Ενεργειακή αναβάθμιση στα κτήρια της Κεντρικής Μακεδονίας

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ενεργειακή αναβάθμιση στα κτήρια της Κεντρικής Μακεδονίας

Στην ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων της πρόκειται να προχωρήσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δεδομένου ότι το 78% του συνόλου των κτιρίων αυτών είναι κατασκευασμένα πριν από το 1985 και δαπανώνται μεγάλες ποσότητες καυσίμων για την θέρμανσή τους το χειμώνα.

Σύμφωνα με την πρόταση προς στο Επιχειρησιακό πρόγραμμα της Περιφέρειας για την περίοδο 2014 - 2020 που εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας, τα μέτρα ενεργειακής αναβάθμισης των δημοσίων κτιρίων που θα ληφθούν επιδιώκεται να συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και την παράλληλη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσω της βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, της υιοθέτησης ενεργειακά αποδοτικών συστημάτων για ψύξη και θέρμανση χώρων και της εφαρμογής τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας.

Η σχετική πρόταση περιλαμβάνει αφενός την καταγραφή των ιδιόκτητων κτιρίων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και αφετέρου τον προσδιορισμό της ενεργειακής κατηγορίας στην οποία βρίσκονται αλλά και την έκδοση ενεργειακού πιστοποιητικού. Στη συνέχεια προβλέπεται η διερεύνηση πιθανών παρεμβάσεων και δυνατοτήτων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης και η εκπόνηση του σχεδίου ενεργειακής απόδοσης το οποίο θα περιέχει συγκεκριμένους στόχους και δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας.

"Το πρόγραμμα της ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων θα μας βοηθήσει ώστε να εξοικονομήσουμε σημαντικά ποσά χρημάτων, από τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμων, τα οποία μπορούμε να διαθέσουμε για τη βελτίωση των υποδομών και την προστασία του περιβάλλοντος σε όλη την Κεντρική Μακεδονία. Επίσης, η ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων μας θα βελτιώσει τη λειτουργία τους, αλλά και την απόδοση των εργαζομένων", επισήμανε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας.

Κατά τη συζήτηση του θέματος ο Γιάννης Ανδρίτσος από την "Περιφέρεια Πρωταθλήτρια" ζήτησε πληροφορίες για το πώς προέκυψαν τα ποσά της σχετικής εισήγησης εφόσον δεν έχει γίνει ακόμη καταγραφή του αριθμού των κτιρίων ενώ σχολίασε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου της αξιοπιστίας της διαδικασίας. Ο Λάζαρος Τόσκας από τη "Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα" επισήμανε ότι η αναβάθμιση των δημόσιων κτιρίων είναι ιδιαίτερα σημαντική διαδικασία ωστόσο σημείωσε ότι ο τρόπος με τον οποίο δημοπρατείται το έργο δεν είναι ο ενδεδειγμένος και πρότεινε τη διενέργεια ανοιχτού διαγωνισμού. Με την άποψη ότι ο τρόπος δημοπράτησης του έργου δεν είναι ο ενδεδειγμένος συμφώνησαν ο Νίκος Χρυσομάλλης από την "Ελληνική Αυγή για την Κεντρική Μακεδονία", η Νιόβη Παυλίδου από τους "Πολίτες Μπροστά", ο Δαμιανός Ανδρέου από την "Οικολογία Αλληλεγγύη" και ο Θανάσης Αγαπητός από την "Ανταρσία". Ο Δημήτρης Μούρνος από την παράταξη "Συμμετέχω" ανέφερε ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις υλοποίησης των έργων ενώ ο Βασίλης Ρέβας από τη "Λαϊκή Συσπείρωση" τόνισε ότι πριν από την ενεργειακή αναβάθμιση θα έπρεπε να διασφαλιστεί η σεισμική θωράκιση των κτιρίων.

Στο μεταξύ, βιώσιμο αστικό σχέδιο κινητικότητας αλλά και συστήματα ευφυούς διαχείρισης της αστικής κινητικότητας και ελέγχου κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη πρόκειται να αναπτυχθούν στο πλαίσιο της συμμετοχής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο ευρωπαϊκό έργο "Reform" που συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Interreg. Στόχος των βιώσιμων αστικών σχεδίων κινητικότητας είναι η καλύτερη οργάνωση της κυκλοφορίας όλων των μέσων σε μία πόλη, με τέτοιο τρόπο ώστε να μειωθεί η ρύπανση του περιβάλλοντος, να περιοριστεί η χρήση του ΙΧ αυτοκινήτου, να διευκολύνονται οι μετακινήσεις των πολιτών με τη συνδυασμένη χρήση διαφορετικών μέσων μεταφοράς και με παράλληλη ενθάρρυνση της χρήσης μέσων όπως το ποδήλατο.

Στο πλαίσιο του "Reform" η Περιφέρεια θα συνεργαστεί με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και φορείς από την Ιταλία, το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ολλανδία. Ειδικότερα προβλέπεται η εκπόνηση μελετών για την ανάπτυξη ενός δικτύου πολλαπλών δημόσιων μεταφορικών μέσων, με χρήση μέσων χαμηλής εκπομπής άνθρακα (θαλάσσια συγκοινωνία, προαστιακός και υπόγειος σιδηρόδρομος) αλλά και η υλοποίηση δράσεων για την ευαισθητοποίηση του κοινού αναφορικά με την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Εξάλλου, κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου το λόγο πήρε το μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Δανειοληπτών Ελβετικού Φράγκου, Δέσποινα Σονιάδου, η οποία επισήμανε ότι χιλιάδες δανειολήπτες έχουν περιέλθει σε αδιέξοδο και ζήτησε από το Συμβούλιο την έκδοση ψηφίσματος προκειμένου η πολιτεία να προβεί σε νομοθέτηση της πρώτης σε ευρωπαϊκό επίπεδο δικαστικής απόφασης, της 334 του πολυμελούς πρωτοδικείου Αθηνών, που κάνει δεκτή την ασκηθείσα συλλογική αγωγή καταναλωτικών ενώσεων διά του Συλλόγου Δανειοληπτών Ελβετικού Φράγκου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider