Aλλάζει ρότα η Airbnb

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Aλλάζει ρότα η Airbnb

Αλλαγή πλεύσης φαίνεται πως δρομολογεί η Airbnb, η οποία μόλις προσέθεσε ένα νέο χαρακτηριστικό στην πλατφόρμα της, το οποίο διευρύνει την ταξιδιωτική εμπειρία των επισκεπτών πολύ πέρα από την ενοικίαση ενός απλού καταλύματος.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία την Πέμπτη, στην πλατφόρμα της θα βρίσκει πλέον κανείς και την σελίδα Trips, ένα εργαλείο που ετοίμαζε εδώ και δύο χρόνια η εταιρεία, σύμφωνα τουλάχιστον με τον CEO Brian Chesky.

Το νέο εργαλείο επιτρέπει στους ταξιδιώτες να κλείσουν εκδρομές που διοργανώνουν οι κάτοικοι μιας περιοχής. Αυτές οι εκδρομές μπορεί να περιλαμβάνουν οτιδήποτε λαμβάνει χώρα στην περιοχή που θα επισκεφτούν, από συμμετοχή σε γεύματα της πόλης, τοπικές δραστηριότητες, όπως σέρφινγκ, πεζοπορία, κεντήματα, μάζεμα τρούφας ακόμα και συναυλίες. Οι χρήστες της Airbnb πληρώνουν τους ντόπιους για να λάβουν μέρος σε κάποια από τις δραστηριότητες που διοργανώνουν και η Airbnb κρατά την προμήθειά της, όπως δηλαδή και στην περίπτωση των σπιτιών.

Η εταιρεία προσφέρει επίσης και υπηρεσία concierge, ώστε να μπορεί κανείς να δει τις δραστηριότητες με βάση την περιοχή που ενδιαφέρεται να επισκεφτεί. Σύντομα μάλιστα θα είναι σε θέση να πραγματοποιεί κανείς μέσα από αυτή κρατήσεις και σε εστιατόρια της περιοχής.

Στην καρτέλα Trips, ο επισκέπτης εντοπίζει μια μεγάλη γκάμα από «Experiences» (εμπειρίες). Για παράδειγμα, μπορεί να πραγματοποιήσει μια τριήμερη εκδρομή με τον πρώην φύλακα του Νέλσον Μαντέλα ή να μαγειρέψει με Jack Swart, στη Νότια Αφρική. Στόχος της συγκεκριμένης εμπειρίας να δείξει στους ταξιδιώτες πώς ήταν η ζωή μέσα στη φυλακή.

Κάθε εμπειρία μάλιστα έχει ένα σύντομο βίντεο, τρέιλερ, και συνοδεύεται από ένα αναλυτικό χρονοδιάγραμμα.

«Ότι κάνουμε κι ότι θα κάνουμε στο μέλλον θα πραγματοποιείται από κατοίκους» ανέφερε ο CEO της εταιρείας, Brian Chesky. Όπως φαίνεται ο διευθύνων σύμβουλος της Airbnb είχε εδώ και δύο χρόνια απομακρυνθεί από τις καθημερινές του ασχολίες ώστε να αναπτύξει εκείνο το χαρακτηριστικό που θα σηματοδοτήσει το επόμενο στάδιο της πλατφόρμας διαμοιρασμού.

Εκτός από την κατηγορία Experiences, υπάρχουν και τα Places με συστάσεις στους ταξιδιώτες από τους ντόπιους. Η νέα υπηρεσία προσφέρει tips εν είδει ταξιδιωτικών οδηγών γραμμένων από τους κατοίκους μιας περιοχής. Σε αυτά αναφέρονται οι τρόποι διασκέδασης των ντόπιων σε αντίθεση με τους μέχρι τώρα ταξιδιωτικούς οδηγούς που επικεντρώνονταν κατά κύριο λόγο σε μουσεία και τουριστικά αξιοθέατα.

Για την νέα κατηγορία ακολουθείται παρόμοια τιμολογιακή πολιτική με αυτή των σπιτιών, ο χρήστης πληρώνει τον άνθρωπο κι η Aibnb κρατά ένα μικρό κόμιστρο. Για το εγγύς μέλλον η εταιρεία σχεδιάζει να προσθέσει κι άλλη μια κατηγορία, τις πτήσεις, όπου οι ταξιδιώτες θα μπορούν να κάνουν απευθείας αεροπορικές κράτηση.

Οι νέες υπηρεσίες είναι αρχικά διαθέσιμες σε 12 πόλεις: Λος Άντζελες, Σαν Φρανσίσκο, Μαϊάμι, Ντιτρόιτ, Αβάνα, Λονδίνο, Παρίσι, Φλωρεντία, Ναϊρόμπι, Κέιπ Τάουν, Τόκιο, και Σεούλ.

Η ενημερωμένη έκδοση της υπηρεσίας παρουσιάστηκε την Πέμπτη στο ανοικτό συνέδριο της εταιρείας, αλλά πολλοί ήταν εκείνοι που ήδη από πέρυσι ανέφεραν πως η εταιρεία θα προχωρήσει σε πιο ολοκληρωμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες, ακόμα κι ως ξεχωριστή εφαρμογή.

Η Airbnb ξεκίνησε πιλοτικά την υπηρεσία Trips στο Σαν Φρανσίσκο τον περασμένο Δεκέμβριο, προσφέροντας τουριστικούς οδηγούς που είχαν δημιουργηθεί από τους οικοδεσπότες της περιοχής για τους επισκέπτες τους. Τον Ιούνιο, μάλιστα η επιχείρηση πήρε χρηματοδότηση 1 δισ. δολαρίων ώστε να μπορέσει να επεκτείνει και να αναπτύξει τις νέες ταξιδιωτικές υπηρεσίες. Η εταιρεία εξετάζει κι άλλες υπηρεσίες όπως περιηγήσεις σε γκαλερί τέχνης, προσωπικά δείπνα με σεφ και ενοικίαση ποδηλάτων, στις οποίες θα έχουν πρόσβαση όσοι νοικιάζουν σπίτι ή δωμάτιο μέσω της πλατφόρμας της.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις η Airbnb αναμένεται να κλείσει στα 12,3 δισ. δολάρια φέτος, σύμφωνα με την Cowen & Co. Δεδομένου ότι λαμβάνει περίπου το 15% από κάθε κράτηση - 6% έως 12% από τους επισκέπτες και 3% από τους οικοδεσπότες – η Airbnb μπορεί να φτάσει μέχρι και το 1,85 δισ. δολάρια σε έσοδα το 2016. Η εταιρεία αποτιμάται 30 δισ. από τον Σεπτέμβριο μετά την αύξηση 555 εκατ. δολάρια από τον νέο γύρο χρηματοδότησης.

Μια μεγάλη αλλαγή μετά από μια ταραχώδη χρονιά

Η προσθήκη των νέων χαρακτηριστικών στο app ήταν μια απαραίτητη στροφή της Airbnb, που στοχεύει να αλλάξει την εικόνα της: από τον μεγάλο εχθρό των ξενοδόχων να μετατραπεί σε εταιρεία ταξιδιωτικών υπηρεσιών.

Επιπλέον με τον τρόπο αυτό θα διασφαλίσει μια σταθερότερη ροή εσόδων - ή τουλάχιστον λιγότερο αυστηρές ρυθμίσεις σε χώρες στις οποίες κατηγορήθηκε για αθέμιτο ανταγωνισμό ενώ ενδέχεται να κάμψει τις αντιστάσεις και τις πιέσεις του ξενοδοχειακού κλάδου κάποιων χωρών.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η Airbnb είχε φέτος μια ταραχώδη πορεία σε δύο από τις σημαντικότερες πόλεις όπου δραστηριοποιείται. Τόσο στην Καλιφόρνια όσο και στην Νέα Υόρκη έπρεπε να αντιμετωπίσει έναν διττό πόλεμο από τη μία με το ξενοδοχειακό λόμπι κι από την άλλη με τοπικές κυβερνήσεις. Τον Οκτώβριο, ο κυβερνήτης της Νέας Υόρκης, Andrew Cuomo υπέγραψε νομοσχέδιο που απαγορεύει τη διαφήμιση των βραχυπρόθεσμων ενοικίων, έναν νόμο που πολλοί είδαν ως πλήγμα στις δραστηριότητες της Airbnb στη πολιτεία. Έκτοτε η Airbnb ξεκίνησε νομική διαμάχη με το κράτος, καταθέτοντας μήνυση κατά της πολιτείας της Νέας Υόρκης και του Γενικού Εισαγγελέα. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, στο Σαν Φρανσίσκο υιοθετήθηκε 60 ημερών περιορισμός για βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις γεγονός που επίσης αναμένεται να βαρύνει την εταιρεία.

Εκτός από τις προαναφερθείσες πόλεις βέβαια, είναι πολλές οι χώρες, ανάμεσά τους κι η δική μας, που εξετάζουν την θέσπιση νόμων κατά της βραχυπρόθεσμης ενοικίασης κατοικιών, ή τουλάχιστον μέτρα για την φορολόγησή της. Το γεγονός δεν είναι παράλογο αν σκεφτεί κανείς ότι μόνο στην περίπτωση της Ελλάδας η Airbnb υπολογίζεται ότι κοστίζει ένα δισ. το χρόνο. Αυτός είναι και ο λόγος που δρομολογείται νομοσχέδιο και στη χώρα μας που θα φορολογεί τις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις.

Morgan Stanley: Η Airbnb υπεύθυνη για την μείωση των εσόδων των ξενοδοχείων

Οι φωνές για το πλήγμα που επιφέρει στον ξενοδοχειακό κλάδο η Αirbnb τον τελευταίο καιρό όλο και πληθαίνουν. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Morgan Stanley, η αύξηση των εσόδων της Airbnb θα μπορούσε να επιβραδύνει ακόμα και κατά 50% την αύξηση εσόδων του ξενοδοχειακού κλάδου.

Σύμφωνα με την έκθεση ο αριθμός των ανθρώπων που χρησιμοποιούν την Airbnb καθώς κι εκείνων που την προτιμούν από τα ξενοδοχεία, καταγράφηκε υψηλότερος από ότι αρχικά αναμενόταν. Αποτέλεσμα αυτού, σύμφωνα πάντα με τους αναλυτές, είναι πως η αύξηση των εσόδων του ξενοδοχειακού κλάδου θα επιβραδυνθεί κατά 80% περισσότερο από όσο υπολογιζόταν μέχρι σήμερα.

Επιπλέον, ο αριθμός των χρηστών που θα είχαν μείνει σε ξενοδοχείο εάν δεν υπήρχε η Airbnb αυξήθηκε κατά 9% σε σχέση με αντίστοιχη έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί πέρυσι σε σχεδόν 4.400 χρήστες της Airbnb στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, και τη Γερμανία.

Πλέον οι χρήστες της Airbnb προέρχεται κατά 49% από τα ξενοδοχεία. Επιπλέον, η έρευνα δείχνει ότι η «διείσδυση» - το ποσοστό δηλαδή των ταξιδιωτών αναψυχής και εκείνων για επαγγελματικούς λόγους οι οποίοι έχουν χρησιμοποιήσει την Airbnb τουλάχιστον μία φορά – ανήλθε στο 19% και 18% αντίστοιχα έναντι 12% και 12% που ήταν το περασμένο έτος.

Ως αποτέλεσμα, η επίδραση που έχει η Airbnb στα «έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο» (revenue growth per available room - RevPAR) – μονάδα μέτρησης της απόδοσης που χρησιμοποιεί η ξενοδοχειακή βιομηχανία - αναμένεται από τους αναλυτές να είναι 80% μεγαλύτερη από ό, τι υπολογιζόταν για το τρέχον έτος.

Τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας έρχονται σε αντίθεση με εκείνα της εταιρείας STR, η οποία με στοιχεία που της παρείχε η Airbnb διαπίστωσε ότι η Airbnb δεν αντικαθιστά στην πραγματικότητα τα ξενοδοχεία. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η STR αρνήθηκε να σχολιάσει σχετικά την ανάλυση της Morgan Stanley.

Τα ξενοδοχεία μάλιστα χάνουν τα περισσότερα σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη μορφή εναλλακτικής στέγασης. Συγκεκριμένα, η αύξηση των ανθρώπων που χρησιμοποιούν Airbnb οι οποίο εναλλακτικά θα χρησιμοποιούσαν κάποιο άλλο είδος καταλυμάτων, όπως τα bed & breakfast, φτάνει μετά βίας το 2%, ίδιο ποσοστό με πέρυσι.

Οι αναλυτές εξακολουθούν να υποστηρίζουν ότι η Αirbnb έχει σημαντική επίπτωση στα ξενοδοχεία σύμφωνα και με άλλα δεδομένα που προκύπτουν από την έκθεση.

Από την πλευρά της η Airbnb μέσω του εκπροσώπου της δήλωσε: «Γενικότερα πιστεύουμε ότι για να βγούμε κερδισμένοι δεν πρέπει κανείς να χάσει. Σήμερα τα ταξίδια αυξάνονται γρηγορότερα από ποτέ, η ξενοδοχειακή βιομηχανία σημειώνει κέρδη ρεκόρ. Ταυτόχρονα, οι Millennials καθιστούν σαφές ότι θέλουν να δαπανήσουν χρήματα για την εμπειρία του ταξιδιού. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα ταξίδια και η φιλοξενία θα συνεχίσει να αυξάνεται και αυτό είναι καλή είδηση ​​για όλους».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider