Η Renee Brinkerhoff μετέτρεψε μια Porsche 356A του '56 σε πολικό όχημα για να τρέξει στην Ανταρκτική

Έχοντας οδηγήσει σε έξι ηπείρους, η Renee Brinkerhoff τροποποίησε μια Porsche 356A του 1956 σε πολική μηχανή με σκοπό να ολοκληρώσει μια φιλανθρωπική αποστολή. Να ταξιδέψει στην έβδομη και τελευταία ήπειρο και να οδηγήσει 600 χλμ. μέχρι το Νότιο Πόλο, προσφέροντας βοήθεια στα θύματα του trafficking.
 Η Renee Brinkerhoff μετέτρεψε μια Porsche 356A του '56 σε πολικό όχημα για να τρέξει στην Ανταρκτική

Πριν από δύο περίπου χρόνια, ο Kieron Bradley, ανώτερος μηχανικός σχεδιασμού στο Group Lotus, έλαβε ένα ασυνήθιστο αίτημα. Η Renee Brinkerhoff, που έχει οδηγήσει σε ράλι σε έξι ηπείρους με μια Porsche 356A του 1956, ήθελε να προσθέσει στη λίστα της την έβδομη: την Ανταρκτική.

Διαβάστε ακόμα: Ένα Airbus A340 μόλις προσγειώθηκε για πρώτη φορά στην Ανταρκτική

«Δεν θα ήταν το όχημα της επιλογής μου», παραδέχεται ο Bradley. «Δημιουργεί πολλά προβλήματα. Πρώτον, η ηλικία του αυτοκινήτου-έχει "δει" πολλά. Επιπλέον, δεν είναι τετρακίνητο». Ο Bradley αναγκάστηκε να εξετάσει μια ποικιλία επιλογών για να βοηθήσει τη vintage Porsche να πραγματοποιήσει το στόχο της, συμπεριλαμβανομένων των γιγάντων ελαστικών που χρησιμοποιούνται συχνά από τα αυτοκίνητα που προορίζονται να κινηθούν σε παγωμένο έδαφος. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη τη γεωμετρία του αυτοκινήτου και την επιθυμία να διατηρηθεί η οπτική ταυτότητα του 356, η λύση των τεράστιων ελαστικών δεν ήταν πρακτική.

Εικόνα
Η διαμόρφωση περιλαμβάνει ένα σετ σκι με μια κεντρική λεπίδα, αρκετά ανθεκτική ώστε να διασχίζει πάγο και χιόνι σε θερμοκρασίες -40 βαθμών Κελσίου (Πηγή: Valkyrie Racing) 

Παρόλες τις αναστολές του Bradley, η Brinkerhoff είχε σίγουρα απευθυνθεί στο σωστό άνθρωπο. Ο έμπειρος μηχανικός είχε την απαιτούμενη ειδικότητα στην τροποποίηση οχημάτων για ακραίες καιρικές συνθήκες, συμπεριλαμβανομένου ενός Toyota Tacoma με βιοκαύσιμα, το οποίο είχε «μεταλλάξει» παλιότερα. Το όχημα διάνυσε 600 μίλια στον Νότιο Πόλο, σημειώνοντας παγκόσμιο ρεκόρ. Κοιτάζοντας την κλασική Porsche, o Bradley βρήκε τη λύση. «Αν δεν μπορούμε να την κυλήσουμε, θα τη σύρουμε», είπε.

Εικόνα
 Η λογική της διαμόρφωσης ήταν ότι το αυτοκίνητο πρέπει να αντέχει και να μπορεί να επισκευαστεί επί τόπου (Πηγή: Valkyrie Racing)  

Τους επόμενους μήνες, ο Bradley εργάστηκε στη νέα σχεδίαση, η οποία επικεντρώθηκε γύρω από δύο σημεία: ερπύστριες για το πίσω μέρος και σκι για το μπροστινό. «Θα ήταν ντροπή να πάρουμε το αμάξωμα του οχήματος και απλά να το "φορέσουμε” στο σασί ενός άλλου», λέει. «Για μένα, αυτό θα ήταν απάτη».

Ο Bradley δημιούργησε και βελτίωσε τα σχέδιά του ψηφιακά, μέσω CAD, και στη συνέχεια κατασκεύασε τα πάντα στο εργαστήριό του στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η τελική διαμόρφωση περιλαμβάνει ένα σετ σκι με μια κεντρική λεπίδα που είναι αφενός αρκετά ανθεκτική ώστε να διασχίζει πάγο και χιόνι σε θερμοκρασίες -40 βαθμών Κελσίου και αφετέρου απλή στην επισκευή. «Είναι πολύ εύκολο να κάνεις προτάσεις του "καναπέ" όπως η χρήση σκι από ανθρακονήματα, αλλά δεν είναι τόσο εύκολο να επισκευάσεις ανθρακονήματα όταν είσαι 400 χιλιόμετρα μακριά από τη βάση», εξηγεί.

Άλλες προσθήκες που έγιναν στο αυτοκίνητο περιλαμβάνουν ράβδους ενίσχυσης στο σασί, εξειδικευμένο σύστημα ανάρτησης, roll bars στην καμπίνα, έξοδο κινδύνου από το πίσω παράθυρο και διπλούς ηλιακούς συλλέκτες που θα βοηθούν στην παροχή βοηθητικής ισχύος. «Οι περισσότεροι δεν καταλαβαίνουν την πολυπλοκότητα που απαιτούν τα υλικά συγκόλλησης για χρήση στους -40 βαθμούς», λέει ο Bradley. «Κάθε εξάρτημα έχει σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη το ότι πρέπει να μπορεί να επισκευαστεί επιτόπου. Μπορεί να χάσουμε τα μισά πριτσίνια αλλά τα σκι δεν θα ξεκολλήσουν. Υπάρχει πλεονασμός σε όλα» συμπληρώνει σκωπτικά.

Εικόνα
Η λύση των τεράστιων τροχών πάγου απορρίφθηκε και στη θέση τους μπήκαν ερπύστριες (Πηγή: Valkyrie Racing) 

Μετά από ελάχιστες δοκιμές σε γρασίδι και ελαφρύ χιόνι, η Porsche της Brinkerhoff πρόκειται να ολοκληρώσει τη διαδρομή 600 χλμ. από την κατασκήνωση βάσης του Union Glacier προς τον Νότιο Πόλο και πίσω. Η Brinkerhoff θα συνοδεύεται από τον Jason De Carteret -έμπειρο οδηγό και γνώστη της περιοχής-, ο οποίος συνόδευε και τον Bradley στην πορεία του με το Toyota Tacoma στον Νότιο Πόλο, όπου και σημείωσε το παγκόσμιο ρεκόρ. Αλλά η Brinkerhoff και η ομάδα της (περιλαμβάνει έναν μηχανικό, την κόρη της Brinkerhoff και έναν βιντεογράφο) δεν θέλουν να κάνουν ρεκόρ ταχύτητας. Ο ρυθμός θα είναι αργός και σταθερός, με την τροποποιημένη Porsche 356 να ταξιδεύει λιγότερο από 50 χλμ/ώρα.

«Έχω ακούσει πολλούς να λένε ότι αυτή είναι μια από τις πιο επικίνδυνες και δύσκολες προκλήσεις», είπε ο Brinkerhoff στο Robb Report πριν αναχωρήσει. «Ο καιρός και το έδαφος είναι από τα πιο δύσκολα στον πλανήτη. Οι άνεμοι δημιουργούν κυριολεκτικά τοιχώματα πάγου τα οποία δεν διακρίνονται. Αν πέσεις επάνω τους θα είναι σαν να χτυπάς σε σκυρόδεμα».

Η Brinkerhoff αποφάσισε να κατακτήσει τη νοτιότερη ήπειρο αφού οδήγησε σχεδόν 35.000 χλμ. με την 356 της σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του Ράλι Πεκίνο-Παρίσι και του Ράλι Σαφάρι Ανατολικής Αφρικής, όλα υπό τη σημαία της Valkyrie Racing. Ως μέρος των προσπαθειών της, ο Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός της Brinkerhoff εργάζεται για να συγκεντρώσει χρήματα για να καταπολεμήσει την εμπορία ανθρώπων και να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία για τις συνέπειες του trafficking.

A post shared by Professional Racing (@valkyrie_racing)

H ίδια, για λόγους προστασίας της ιδιωτικής ζωής, δεν αποκαλύπτει τις φιλανθρωπικές οργανώσεις στις οποίες συνεισφέρει, οι συνεργασίες ωστόσο περιλαμβάνουν οργανώσεις στην Ινδία, την Κένυα, τη Βραζιλία και την Ταϊλάνδη. «Παρακολουθούμε στενά πού πηγαίνουν τα χρήματα», λέει ο Brinkerhoff. «Δεν γράφουμε απλώς μια επιταγή. πηγαίνουμε στο σπίτι και είμαστε εφησυχασμένοι ότι κάναμε τη δουλειά μας».

Εικόνα
Η Renee Brinkerhoff με την κόρη της (Πηγή: Valkyrie Racing)  

Όταν η Brinkerhoff επιστρέψει από την περιπέτειά της στην Ανταρκτική, θέλει να συνεχίσει να αγωνίζεται σε ράλι και άλλες διοργανώσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού. «Έχω αυτή την τεράστια λαχτάρα να μπω ξανά στο αυτοκίνητο», λέει. Για να επιτευχθεί αυτό, το 356 θα πρέπει να μετατραπεί ξανά σε αυτοκίνητο δρόμου. Αλλά προς το παρόν, η Brinkerhoff και η πολική μηχανή της πρέπει πρώτα να ολοκληρώσουν την νέα αποστολή διάσωσης αθώων ζωών που έχουν αναλάβει. Κι αυτή η αποστολή τους οδηγεί προς το παρόν στην άκρη της Γης.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ