανήλθαν στους 19,9 χιλ. τόνους, ενώ την προηγούμενη χρήση βρίσκονταν στους 21,2 χιλ. τόνους. Ομοίως κινήθηκαν και οι πωλήσεις της κατηγορίας, καθώς το 2023 εμφάνισαν μείωση κατά 7,13% στον όμιλο και 7,14% στην εταιρεία σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Οι πωλούμενες ποσότητες της κατηγορίας «Επαγγελματικά Προϊόντα Αλευρόμυλου» για το 2023 στον όμιλο ανήλθαν σε 282,1 χιλ. τόνους, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 13,46% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, ενώ ομοίως κινήθηκαν οι πωλούμενες ποσότητες της ίδιας κατηγορίας και στην εταιρεία καθώς ανήλθαν σε 249,7 χιλ. τόνους, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 13,54% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Αυξητικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις της κατηγορίας το 2023 στον όμιλο και στην εταιρεία οι οποίες ανήλθαν σε 140,34 εκατ. ευρώ και 125,95 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3,93% και 3,46% αντίστοιχα σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Οι πωλήσεις της κατηγορίας «Μείγματα & Πρώτες Ύλες για την Αρτοποιία & Ζαχ/κή», για το 2023, εμφάνισαν πωλήσεις προς τρίτους ύψους 11,84 εκατ. ευρώ από 11,30 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, αυξημένες κατά 4,70%. Τέλος οι πωλούμενες ποσότητες της κατηγορίας «Δημητριακά» στον όμιλο και στην εταιρεία το 2023 ανήλθαν στους 98,2 χιλ τόνους, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση κατά 40,63% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Οι δε πωλήσεις προς τρίτους της κατηγορίας, στον όμιλο και στην εταιρεία ανήλθαν σε 34,76 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρήση που ήταν στα 34,56 εκατ. ευρώ στον όμιλο και 34,37 εκατ. ευρώ στην εταιρεία.

Το μικτό κέρδος για το 2023 ανήλθε στον όμιλο στα 30,11 εκατ. ευρώ και στην εταιρεία στα 24,84 εκατ. ευρώ - αυξημένο κατά 7,77% έναντι του 2022 για τον όμιλο και αυξημένο κατά 7,94% για την εταιρεία. Τα κέρδη EBITDA ανήλθαν για τον όμιλο στα 14,14 εκατ. ευρώ και για την εταιρεία στα 12,11 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 16,38% από 12,15 εκατ. ευρώ το 2022 για τον όμιλο και αυξημένα κατά 20,38% από 10,06 εκατ. ευρώ για την εταιρεία. Τα κέρδη προ φόρων στον όμιλο για το 2023 ανήλθαν σε 8,31 εκατ. ευρώ έναντι 2,44 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση, ενώ ως ποσοστό επί των πωλήσεων ανήλθαν σε 4,10% από 1,23% το 2022. Στην εταιρεία αντίστοιχα, ανήλθαν σε 8,10 εκατ. ευρώ έναντι 1,28 εκατ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση.

Ως προς τα καθαρά κέρδη του ομίλου ανήλθαν στα 6,23 εκατ. ευρώ το 2023 από 1,84 εκατ. ευρώ το 2022 και ως ποσοστό επί των πωλήσεων από 0,93% το 2022 σε 3,09% το 2023. Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 6,08 εκατ. ευρώ από 0,56 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ ως ποσοστό επί των πωλήσεων διαμορφώθηκαν από 0,32% το 2022 σε 3,44% το 2023.

Πού οφείλεται η υψηλή κερδοφορία

«Η υψηλή κερδοφορία του 2023 οφείλεται κυρίως στην πρόωρη λύση και ολική ρευστοποίηση των από τον Απρίλιο και Δεκέμβριο του 2021 συμβάσεων ανταλλαγής επιτοκίων (IRS) συνολικής ονομαστικής αξίας 50 εκατ. ευρώ από όπου προέκυψε έσοδο ποσού 7,22 εκατ. ευρώ και έξοδο ποσού 1,19 εκατ. ευρώ ως το αναπόσβεστο υπόλοιπο της προπληρωμής της υποχρέωσης που προέκυψε κατά την υπογραφή των ως άνω Συμβάσεων Ανταλλαγής Επιτοκίων (IRS)», αναφέρεται στην οικονομική έκθεση.

Ολοκλήρωση ελέγχου στη Βουλγαρία

Στις 8 Σεπτεμβρίου 2023 ολοκληρώθηκε ο έλεγχος της επένδυσης της θυγατρικής του ομίλου στη βιομηχανική ζώνη του Bozhurishte στη Σόφια της Βουλγαρίας από τον Βουλγαρικό οργανισμό Επενδύσεων και έλαβε το σχετικό πιστοποιητικό εκπλήρωσης των επενδυτικών της υποχρεώσεων.

Η επένδυση αφορούσε στην απόκτηση οικοπέδου από την εταιρεία National Company Industrial Zones, η οποία τελεί υπό την επίβλεψη του υπουργείου Οικονομικών της Βουλγαρίας, με σκοπό την πραγματοποίηση ανάλογης επένδυσης.

Η θυγατρική του ομίλου στις 12 Απριλίου 2021 ξεκίνησε τις εργασίες για την κατασκευή σιλό δημητριακών, χωρητικότητας 7.000 τόνων στο προαναφερόμενο οικόπεδο, με το κόστος της επένδυσης να έχει προϋπολογισθεί στα 2,8 εκατ. ευρώ και ολοκλήρωσε εγκαίρως την ως άνω επένδυση σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης.

Συμμετοχή στην ΑΜΚ της Kenfood

Παράλληλα, στις 13 Οκτωβρίου 2023 η εταιρεία αποφάσισε τη συμμετοχή της στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της κατά 99,99% θυγατρικής της, Kenfood, με καταβολή εξ ολοκλήρου του συνολικού ποσού της αύξησης των 5.016.000,00 ευρώ με σκοπό την κάλυψη της ιδίας συμμετοχής της θυγατρικής που έχει υποβληθεί προς ενίσχυση στον Αναπτυξιακό Νόμο 4887/2022 με κωδικό φακέλου ΥΠΕ/07/8/31667/02 και την περαιτέρω ενίσχυση των έκτακτων ταμειακών αναγκών της.

Μια ιστορία δύο και πλέον αιώνων…

Η Μύλοι Λούλη θεωρείται μια από τις μακροβιότερες ελληνικές εταιρείες με ιστορία από το μακρινό 1782. Μέσα στα 242 ολόκληρα χρόνια της ιστορίας της «ανδρώθηκαν» επτά γενιές μυλωνάδων, μετεξελίσσοντας σταδιακά την επιχείρηση σε έναν πολύ ισχυρό όμιλο. Σήμερα η εταιρεία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία με τέσσερις υπερσύγχρονες μονάδες παραγωγής.

Το δε νέο κεφάλαιο στο βιβλίο μιας μακράς επιχειρηματικής διαδρομής άνοιξε το 2022 όταν η ιστορική αλευροβιομηχανία Μύλοι Λούλη άλλαξε την επωνυμία της και επανασυστήθηκε στο κοινό με νέα ταυτότητα.

Ήταν στις 22 Ιουνίου 2022, όταν με απόφαση της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, εγκρίθηκε η αλλαγή της επωνυμίας της εταιρείας σε Loulis Food Ingredients, ενώ λίγες ημέρες αργότερα, στις 11 Ιουλίου, στη συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου Αθηνών, η Μύλοι Λούλη έδωσε τη θέση της στη Loulis Food Ingredients.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Οι αμπελώνες της Νεμέας εκτός από κρασί, παράγουν και... κοσμήματα!

Πράσινα τιμολόγια: Προς μικρή μείωση τον Μάιο – Στα 10 λεπτά ανά kWh η μέση τιμή

gazzetta
gazzetta reader insider insider