Τεχνολογία
30-03-2019 | 09:09

Γιγαντομαχίες στην βιομηχανία του gaming για το Netflix των παιχνιδιών

Μοιράσου το
Γιγαντομαχίες στην βιομηχανία του gaming για το Netflix των παιχνιδιών

Το μέλλον του gaming μπορεί να μην περιλαμβάνει μια υψηλής ισχύος ακριβή κονσόλα κάτω από την οθόνη σας.

Μπορεί μέχρι χθες στους απανταχού φίλους του gaming μια κονσόλα παιχνιδιών να αποτελούσε το καλύτερο δώρο για το Πάσχα, τα πράγματα όμως δείχνουν να αλλάζουν. Το μέλλον του gaming μπορεί να μην περιλαμβάνει μια υψηλής ισχύος ακριβή κονσόλα κάτω από την οθόνη σας.

Αν’ αυτού θα μπορούσε να χρειάζεται απλά μια συνδρομή και να είναι τόσο απλό όσο το Netflix…

Οι υπηρεσίες συνεχούς ροής παιχνιδιών θα σας επιτρέπoυν να παίζετε games από οποιαδήποτε συσκευή - το τηλέφωνό σας, το tablet ή το φορητό υπολογιστή σας ή ακόμα κι από την έξυπνη τηλεόρασή σας, όποτε εσείς το επιθυμείτε! 

Τις τελευταίες δύο εβδομάδες, δύο από τους παγκόσμιους τεχνολογικούς κολοσσούς έδωσαν μια γεύση από το μέλλον του gaming – με στόχο να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των 2 δισεκατομμυρίων παικτών αυτού του πλανήτη
 

Μια ακόμα εταιρεία που έχει δημιουργήσει μια πενταετή συνδρομητική υπηρεσία βίντεο streaming μέσω του PlayStation είναι και η Sony. 

Η υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα στους παίκτες του PlayStation 4 και του PC να προβάλλουν παιχνίδια των PlayStation 2, 3 και 4 χωρίς λήψη με κόστος 20 δολάρια το μήνα ή 100 δολάρια το έτος. 

Παρότι όμως πρόκειται για την μόνη υπηρεσία τέτοιου είδους που είναι διαθέσιμη στο κοινό, το PlayStation Now δεν έχει μεγάλη απήχηση μέχρι στιγμής. 

Οι λόγοι είναι πολύπλοκοι και ποικίλοι ωστόσο οι περιορισμοί και η υψηλή τιμή του είναι δύο βασικοί παράγοντες. Επίσης αν το στοίχημα είναι να έχετε διαθέσιμα τα παιχνίδια σας σε οποιαδήποτε συσκευή, το Playstation Now έχει αποτύχει. Προσφέρει μια σχετικά παλιά βιβλιοθήκη παιχνιδιών σε συσκευές που μπορούν υποδεχτούν αμέτρητα νέα παιχνίδια. 

Η αληθινή υπόσχεση της πλατφόρμας συνεχούς ροής παιχνιδιών είναι να προσφέρει ολοκαίνουργια παιχνίδια ως μέρος μιας ζωντανής, περιστρεφόμενης βιβλιοθήκης - όπως και οι ταινίες στο  Netflix.

Τα σχέδια είναι σίγουρα πολλά και μεγαλόπνοα. Ωστόσο κανείς δεν ξέρει αν θα μπορέσει κάποια από τις προαναφερθείσες υπηρεσίες να φτάσει την επιτυχία του Netflix, αφού στο χώρο του gaming δεν υπάρχει το ίδιο κενό που υπήρξε κάποτε στην αγορά των σειρών και ταινιών 
 

Στην περίπτωση της Microsoft τώρα η νέα υπηρεσία συνεχούς ροής παιχνιδιών ονομάζεται «Project xCloud». Αν και το βίντεο που δείχνει την πλατφόρμα δημοσιεύτηκε ήδη από το 2018 η υπηρεσία θα γίνει διαθέσιμη το 2019, χωρίς ακόμα να έχουν δοθεί περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την ημερομηνία.

Ωστόσο εδώ έχουμε μερικές διαφορές από τις προηγούμενες. Η ιδέα είναι λίγο πιο «προσωποκεντρική» κι ο βασικότερος λόγος γι αυτό είναι το Xbox της Microsoft.

«Έχουμε τόσα πολλά εφόδια για να δημιουργήσουμε μια συνδρομητική υπηρεσία, περισσότερα από οποιονδήποτε άλλο» ανέφερε ο CEO της Microsoft Satya Nadella στους δημοσιογράφους στα τέλη Ιανουαρίου.

Σύμφωνα με τον Ναντέλα, η Microsoft έχει το πάνω χέρι με το Xbox gaming arm, το οποίο δίνει στην εταιρεία ένα στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι μεγάλου μέρους του ανταγωνισμού.

Επιπλέον η εταιρεία έχει ήδη ένα διευρυμένο κατάλογο παιχνιδιών, όπως το «Halo», το «Forza» και πολλά άλλα.
 

Η Amazon αποτελεί ήδη έναν σημαντικό λιανοπωλητή βιντεοπαιχνιδιών μέσω μιας από τις μεγαλύτερες υπηρεσίες βιντεοπαιχνιδιών στον κόσμο, την Twitch. Σύμφωνα με ένα δημοσίευμα του The information, ετοιμάζει ήδη την επόμενη κίνησή της η οποία ευελπιστεί να είναι «κίνηση ματ».

Όπως όλα δείχνουν η Amazon εργάζεται στην δημιουργία του δικού της Netflix για gaming, δηλαδή μιας υπηρεσίας που θα επιτρέπει στους χρήστες να παίζουν παιχνίδια χωρίς να χρειάζεται να αγοράζουν και να κατεβάζουν μεμονωμένους τίτλους. 

Σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες η εταιρεία συνομιλεί ήδη με τους εκδότες παιχνιδιών ωστόσο οι συζητήσεις βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο, η υπηρεσία συνεχούς ροής δεν αναμένεται να μας παρουσιάσει κάτι χειροπιαστό μέχρι το 2020, το νωρίτερο.

Γιατί όμως η Amazon προσανατολίζεται σε κάτι τέτοιο; Γιατί πολύ απλά είναι μια από τις λίγες εταιρείες τεχνολογίας με δική της υποδομή cloud σε παγκόσμιο επίπεδο, γεγονός που διευκολύνει πολλά περίπλοκα τεχνολογικά ζητήματα.
 

Αντιστοίχως και η Google, δοκιμάζει ήδη από το τέλος της προηγούμενης χρονιάς την δική της πλατφόρμα streaming βίντεοπαιχνιδιών. Στο Game Developers Conference, που πραγματοποιήθηκε στις 19 Μαρτίου, o Sundar Pichai ανακοίνωσε την συνδρομητική υπηρεσία Stadia, η οποία θα επιτρέπει στους απανταχού gamers να στριμάρουν τα παιχνίδια τους σε οποιαδήποτε οθόνη με την βοήθεια του cloud.

Η υπηρεσία συνεχούς ροής βιντεοπαιχνιδιών στοχεύει κι αυτή με τη σειρά στο να καταργήσει την παραδοσιακή κονσόλα και να στρέψει τους gamers σε μια υπηρεσία τύπου Netflix. Υπάρχει ένα gamepad Stadia (μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν ενσύρματο χειριστήριο ή ένα χειριστήριο αφής, ανάλογα με την εγκατάστασή σας), ωστόσο η υπηρεσία τρέχει σε οποιαδήποτε συσκευή έχει Chrome - από την έξυονη τηλεόραση σας και το Chromecast έως το android smartphone που κρατάτε στα χέρια σας. 

Το λανσάρισμά της θα γίνει μέσα στη χρονιά, ξεκινώντας από επιλεγμένες χώρες της Βόρειας Αμερικής και τη Ευρώπης. Ωστόσο όπως και η Apple δεν υπάρχει καμία ένδειξη τιμολόγησης με περισσότερες σχετικές λεπτομέρειες να αναμένονται το καλοκαίρι.
Η Apple και η Google βέβαια δεν είναι οι μόνες. Εν έτει 2019 σχεδόν όλοι οι τεχνολογικοί κολοσσοί του πλανήτη εργάζονται πάνω στη δημιουργία μιας τέτοιας πλατφόρμας και φυσικά κάθε μια εξ αυτών πιστεύει ή ελπίζει ότι θα καθιερωθεί ως κυρίαρχη στις υπηρεσίες streaming παιχνιδιών.
 

Μόλις την περασμένη εβδομάδα η Apple η οποία παρουσίασε το Netflix του gaming μέσω της υπηρεσίας Apple Arcade, η οποία θα βρίσκεται στο App Store και θα προσφέρει με μια συνδρομή πρόσβαση σε 100 και πλέον τίτλους παιχνιδιών.

Η νέα υπηρεσία της Apple απευθύνεται σε όσους διαθέτουν συσκευή με λειτουργικό iOS και στη λίστα των προσφερόμενων περιλαμβάνονται παιχνίδια από το App Store. Θα κάνει το ντεμπούτο της στην Αμερική το προσεχές φθηνόπρωρο και θα επεκταθεί στη συνέχεια σε 150, με την Ελλάδα να συγκαταλέγεται στις πρώτες εξ αυτών.

Όπως διευκρινίστηκε και στην παρουσίαση της νέας υπηρεσίας μέχρι σήμερα έχουν κατεβάσει παιχνίδια από το Appl Store σχεδόν 1 δισ. χρήστες. Ωστόσο η εταιρεία ευελπιστεί ότι με τη νέα υπηρεσία θα ανεβάσει κατά πολύ τη δημοτικότητα κορυφαίων τίτλων.

Ανά πάσα στιγμή οι συνδρομητές θα έχουν άμεση πρόσβαση σε μια λίστα 100 νέων και αποκλειστικών παιχνιδιών, μέσω iPhone, iPad, Mac και Apple TV και μάλιστα χωρίς διαφημίσεις.

Μεταξύ των συνεργαζόμενων εταιρειών περιλαμβάνονται και οι Annapurna Interactive, Bossa Studios, Cartoon Network, Finji, Giant Squid, Klei Entertainment, Konami, Lego, Mistwalker Corporation, SEGA, Snowman και ustwo games.

 

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.