Διπλασιάστηκε η κατανάλωση για το φυσικό αέριο κίνησης

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Διπλασιάστηκε η κατανάλωση για το φυσικό αέριο κίνησης

Νέα δεδομένα για την αγορά φυσικού αερίου κίνησης (CNG) δημιουργεί η αύξηση κατά 220% της κατανάλωσης το 2016 η οποία σύμφωνα με τα τελευταία απολογιστικά στοιχεία διαμορφώθηκε στα 1.361.000 κιλά φυσικού αερίου έναντι των 640.000 κιλών που πωλήθηκαν τα 2015.

Η διεύρυνσης της χρήσης του φυσικού αερίου επιφέρει οφέλη για όλους τους άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους κλάδους όπως είναι τα ο κλάδος καυσίμων, τα πρατήρια, τα συνεργεία αυτοκινήτων και οι αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες αυξάνουν την παραγωγή οχημάτων που κινούνται με CNG.

Σύμφωνα με τη Navigant Research μέχρι το 2026 αναμένεται να έχουν κατασκευαστείς 40.000 σταθμοί ανεφοδιασμού φυσικού αέριου διεθνώς ενώ σήμερα στην Ευρώπη τα πρατήρια CNG έχουν ξεπεράσει τα 4.500 για να καλύψουν την ζήτηση των 2.000.000 οχημάτων φυσικού αερίου που κυκλοφορούν στους δρόμους των ευρωπαϊκών πόλεων.

Όπως αναφέρει ο ευρωπαϊκός οργανισμός NGVA, στην Ιταλία υπάρχουν 1046 σταθμοί ανεφοδιασμού, η Γαλλία επεκτείνει τις υποδομές της καθώς με βάσει τις τάσεις στην εσωτερική αγορά, μέχρι το 2020 θα πρέπει να έχει ιδρύσει άλλα 250 πρατήρια CNG και LNG για να καλύψει τη ζήτηση. Ακόμη, η Τσεχία, κατά το τελευταίο διάστημα κατέγραψε άνοδο 10% στη χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου κίνησης ενώ η αεριοκίνηση υποστηρίζεται από κυβερνητικές πρακτικές όπως είναι η χρηματοδότηση για αγορά λεωφορείων CNG. Το 2015 προστέθηκαν άλλα 2.750 νέα επιβατηγά αυτοκίνητα τα οποία κυκλοφορούν σε όλη τη χώρα. Ανάλογες επιδοτήσεις έχει και η Ισπανία, η οποία διαθέτει 16,6 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα MOVEA το οποίο προωθεί τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων με επιδοτήσεις που μπορεί να φθάσουν και τα 20.000 ευρώ (για φορτηγά και λεωφορεία).

Στην Ελλάδα πρατήρια λιανικής πώλησης για τον ανεφοδιασμό οχημάτων με κινητήρα φυσικού αερίου λειτουργούν στην Αττική, στην Κηφισιά (Λ. Κηφισίας 264), στην Ν. Φιλαδέλφεια (8ο Χλμ Εθνικής Αθηνών Θες/νίκης), στην Ανθούσα (1ο χλμ Λ. Ανθούσας) και στα Άνω Λιόσια (Καραϊσκάκη και Νικηταρά). Ακόμη, στη Θεσσαλονίκη, στην Πυλαία (Λ. Γεωργικής Σχολής 128) και στην Νέα Μαγνησία (Κων/νου Καραμανλή 136, Ιωνία), στη Λάρισα (Οδός Βόλου 65), στο Βόλο (Οδός Λαρίσης 202) και τη Λαμία (6ο χλμ Π.Ε.Ο. Λαμίας Στυλίδας). Παράλληλα, ένα νέο πρατήριο βρίσκεται στον Αγ. Ιωάννη Ρέντη, στην οδό Καναπιτσερή 12 & Ηλ. Βενέζη 4 (Πρατήριο ΕΚΟ - Μ. Κρητικός & ΣΙΑ Ε.Ε.) και σε λίγες μέρες στο Κορωπί επί της οδού Μαρκοπούλου.

Ώθηση στην αεριοκίνηση δίνει το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα εναλλακτικά καύσιμα

Περαιτέρω ώθηση στην αεριοκίνηση δίνει το νέο νομοσχέδιο για τα εναλλακτικά καύσιμα το οποίο ενσωματώνει την Κοινοτική Οδηγία που αφορά στην ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων.

Με την πρόσφατη ψήφιση του νομοσχεδίου ενσωματώνεται στο εθνικό δίκαιο η ευρωπαϊκή οδηγία για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, την απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης κ.ά. διατάξεις πρατηρίων παροχής καυσίμων και ενέργειας και όπως ενημέρωσε ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης, η χώρα μας καθίσταται η έκτη χώρα μεταξύ των 27, που εναρμονίζεται με την ευρωπαϊκή οδηγία για την διεύρυνση της αγοράς καυσίμων πέραν των πετρελαιοειδών.

Το νομοσχέδιο προωθεί πρωτοβουλίες χρήσης «πράσινων καυσίμων» στις δημόσιες συγκοινωνίες με σκοπό τη μείωση των εκπομπών ρύπων ενώ προβλέπονται και άλλα μέτρα όπως είναι η προνομιακή πρόσβασή τους σε ζώνες περιορισμένης πρόσβασης, πολιτική στάθμευσης, ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας, στοιχεία που προβλέπεται ότι θα επιφέρουν αύξηση της ζήτησης για οχήματα νέων τεχνολογιών και μη συμβατικά καύσιμα. Η εξέλιξη αυτή εκτιμάται ότι θα δώσει ώθηση σε όλους τους άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους κλάδους όπως είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, τα συνεργεία, τα πρατήρια, οι τεχνικοί και οι ειδικοί επιστήμονες ενώ η χώρα μας έχει τη δέσμευση έως τον Νοέμβριο του 2019, να παρουσιάσει τις πρωτοβουλίες της σε σχετική έκθεση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο την προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων.

ΔΕΠΑ: Να θεσπιστούν πιο ενισχυμένα μέτρα διείσδυσης των εναλλακτικών καυσίμων

Εκ μέρους της ΔΕΠΑ ΑΕ, ο συντονιστής διευθυντής δραστηριοτήτων Στρατηγικής Ανάπτυξης, κ. Πολυχρονίου, ανέφερε ότι ως Όμιλος, η ΔΕΠΑ έχει αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες. Έχουμε σημαντικές πρωτοβουλίες, και στο κομμάτι του CNG, αλλά και στο θέμα του LNG, για χρήσεις και στις οδικές μεταφορές και στη ναυτιλία. Για το λόγο αυτό, υπογράμμισε ότι το σημαντικότερο στοιχείο του νομοσχεδίου είναι η πρόβλεψη για το Εθνικό Σχέδιο Πολιτικής, με το οποίο, όπως τόνισε, θα πρέπει να θεσπιστούν πιο ενισχυμένα μέτρα διείσδυσης των εναλλακτικών καυσίμων, από αυτά που προβλέπονται στην Οδηγία και τα οποία είναι τα μίνιμουμ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider