Γιατί η Ford θέλει να μοιάσει στην Apple

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γιατί η Ford θέλει να μοιάσει στην Apple

Σε μια νέα γενιά αγοραστών, εκείνων που δηλώνουν πως… δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς τα οφέλη που τους προσφέρει η τεχνολογία, στοχεύουν πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το σκηνικό έχει αλλάξει άρδην, οι απαιτήσεις των καταναλωτών αυξάνονται ραγδαία και οι αυτοκινητοβιομηχανίες γνωρίζουν πλέον πως πρέπει να «προσφέρουν» πάρα πολλά στον εν δυνάμει αγοραστή για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του. Και χωρίς καμία αμφιβολία, η τεχνολογία είναι εκείνη που μπορεί να συγκινήσει ακόμη και τον πιο απαιτητικό αγοραστή αυτοκινήτου.

Μόλις πριν από μερικά 24ωρα, κατά τη διάρκεια έκθεσης στη Βαρκελώνη, η αυτοκινητοβιομηχανία Ford προχώρησε στα αποκαλυπτήρια του νέου της μοντέλου, ενός μοντέλου που διεκδικεί με αξιώσεις το ενδιαφέρον των πελατών εκείνων που έχουν στην τσέπη τους το τελευταίο iPhone της Apple! Aυτόματα γίνεται κατανοητό πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται στους νεότερους ηλικιακά πελάτες.

«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μια μεγάλη ευκαιρία να κερδίσουν την προσοχή της νέας γενιάς», σχολιάζει ο Richard Viereckl, αναλυτής της PwC. «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν μάχη να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, το οποίο μέχρι στιγμής μονοπωλούν τα νέα προϊόντα των εταιρειών Apple, Panasonic και Sony», προσθέτει.

Μέχρι το 2022, 345 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως θα παρέχουν σύνδεση internet. Πρόκειται για αριθμό τετραπλάσιο σε σχέση με τα επίπεδα του 2015, όπως επιβεβαιώνει πρόσφατη έρευνα της IHS Automotive. Για να ειπωθεί με απλά λόγια, μέσα σε έξι χρόνια, το 98% των αυτοκινήτων που θα έχει πωληθεί παγκοσμίως θα διαθέτει internet, έναντι ποσοστού μόλις 30% πέρυσι.

Η τάση αυτή δεν εμφανίστηκε από το… πουθενά, καθώς γίνεται εύκολα αντιληπτό πως πρόκειται για βασική απαίτηση των οδηγών! Τρεις στους τέσσερις εν δυνάμει αγοραστές αυτοκινήτου θεωρούν επιτακτική την ανάγκη ύπαρξης internet στο επόμενο όχημά τους, όπως προκύπτει από πρόσφατη μελέτη των AT&T και Ericsson.

Υπάρχει όμως και μια μεγάλη ανησυχία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η οποία μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε πραγματικό πλήγμα για τις πωλήσεις τους. Ποια είναι αυτή; Το ενδεχόμενο να προσφέρουν στους επίδοξους οδηγούς εφαρμογές (applications) που είναι ήδη γνωστά σε αυτούς, λόγω της μεγάλης εξοικείωσης του καταναλωτικού κοινού στα gadgets των Apple, Google και Microsoft.

«Ιδίως σε ό,τι αφορά τις Google και Apple, μπορούν να εισβάλλουν όσο κανένας άλλος στον κόσμο του αυτοκινήτου και αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς», σχολιάζει ο Kevin Curran, καθηγητής πληροφορικής στο Ulster University της Ιρλανδίας. «Τα αυτοκίνητα σήμερα είναι υπολογιστές… με ρόδες και οι εταιρείες του τεχνολογικού κλάδου το γνωρίζουν καλά!», προσθέτει ο ίδιος.

Η ώρα των μεγάλων αποφάσεων

Με στόχο να αντιμετωπίσουν τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τις δυναμικές «παρεμβάσεις» του κλάδου της τεχνολογίας, οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να λάβουν «μεγάλες αποφάσεις» εντός των ερχόμενων δύο ετών, διερευνώντας το ενδεχόμενο σύναψης συνεργασιών και αυξάνοντας τις δαπάνες για θέματα έρευνας και καινοτομίας.

«Δεν αποκλείεται οι αυτοκινητοβιομηχανίες να χρειαστεί να προχωρήσουν ακόμη και σε συγχωνεύσεις», τονίζει ο Thilo Koslowski, της ερευνητικής εταιρείας Gartner. «Όσοι δεν ενδιαφέρονται να προχωρήσουν μπροστά, τότε κινδυνεύουν πράγματι να μείνουν πίσω», εξηγεί.

Στην αντεπίθεση η Ford

Το νέο μοντέλο που παρουσίασε στη διάρκεια της έκθεσης στη Βαρκελώνη η αυτοκινητοβιομηχανία Ford, είναι μοντέλο Kuga, εξοπλισμένο με έναν τεράστιο αριθμό έξυπνων εφαρμογών επικοινωνίας, ψυχαγωγίας, αλλά και ασφαλούς οδήγησης.

«Η Ford εξελίσσεται και μεταμορφώνεται από μια απλή αυτοκινητοβιομηχανία σε μια αυτοκινητοβιομηχανία που επενδύει διαρκώς στην τεχνολογία», δηλώνει ο ίδιος ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Mark Fieldssaid.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider