Ανδριάνα Παππά (Visa): Το ελληνικό οικοσύστημα είναι πολλά υποσχόμενο

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ανδριάνα Παππά (Visa): Το ελληνικό οικοσύστημα είναι πολλά υποσχόμενο
Εάν η Ελλάδα φθάσει στο μέσο όρο της ΕΕ στη διείσδυση των πληρωμών μέσω καρτών, τότε τα ετήσια έσοδα ΦΠΑ της χώρας θα αυξηθούν κατά 3,3 δισ. ευρώ.

Νέες εμπειρίες πληρωμών τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο στοχεύει να προσφέρει η Visa, με το νέο Visa Innovation Programm, το οποίο εγκαινιάστηκε στις 14 Μαρτίου και απευθύνεται σε ελληνικές fintech εταιρείες. Αυτό επιβεβαιώνει η κα. Ανδριάνα Παππά, Acting Visa General Manager Ελλάδας σε συνέντευξή της στο insider.gr τονίζοντας μάλιστα ότι το ελληνικό οικοσύστημα είανι πολλά υποσχόμενο και με πολλούς ταλαντούχους ανθρώπους.

Η κα Παππά επιβεβαιώνει ότι και στην Ελλάδα καταγράφεται μεγάλη αύξηση στις ψηφιακές πληρωμές, οι ενεργοί πελάτες ξεπερνούν το 1 εκατ. όταν το 2017 έφταναν τις 550.000 και αναλύει τα πολλαπλά οφέλη μπορούν να προκύψουν από αυτή την αύξηση.
Υπογραμμίζοντας την αντίστροφη σχέση μεταξύ των ψηφιακών πληρωμών και της άτυπης οικονομίας, διευκρινίζει ότι εάν η Ελλάδα φθάσει στο μέσο όρο της ΕΕ στη διείσδυση των πληρωμών μέσω καρτών, τότε τα ετήσια έσοδα ΦΠΑ της χώρας θα είναι υψηλότερα κατά 21% (+ 3,3 δισ. Ευρώ).

Επιπλέον, επιβεβαιώνει ότι η Visa βρίσκεται σε συζητήσεις με τις αρμόδιες αρχές στην Ελλάδα ώστε να εφαρμοστεί και επί ελληνικού εδάφους τη χρήση ανέπαφων πληρωμών με κάρτα κινητό ή και wearable. Τέλος αναφερθείσα στα μελλοντικά σχέδια της Visa για νέους τρόπους πληρωμών η κ. Παππά τονίζει πως μελετούνται και εξετάζονται όλες οι νέες τεχνολογίες - εικονική πραγματικότητα, επαυξημένη πραγματικότητα, ψηφιακοί βοηθοί κ.ά. -ώστε να δημιουργηθεί μια σειρά από νέες λύσεις και προτάσεις σε κάθε έκφανση της καθημερινής ζωής.

Στις 14 Μαρτίου ανακοινώσατε το Visa Innovation Program, σε συνεργασία με την CrowdPolicy. Ποιος είναι ο στόχος αυτού του προγράμματος;

To Visa Innovation Program θα λειτουργήσει ως μία συνεργατική πλατφόρμα όπου τα fintechs και οι συνεργάτες της Visa θα δουλέψουν μαζί για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της αγοράς μέσω συγκεκριμένων προτάσεων. Το πρόγραμμα θα επικεντρωθεί στην αλλαγή της συμπεριφοράς στις πληρωμές από μετρητά στην χρήση καρτών σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: τις ημερήσιες δαπάνες των Ελλήνων καταναλωτών, τα έσοδα από τον τουρισμό, τις μετακινήσεις καθώς και συναλλαγές προς καταναλωτή (G2C), καταναλωτή προς δημόσιο (C2G), επιχείρηση προς επιχείρηση (B2B) και Peer to Peer (P2P). Ως εκ τούτου, αναμένουμε τα αποτελέσματα του Προγράμματος να ενισχύσουν την εμπειρία ψηφιακού και mobile εμπορίου για Έλληνες καταναλωτές και εμπόρους.

Οι σχέσεις των εταιρειών τεχνολογίας με τον χρηματοπιστωτικό κλάδο, οι αποκαλούμενες fintech εταιρείες, όλο και αυξάνουν στην Ευρώπη. Πώς αναμένετε η καινοτομία να αλλάξει το τοπίο στις ψηφιακές πληρωμές ειδικά τώρα που και οι ελληνικές τράπεζες τηρώντας την ευρωπαϊκή οδηγία PSD2 παρέχουν στις fintech δοκιμαστικό περιβάλλον για να πειραματιστούν με τις διεπαφές προγραμματισμού εφαρμογών (APIs);

Πράγματι, οι fintechs μεγαλώνουν στην Ευρώπη. Ωστόσο το ελληνικό οικοσύστημα παρότι πολλά υποσχόμενο και με πολλούς ταλαντούχους ανθρώπους, αντιμετωπίζει προκλήσεις Οι fintechs στην Ελλάδα μπορούν να εξοικονομήσουν χρόνο και πόρους χρησιμοποιώντας τα δικά μας APIs, είμαι σίγουρη ότι μοιραζόμαστε την ίδια όρεξη για καινοτομία, δημιουργικότητα και πρωτοπόρες ιδέες. Αυτό κάνουμε άλλωστε και με το Visa Developer Program: παρέχουμε πρόσβαση σε προϊόντα, υπηρεσίες και τις τεχνολογίες μας στους προγραμματιστές εφαρμογών μέσω των Visa APIs. Απώτερος στόχος είναι μετατροπή των ιδεών σε νέες εμπορικές εμπειρίες. Ελπίζω να επιτύχουμε την κοινή μας υπόσχεση ώστε να αναπτύξουμε τα τοπικά ταλέντα και τους νέους επιχειρηματίες στον χώρο της τεχνολογίας προκειμένου να λύσουν πραγματικές επιχειρηματικές προκλήσεις και να προσφέρουν νέες πρωτοποριακές λύσεις σε πελάτες και καταναλωτές.

Ποιες είναι οι τάσεις στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και γενικότερα των ψηφιακών συναλλαγών και ποια τα οφέλη που θα έχουν οι καταναλωτές στην καθημερινότητά τους τα επόμενα χρόνια; Πώς θα μπορούσε να συμβάλλει αυτή η εξέλιξη στην ευρύτερη ανάπτυξη των έξυπνων πόλεων;

Kαθώς ο κόσμος γίνεται πιο ψηφιοποιημένος oι πληρωμές και το ψηφιακό εμπόριο μεταβάλλονται. Η στιγμή της πληρωμής μιας αγοράς γίνεται ολοένα και πιο «αόρατη», χωρίς προβλήματα ενώ ενσωματώνεται στις καθημερινές εμπειρίες όπως η κλήση ενός ταξί ή η παρακολούθηση μιας ταινίας.

Μάλιστα, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, και φυσικά και στην Ελλάδα, ο συνδυασμός των νέων τεχνολογιών, η αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών και το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο επιταχύνουν το ρυθμό των αλλαγών. Τρανό παράδειγμα το ηλεκτρονικό εμπόριο το οποίο λαμβάνει χώρα όλο και περισσότερο σε κινητές συσκευές.

Όσον αφορά στις έξυπνες πόλεις, η μετακίνηση είναι ένας τομέας όπου οι ψηφιακές πληρωμές μπορούν να επιφέρουν μια μεγάλη αλλαγή.

Για παράδειγμα, κάποιες επισημάνσεις που εκφράζουν οι επιβάτες διεθνώς είναι:

  • 46% των επιβατών έχει διαπιστώσει ότι ο χρόνος των μετακινήσεων αυξάνεται
  • Η πολυπλοκότητα της πληρωμής αποτελεί συχνά τη βάση πολλών κοινών παραπόνων
  • Εάν ήταν ευκολότερη η πληρωμή στις δημόσιες συγκοινωνίες, η μέση χρήση θα παρουσίαζε αύξηση 27%
  • Για τους χρήστες αυτοκινήτων, το 47% θα ήθελε να δει καινοτομίες που θα ενημέρωναν για το φθηνότερο διαθέσιμο καύσιμο
  • Το 35% θα ήθελε μια εφαρμογή που αναγνωρίζει τη θέση στην οποία προσπαθεί να βάλει καύσιμο και να πληρώνει μέσω της εφαρμογής

Η ψηφιοποίηση της μετακίνησης και η διευκόλυνσή της, επιτυγχάνει την βελτίωση της καθημερινότητας των επιβατών και είναι ένας από τους βασικούς τομείς πληρωμών που μπορεί να βοηθήσει τις πόλεις να γίνουν πιο έξυπνες και να βελτιώσουν την εμπειρία των επιβατών. Οι ανέπαφες πληρωμές διαμορφώνουν το μέλλον της μετακίνησης στις μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο, βοηθώντας τους ανθρώπους να εξοικονομούν χρόνο, εξαλείφοντας την ανάγκη να περιμένουν στην ουρά για να αγοράσουν ένα εισιτήριο ή να φορτώσουν χρήματα σε μια κάρτα εισιτηρίων. Σημαντικά είναι επίσης τα οφέλη που θα επιτύχουν οι φορείς των συγκοινωνιών από την μείωση του κόστους και της αύξηση της παραγωγικότητας, αφού θα μπορούν να διαθέσουν αυτούς τους πόρους σε περιοχές όπου απαιτείται βελτίωση.

Μιας και αναφερθήκατε στις μεταφορές, το περίπτερο σας στο φετινό Mobile World Congress εστιάστηκε στο μέλλον των μεταφορών. Πρόσφατα μάλιστα, η Visa ξεκίνησε την τεχνολογία Secure Access Module (SAM) σε συνεργασία με την Planeta Informatica, η οποία επιτρέπει τη χρήση ανέπαφων πληρωμών με κάρτα, κινητό ή wearable. Σχεδιάζετε να συζητήσετε με τους αρμόδιους φορείς στην Ελλάδα για την υιοθέτηση αυτής της λύσης στα μέσα μεταφοράς;

Πράγματι, σε όλο τον κόσμο, οι καταναλωτές αναμένουν γρήγορες πληρωμές χωρίς προβλήματα - είτε βρίσκονται σε κατάστημα, είτε αγοράζουν κάτι από το διαδίκτυο είτε όταν μετακινούνται. Οι ανέπαφες συναλλαγές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μπορούν να εξοικονομήσουν πολύτιμο χρόνο για τους καταναλωτές. Επιπλέον έχει διαπιστωθεί ότι οι καταναλωτές μεταφέρουν λιγότερα μετρητά και επιθυμούν να μετακινηθούν χρησιμοποιώντας την πιστωτική ή χρεωστική τους κάρτα, ή το ψηφιακό τους πορτοφόλι χωρίς να χρειάζεται να θυμούνται το κόστος του εισιτηρίου.

Η λύση μας για ανέπαφες πληρωμές στα ΜΜΜ βοηθά τους υπευθύνους των συγκοινωνιών να μειώσουν το κόστος προσφέροντας πιο άνετες ταξιδιωτικές εμπειρίες αφού εξαλείφει την ανάγκη για χάρτινα εισιτήρια, την συντήρηση εκδοτηρίων ή μηχανημάτων καθώς και το κόστος διαχείρισης μετρητών και πόρων.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο από την πρόσφατη έκθεση Visa's Cashless Cities είναι ότι οι ψηφιακές πληρωμές έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν σημαντικά το κόστος που συνδέεται με τα συστήματα μετακίνησης και διοδίων. Από την μελέτη προέκυψε ότι οι οργανισμοί συγκοινωνιών ξοδεύουν κατά μέσο όρο 14,5 σεντς από κάθε χάρτινο δολάριο που συλλέχουν σε αντίθεση με τα μόλις 4,2 σεντς για κάθε ψηφιακό δολάριο. Αυτό δείχνει σαφώς την παραγωγικότητα που επιφέρει η ψηφιοποίηση των πληρωμών για τα τέλη διέλευσης.

Συζητούμε όλα τα παραπάνω οφέλη με τις ελληνικές αρχές και προσπαθούμε να βρούμε την καλύτερη λύση για τους Έλληνες επιβάτες αλλά και τους τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας.

Πόσο ταχεία είναι η αύξηση των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια και ποια τα οφέλη της χρήση των καρτών στην ελληνική οικονομία και τις επιχειρήσεις;

Στην περίπτωση της Ελλάδας η αύξηση στις ψηφιακές πληρωμές και δη στις κινητές είναι μεγάλη. Πλέον οι ενεργοί πελάτες ξεπερνούν το 1 εκατ. όταν το 2017 οι ενεργοί χρήστες έφταναν τους 550.000. Αυτός είναι και ο λόγος που εστιάζουμε στη δυνατότητα νέων εμπειριών πληρωμών που επιτρέπουν στους καταναλωτές και τους εμπόρους να συμμετέχουν σε ένα απρόσκοπτο, απλό και ασφαλές ψηφιακό εμπόριο.

Τα οφέλη από τις πληρωμές με κάρτες είναι πολλά και φτάνουν σε διάφορες ομάδες. Για παράδειγμα, η χρήση καρτών υποστηρίζει τη μείωση της παραοικονομίας και συμβάλλει στην είσπραξη των φόρων από την κυβέρνηση. Σύμφωνα με την έκθεση «Ψηφιακές Πληρωμές και η Παγκόσμια Άτυπη Οικονομία», η οποία σχεδιάστηκε από τη Visa και υλοποιήθηκε από τον οργανισμό A.T. Kearney, καταγράφεται ισχυρή αντίστροφη σχέση μεταξύ των ψηφιακών πληρωμών και της άτυπης οικονομίας. Όπως προκύπτει πάνω από το 23% της παγκόσμιας οικονομίας λειτουργεί χωρίς τον έλεγχο των κυβερνήσεων, με πλέον των 10,7 τρισ. δολαρίων οικονομικής δραστηριότητας να μην αναφέρονται ετησίως.

Σύμφωνα με άλλη μελέτη του Ελληνικού Ιδρύματος για την Οικονομική και Βιομηχανική Έρευνα, εάν η Ελλάδα φθάσει στο μέσο όρο της ΕΕ στη διείσδυση των πληρωμών μέσω καρτών, τότε τα ετήσια έσοδα ΦΠΑ της χώρας θα είναι υψηλότερα κατά 21% (+ 3,3 δισ. ευρώ). Αν η Ελλάδα φθάσει την διείσδυση των καρτών πληρωμών στα επίπεδα της Πορτογαλίας, τότε τα ετήσια έσοδα από τον ΦΠΑ θα αυξάνονταν ακόμη και κατά 54% (+ 8,5 δισ. ευρώ).

Επιπλέον, όπως επιβεβαιώνει η έκθεσή μας για τις «Ψηφιακές Πληρωμές και την Παγκόσμια Άτυπη Οικονομία», η μετάβαση στην επίσημη οικονομία θα μπορούσε να αποφέρει πολλαπλά οφέλη παγκοσμίως, όπως η μείωση της φτώχειας, μεγαλύτερη ασφάλεια στην εργασία και διευρυμένη πρόσβαση σε κοινωνικές παροχές, και φυσικά περαιτέρω ανάπτυξη των υποδομών, της εκπαίδευσης και της υγειονομικής περίθαλψης χάρη στα επιπλέον φορολογικά έσοδα.

Στην περίπτωση της χώρας μας μάλιστα σημαντική τα οφέλη από τις πληρωμές με κάρτες επεκτείνονται και στον κλάδο του τουρισμού και στην συνεισφορά του στην ανάπτυξη της Ελληνικής Οικονομίας. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό, η Visa προωθεί ενεργά την Ελλάδα ως προορισμό σε πιθανούς εισερχόμενους τουρίστες. Μεταφέρουμε το μήνυμα ότι οι τουρίστες μπορούν να βασίζονται στη διαθεσιμότητα, την ευκολία και την ασφάλεια της αποδοχής των καρτών στην Ελλάδα.

Τι μπορούμε να περιμένουμε από τη Visa στο κοντινό μέλλον σε σχέση με νέους τρόπους πληρωμών;

Πράγματι, εργαζόμαστε παγκοσμίως σε μια σειρά νέων τρόπων πληρωμών. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, φέραμε κάποιες λύσεις στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης όπου ήμασταν παρόντες. Τα demos μας περιλάμβαναν:

Εμπειρία Virtual Reality (VR) κατά την πτήση

  • Ως αποτέλεσμα της συνεργασίας μας με τις αεροπορικές εταιρίες, φανταστήκαμε πως οι επιβάτες της πρώτης θέσης θα μπορούσαν να εμπλουτίσουν την ταξιδιωτική τους εμπειρία μέσω της εικονικής πραγματικότητας κατά τη διάρκεια της πτήσης.
  • Ζώντας μέσα από το VR, οι επιβάτες θα μπορούν να επιλέξουν το γεύμα τους, να επιλέξουν ανάμεσα σε επιλογές διασκέδασης, να αγοράσουν duty free αντικείμενα και να επιλέξουν μια περιήγηση σε τουριστικό αξιοθέατο του προορισμού τους. Τα πάντα θα πληρώνονται ομαλά χρησιμοποιώντας τη tokenized κάρτα τους (αποθηκευμένη στην κινητή συσκευή) ή το πρόγραμμα μιλίων / πιστότητας στο λογαριασμό τους.

Συνομιλία μέσω Εικονικού Βοηθού

  • • Αν και η αναγνώριση ομιλίας και οι φωνητικές υπηρεσίες δεν είναι νέες ιδέες, πρόσφατα έχουμε αρχίσει να βλέπουμε εικονικούς βοηθούς που μπαίνουν στην καθημερινότητά μας και προσφέρουν συνεχώς βελτιωμένες λειτουργίες.
  • • Για να διερευνήσουμε μια τεχνολογία που έχει επιδείξει τη δυνατότητα να αλλάξει ριζικά τις συμπεριφορές των καταναλωτών, δοκιμάζουμε αρκετές φωνητικές εφαρμογές χρησιμοποιώντας εικονικούς βοηθούς.

Χάρτης ξενοδοχείου – Επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality, AR)

  • • Το επίπεδο τεχνολογίας που έχουν φτάσει σήμερα οι κινητές συσκευές, επιτρέπει την αύξηση του αριθμού των εφαρμογών AR στη λιανική πώληση. Αυτή η δοκιμαστική εφαρμογή concierge έχει αναπτυχθεί από τη Visa και μια διεθνή ξενοδοχειακή αλυσίδα για να δημιουργήσει μια εμπλουτισμένη εμπειρία για τους επισκέπτες του ξενοδοχείου που αναζητούν δραστηριότητες για να κάνουν κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, συμπεριλαμβανομένων και αγορών.
  • • Ο «επαυξημένος» χάρτης αποτυπώνει σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα από τα API της Visa, συμπεριλαμβανομένων των προσφορών πιστότητας

Αυτά τα λίγα παραδείγματα απεικονίζουν καλά τη στρατηγική μας για καινοτομία στις ψηφιακές πληρωμές με τη χρήση τεχνολογίας, με ισχυρές συνεργασίες, προσφέροντας πρόσβαση στα συστήματά μας, με ασφάλεια, με ισχυρό εμπορικό brand και προσελκύοντας τα καλύτερα ταλέντα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider