Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

Success stories εν μέσω capital controls

Success stories εν μέσω capital controls - Κεντρική Εικόνα/Video

Παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις εξαιτίας των κεφαλαιακών ελέγχων, η θέληση των ελληνικών επιχειρήσεων δείχνει να ξεπερνάει τους περιορισμούς αλλά και τα ελληνικά σύνορα. Απόδειξη αυτού αποτελεί ότι σε περίοδο capital controls ελληνικές εταιρείες δραστηριοποιήθηκαν στο εξωτερικού και τα προϊόντα τους  έφθασαν σε αρκετά δυσπρόσιτες αγορές όπως είναι αυτές της Ινδίας, των ΗΠΑ, της Κίνας, της Κορέας, της Ιαπωνίας και της Τουρκίας. Χαρακτηριστικό είναι ότι η εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων δεν περιορίζεται σε μια στείρα εμπορική συναλλαγή αλλά στην προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα ισχυρό brand name για τα ελληνικά προϊόντα. Έτσι, επιχειρήσεις από το Μεσολόγγι ή τη Ζάκυνθο, δίνουν πλέον «ρεσιτάλ marketing» καθώς κατάφεραν, εν μέσω οικονομικής ύφεσης, όχι μόνο να επεκταθούν σε νέες αγορές αλλά και να δημιουργήσουν σταθερές βάσεις (μέσω branding) για μελλοντική επέκταση.

Το Μεσολόγγι δημιουργεί τη δική του ταυτότητα και διεισδύει σε ξένες αγορές

Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι το 42% της πανελλήνιας παραγωγής ελιάς καλαμών προέρχεται από το Μεσολόγγι ή ότι στην ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας υπάρχει τεράστια παραγωγή άλατος ακόμη και το ότι το αβγοτάραχο που παράγει τοπική εταιρεία υπάγεται στην κατηγορία Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ). Ακόμη πιο λίγοι όμως ίσως να γνωρίζουν ότι αυτή τη στιγμή γίνονται συντονισμένες ενέργειες μέσω του γραφείου Τουριστικής Ανάπτυξης και του γραφείου Προώθησης Τοπικής Παραγωγής για την ανάδειξη τους γαστρονομικού τουρισμού. Οι προσπάθειες που κάνουν οι αρμόδιοι φορείς και κάποιες εταιρείες ως αυτόνομες μονάδες για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των τοπικών προϊόντων ακολουθούν συγκεκριμένη στρατηγική και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και συγκεκριμένο προϋπολογισμό για ενέργειες προβολής. Ο κ. Πασιόπουλος, Αναπληρωτής Οικονομικός Επόπτης στην Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου και δυτικής Ελλάδας και Γενικός Γραμματέας του Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου Μεσολογγίου μιλώντας στο insider.gr, αναφέρει ότι: «προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα ιδιαίτερο brand name. Αυτό περιλαμβάνει την παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας και την προώθησή τους μέσω εκθέσεων και άλλων ενεργειών προβολής σε Ελλάδα και εξωτερικό. Θέλουμε να δώσουμε ταυτότητα στα προϊόντα που παράγονται στον τόπο μας γιατί είναι ούτως ή άλλως ιδιαίτερα».

Ξεπερνώντας τα εμπόδια του αρνητικού κλίματος που υπάρχει για την Ελλάδα

Μια καινοτομία, αποτελεί και το ούζο με γεύση μαστίχας το οποίο «παντρεύει» δύο έντονα ελληνικά στοιχεία. Άλλο παράδειγμα, αποτελεί το αυγοτάραχο, το οποίο βρίσκεται ήδη στα ράφια καταστημάτων των ΗΠΑ, της Ιαπωνίας, της Κορέας, της Κίνας, της Μεγάλης Βρετανίας και της Γαλλίας. Όπως αναφέρει μιλώντας στο insider.gr  η κα Λίνα Στέφου, ιδιοκτήτρια εταιρείας που εξάγει αυγοτάραχο σε όλες αυτές τις χώρες, τα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει μια ελληνική επιχείρηση μέσα σε αυτό το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί για τη χώρα μας είναι πολλά. «Όταν οι εν δυνάμει συνεργάτες μας στο εξωτερικό άκουγαν τη λέξη Ελλάδα, ήταν ιδιαίτερα επιφυλακτικοί και ζητούσαν cash at front (προπληρωμή/προκαταβολή με μετρητά) ενώ κάποιοι φοβόντουσαν ότι θα γυρίσουμε στη δραχμή. Η περίοδος που διανύουμε είναι πολύ άσχημη για τις εξαγωγές, είναι όλοι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί. Και φανταστείτε ότι εμείς πρέπει να είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας και τις πληρωμές μας ενώ από την άλλη, όταν πουλάμε, πληρωνόμαστε με τρίμηνες επιταγές». Ωστόσο, όπως αναφέρει η κα Στέφου, η εξωστρέφεια είναι μονόδρομος καθώς στην Ελλάδα έχει μειωθεί η αγοραστική δύναμη του Έλληνα καταναλωτή. «Η διείσδυση σε ξένες αγορές πρέπει να γίνεται πολύ μεθοδευμένα. Εμείς για παράδειγμα, που εντασσόμαστε στον κλάδο των τροφίμων, επενδύουμε ένα μεγάλο χρηματικό ποσόν ακόμη και για την φωτογράφηση των προϊόντων, συνεργαζόμαστε με ειδικούς από τον χώρο του food design ενώ κάνουμε μικρές και μεγάλες ενέργειες προώθησης όπως είναι οι ξεναγήσεις στους χώρους μας, η δημιουργία νέων προϊόντων όπως είναι το καπνιστό αυγοτάραχο ή το καπνιστό χταπόδι», αναφέρει η κα Στέφου. Το σημαντικότερο ίσως κλειδί που «ανοίγει την πόρτα» στις ξένες αγορές είναι η πιστοποίηση των προϊόντων και η ανάπτυξη της τυποποίησης. «Βασικός παράγοντας για την εξωστρέφεια είναι η τυποποίηση και για αυτό διοργανώνονται και πολλά σεμινάρια για τους παραγωγούς», επισημαίνει η κα Στέφου ενώ συμπληρώνει ότι «είμαστε νέοι άνθρωποι, πρέπει να αναδείξουμε τα προϊόντα μας, η περιοχή μας αλλά και ολόκληρη η Ελλάδα έχει ένα δικό της χρώμα, είναι πλούσια σε τοπικά προϊόντα και αυτά πρέπει να προωθήσουμε στο εξωτερικό».

Τα ελληνικά φρούτα πάνε στην Ινδία

Θετικά είναι τα μηνύματα που φθάνουν και από την αγορά της Ινδίας όπου πριν από λίγο καιρό πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες αποστολές ελληνικών ακτινιδίων. Ο κ. Γ. Πολυχρονάκης, Ειδικός Σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής, Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT-HELLAS , μιλώντας στο insider.gr, αναφέρει ότι προχωρά με επιτυχία το θέμα των εξαγωγών παρ’ ότι οι έμποροι έχουν να αντιμετωπίσουν επιπλέον εμπόδια όπως είναι το ότι δεν έχουν ακόμη δοθεί οι σχετικές οδηγίες από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προς τις περιφερειακές Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής για τις προδιαγραφές όπως είναι η  in transit cold treatment (ψυχρή μεταχείριση κατά τη διαμετακόμιση) φόρτωση φορτίων ακτινιδίων προς την Ινδία». Παράλληλα, άλλες γραφειοκρατικές διαδικασίες και θέματα πιστοποιήσεων (όπως είναι π.χ η αναγνώριση του συστήματος ασφάλειας και υγινής που εφαρμόζει η χώρα μας) αποτελούν εμπόδια τα οποία όμως προσπαθούν να ξεπεράσουν εγκαίρως οι ελληνικές επιχειρήσεις.

Λάδι και ελιές ταξιδεύουν στην Τουρκία και το Κουβέιτ

Άλλο ένα επιτυχημένο παράδειγμα εξαγωγών αποτελεί η παρουσία βιολογικής κρητικής ελιάς σε σουπερ μάρκετ στο Κουβέιτ αλλά και η πρωτοβουλία του Ενιαίου Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζακύνθου (ΕΑΣΖ) και τοπικής εταιρείας να προωθήσει τοπικά προϊόντα στην Τουρκία. Έτσι, πολύ πρόσφατα, στη γειτονικής μας χώρα έφθασε ελαιόλαδο τοπικής παραγωγής ενώ έπεται και συνέχεια…


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet