Αλλάζει «πρόσωπο» η Airbnb

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αλλάζει «πρόσωπο» η Airbnb

Σκέψεις να μετατραπεί σε κάτι πολύ μεγαλύτερο από μια απλή πλατφόρμα διαμοιρασμού κατοικιών κάνει η Airbnb τον τελευταίο καιρό. Συγκεκριμένα στοχεύει να συνδυάσει όλες τις υπηρεσίες ενός ταξιδιωτικού γραφείου από τα εργαλεία αναζήτησης και κράτησης πτήσεων έως τον σχεδιασμό και την οργάνωση μιας ολόκληρης ταξιδιωτικής εμπειρίας.

Μάλιστα στο στόχαστρο έχουν μπει διάφορες εταιρείες που σκοπεύει να εξαγοράσει ώστε να μπορέσει να μετατραπεί σε ένα ταξιδιωτικό μεγαθήριο παγκοσμίως αυξάνοντας γρήγορα το χαρτοφυλάκιό της, σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στα μελλοντικά της σχέδια.

Προσπαθώντας να διασφαλίσει αεροπορικά εισιτήρια, ομαδικές εκδομές και διαχείριση επισκεπτών τον τελευταίο καιρό η εταιρεία θέλει να επεκταθεί και στην πολυτέλεια ενώ το ενδιαφέρον της έχουν κεντρίσει και οι επενδύσεις σε Κίνα και Ινδία.

Παρότι επισήμως η εταιρεία αρνήθηκε να σχολιάσει τα νέα επιχειρηματικά της σχέδια δήλωσε δια του εκπροσώπου της Νικ Πάππας ότι «διακρώς αναζητά νέες καινοτόμες υπηρεσίες να προσφέρει στην μεγάλη της κοινότητα». Σύμφωνα βέβαια με άλλη πηγή οι εξαγορές δεν αποτελούν σημαντικό κομμάτι των σχεδίων της εταιρείας καθώς και ότι η Airbnb δεν χρειάζεται νέες εξαγορές για να αναπτυχθεί.

Παρόλα αυτά ήδη την προηγούμενη εβδομάδα αναφέρθηκε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συνομιλίες για την εξαγοράς της πλατφόρμας ενοικιάσεων κατοικιών πολυτελείας του Καναδά, Luxury Retreats. Επιπλέον, σύμφωνα με νέες πηγές, η Airbnb φαίνεται να συζητά την εξαγορά του ομίλου πληρωμών Tilt, για μόλις 12 εκατομμύρια δολάρια σε ένα συνδυασμό μετρητών και μετοχών. Η Tilt αποτιμήθηκε τελευταία από τους επενδυτές στα 400 εκατ. δολάρια. Τον Οκτώβριο η Airbnb εξέταζε την εξαγορά του ιστότοπου κρατήσεων Skyscanner Ltd, εντέλει όμως αρνήθηκε να υποβάλει προσφορά για την Σκωτσέζικη startup η οποία τελικά πωλήθηκε στην Ctrip International Ltd. έναντι 1,7 δισ. δολαρίων. Από τον Αύγουστο μέχρι τον Νοέμβριο υπήρξαν συζητήσεις για την εξαγορά της κινεζικής ιστοσελίδας διαμοιρασμού Xiaozhu.com. τον Δεκέμβριο όμως η Αirbnb αποφάσισε πως η Xiaozhu δεν διέθετε την high-end πλατφόρμα που θα διασφάλιζε μια επιτυχημένη κινεζική επέκταση.

Το σίγουρο είναι πως οι νέες κατηγορίες προϊόντων θα δημιουργήσουν εναλλακτικές πηγές εσόδων για την εταιρεία. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, μετά από την πίεση των ρυθμιστικών αρχών, η Airbnb συμφώνησε να θέσει όρια στη διάρκεια που μπορούν οι οικοδεσπότες να νοικιάζουν τα σπίτια τους στους ταξιδιώτες σε συγκεκριμένες πόλεις. Αξιωματούχοι στο Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη, το Άμστερνταμ, το Σαν Φρανσίσκο και την Βαρκελώνη υποστήριξαν πως οι βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις παραβιάζουν τους νόμους ενώ πολλές χώρες σχεδιάζουν νέα νομοσχέδια που αναμένεται να πλήξουν τα έσοδα των ενοικιαστών και κατ επέκταση και της πλατφόρμας.

Αξίζει να επενθυμίσουμε ότι η Airbnb παρουσίασε κέρδη για πρώτη φορά κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2016, με τα έσοδα της εταιρείας να αυξάνονται περισσότερο από 80% μέσα στο έτος ενώ κερδοφόρα αναμένεται και η επόμενη χρονιά. Από την έναρξη της το 2008, η εταιρεία έκανε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 3,1 δισ. και εξακολουθεί να διατηρεί ακέραια την χρηματοδότηση που έλαβε από τους επενδυτές της.

Μάλιστα η μετατόπιση της ταυτότητας της εταιρείας της βρίσκεται εδώ και καιρό σε εξέλιξη. Ήδη από πέρυσι ξεκίνησε να προωθεί στο κοινό της μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες σε κάθε περιοχή μέσω ξεναγήσεων που θα πραγματοποιούν οι ντόπιο ενώ τον Νοέμβριο ανακοίνωσε πως είναι σχεδόν έτοιμο το εργαλείο για τις κρατήσεις πτήσεων. Ο υπεύθυνος για τον σχεδιασμό των ταξιδιών ανέφερε πως θα προσφέρει στους χρήστες εξατομικευμένες ταξιδιωτικές προτάσεις με βάση τη θέση τους και τις προηγούμενες επιλογές τους. Για να παραδοθεί γρηγορότερα το φιλόδοξο σχέδιο, πηγές ανέφεραν πως η Airbnb θέλει να συνεργαστεί ή να αποκτήσει μια μηχανή αναζήτησης ταξιδιών παρόμοια με την Kayak του ανταγωνιστή της Priceline Group.

Όπως επισημαίνει ο Ντάγκλας Κουίνμπι, αναλυτής της εταιρείας ερευνών της ταξιδιωτικής βιομηχανίας PhoCusWright., η Airbnb αναμένεται να πραγματοποιήσει την δημόσια εγγραφή της μέσα στους επόμενους 12 με 24 μήνες γι' αυτό και θα πρέπει μέχρι τότε να έχει αναπτύξει διάφορα νέα προϊόντα για να δικαιολογήσει την αποτίμησή της στα 31 δισ. δολάρια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider