Με το… μαλακό «κόβουν» τη ζάχαρη από τα ράφια

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Με το… μαλακό «κόβουν» τη ζάχαρη από τα ράφια

Τον «πόλεμο» της ζάχαρης δίνουν οι παγκόσμιες αλυσίδες τροφίμων, καθώς οι οργανώσεις καταναλωτών πιέζουν για μείωση της ζάχαρης σε τρόφιμα και αναψυκτικά και οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις επιβάλλουν τσουχτερούς φόρους στα «παχυντικά» τρόφιμα.

Για να αποφασίσουν, όμως, πόση ζάχαρη τους «παίρνει» να κόψουν από τα προϊόντα τους, αλυσίδες σουπερμάρκετ διενεργούν δοκιμές με δοκιμαστές παιδιά. Η ολλανδική αλυσίδα Albert Heijn κάλεσε παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών να συμμετέχουν σε «τυφλά» τεστ γευσιγνωσίας, καθώς ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το ανανεωμένο της γιαούρτι. Η πλειονότητα των μικρών δοκιμαστών, πάντως, προτίμησε τη νέα, πιο «υγιεινή» έκδοση του γιαουρτιού.

«Αν πεις στους καταναλωτές ότι ένα προϊόν έχει λιγότερη ζάχαρη, συνήθως σταματούν να το αγοράζουν επειδή πιστεύουν ότι θα έχει χειρότερη γεύση», εξηγεί η Κέιτ Έγουαρντ, διευθύντρια ανάπτυξης προϊόντων της βρετανικής αλυσίδας λιανικής Tesco.

Ο ελβετικός κολοσσός Nestle επιστρατεύει την τεχνολογία στον πόλεμο κατά της ζάχαρης, η οποία μετατρέπει τη δομή των σακχάρων ώστε να είναι πιο γλυκαντικά. Η Coca-Cola και η PepsiCo έχουν ήδη μειώσει τη ζάχαρη σε δεκάδες προϊόντα τους, ενώ η Unilever μείωσε το μέγεθος του παγωτού Magnum. Τα μέτρα κατά της ζάχαρης που επιβάλλει η ΕΕ έχουν προκαλέσει «πονοκέφαλο» στις ευρωπαϊκές αλυσίδες λιανικής, οι οποίες καλούνται τώρα να δαπανήσουν μεγαλύτερα ποσά στην Έρευνα και την Ανάπτυξη.

Τα μεγάλα σουπερμάρκετ τεστάρουν τα τρόφιμα που διαθέτουν με τη δική τους επωνυμία, τα οποία αναλογούν πλέον στο μισό περίπου της συνολικής αγοράς ύψους 105 δισ. λιρών στη Βρετανία. Αυτές οι σειρές προϊόντων παρέχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους για τις εταιρείες γιατί έχουν πιο προσιτές τιμές και χαμηλότερο κόστος από τα υπόλοιπα «επώνυμα» προϊόντα.

Για να μην απογοητεύσει τους πελάτες που αγοράζουν τα δικά της προϊόντα, η βρετανική αλυσίδα σουπερμάρκετ J Sainsbury Plc προσπαθεί να μειώσει τη ζάχαρη… διακριτικά. Όπως η διατροφολόγος της εταιρείας Τζόλι Ντιν, η εταιρεία έχει μειώσει τη ζάχαρη κατά 13% κατά μέσο όρο στο 80% των προϊόντων δημητριακών και κατά 70% και 30% στη λεμονάδα και την κόλα, αντίστοιχα.

Η εταιρεία αφαιρεί από τα προϊόντα της όσο περισσότερη ζάχαρη μπορεί χωρίς να επηρεάζεται σημαντικά η γεύση, δοκιμάζοντας νέα μείγματα γλυκαντικών. Η ανασύνθεση των προϊόντων, βέβαια, δεν είναι απλή υπόθεση, αφού μπορεί να περάσει και ένας χρόνος μέχρι να κυκλοφορήσει το καινούργιο προϊόν. Συνήθως, τα ανασχεδιασμένα προϊόντα υποβάλλονται σε τεστ από χιλιάδες καταναλωτές και σε περίπτωση που στην πλειονότητά τους προτιμούν το αρχικό προϊόν, δεν το αλλάζουν.

«Πάντα υπάρχει μία αναταραχή στην αρχή γιατί οι καταναλωτές είναι πολύ ευαίσθητοι στις αλλαγές, ιδίως οι μακροχρόνιοι καταναλωτές ενός προϊόντος», σχολιάζει η Ντιν. «Πρέπει να εκπαιδεύσουμε τους καταναλωτές», εξηγεί η Έγουαρντ. «Είναι μια συνεχής πρόσκληση στην οποία πρέπει να αντεπεξέλθουμε».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider