Στενό μαρκάρισμα στους καταναλωτές για τα ανεξόφλητα από την ΔΕΗ

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στενό μαρκάρισμα στους καταναλωτές για τα ανεξόφλητα από την ΔΕΗ
Εντατικοποιείται το κυνήγι των κακοπληρωτών.

Εντατικοποιεί η ΔΕΗ το κυνήγι των ανεξόφλητων οφειλών με τα τηλέφωνα να έχουν «πάρει φωτιά» και τις προειδοποιήσεις για διακοπές ρεύματος να πέφτουν «βροχή». Καταναλωτές οι οποίοι χρωστούν ακόμη και μικρά ποσά ειδοποιούνται ότι θα τους κόψουν το ρεύμα και καλούνται να καταθέσουν έστω και έναντι προκειμένου να μην τους κόψουν το ρεύμα.

Σημειώνεται ότι ο αριθμός των στρατηγικών κακοπληρωτών που οφείλουν ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 6 μηνών ανέρχεται σε 582.000 περιπτώσεις και οι οφειλές τους φτάνουν το ποσό των 545 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα οι περιπτώσεις των τελικών λογαριασμών ανέρχονται σε 895.000, συνολικών ληξιπρόθεσμων 1 δισ. ευρώ. Το δε τελευταίο δίμηνο έχουν προωθηθεί προς τον ΔΕΔΔΗΕ περίπου 30.000 αιτήματα αποκοπών αυτής της κατηγορίας.

Τι λέει ο ΔΕΔΔΗΕ για τις «εκτελεσμένες ανεπιτυχώς» αποκοπές

Δύσκολο καθίσταται όπως φαίνεται το έργο του ΔΕΔΔΗΕ για τις αποκοπές ρεύματος καθώς συναντά έντονες αντιδράσεις από την πλευρά κάποιων καταναλωτών με αποτέλεσμα να μην καταφέρνει να ολοκληρώσει τη διαδικασία. Σε σχετική ανακοίνωση που δημοσίευσε ο διαχειριστής αναφέρει ότι:

Ο ΔΕΔΔΗΕ, με αφορμή δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για αναποτελεσματικότητα στην εκτέλεση εντολών αποκοπής ρεύματος λόγω ληξιπρόθεσμων χρεών και σε συνέχεια του Δελτίου Τύπου που εξέδωσε την 27η Ιουνίου 2019, διευκρινίζει τα εξής: Η αδυναμία πρόσβασης στον μετρητή ή η επιθετική συμπεριφορά ή/και η έμπρακτη παρεμπόδιση εκ μέρους του καταναλωτή (δεδομένου ότι ευλόγως το προσωπικό του ΔΕΔΔΗΕ και των συνεργαζόμενων εργολάβων δεν νομιμοποιείται για την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας), οδηγούν σε πολλές περιπτώσεις στον χαρακτηρισμό των αποκοπών αυτών ως «εκτελεσμένων ανεπιτυχώς», παρότι το αρμόδιο συνεργείο μετέβη στην προς αποκοπή παροχή, πλην όμως η αποκοπή δεν κατέστη εκ των πραγμάτων εφικτή για σοβαρούς αντικειμενικούς λόγους.

Η κατηγοριοποίηση των εν λόγω αιτημάτων των προμηθευτών με αυτό τον χαρακτηρισμό, είναι απόλυτα συμβατή με το ισχύον Κανονιστικό Πλαίσιο, δηλαδή τον εγκεκριμένο από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου και στο Εγχειρίδιο Διαχείρισης Μετρήσεων και Περιοδικής Εκκαθάρισης Προμηθευτών Δικτύου, όπου ρητά αναφέρεται ότι:

«Ως υλοποίηση εντολής απενεργοποίησης ή επανενεργοποίησης μετρητή φορτίου, νοείται η μετάβαση-επίσκεψη εκπροσώπου του Διαχειριστή του Δικτύου στην παροχή του Πελάτη και, εφόσον είναι δυνατό, η απενεργοποίηση ή η επανενεργοποίηση της τροφοδότησης του πελάτη. Οι λόγοι για τους οποίους δεν κατέστη δυνατή η απενεργοποίηση ή επανενεργοποίηση της τροφοδότησης του Πελάτη γνωστοποιούνται στον προμηθευτή εγγράφως ή με άλλο μηχανογραφικό μέσο».

Το σύνολο του προσωπικού του ΔΕΔΔΗΕ και των εργολάβων του, εργαζόμενοι συστηματικά για την παροχή άρτιων υπηρεσιών σε όλους τους χρήστες του Δικτύου Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας (καταναλωτές – προμηθευτές – παραγωγούς), ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στον πολύ μεγάλο όγκο εργασιών που προκύπτει από τον πολυδιάστατο ρόλο της Εταιρίας στην ελληνική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Το τεχνικό προσωπικό, παρά τις αντίξοες συνθήκες που συνήθως αντιμετωπίζει - με σοβαρούς κινδύνους ακόμη και για τη σωματική του ακεραιότητα - ανταποκρίνεται με πλήρη επάρκεια σε όλες τις υποχρεώσεις της Εταιρίας, σύμφωνα με τις διαδικασίες που ορίζονται στο Ρυθμιστικό Πλαίσιο λειτουργίας του ΔΕΔΔΗΕ.

Προς επίρρωση των παραπάνω, ενδεικτικά υπενθυμίζεται ότι, για το έτος 2018, οι εκκρεμότητες, στο σύνολο των εντολών αποκοπής που δέχθηκε ο ΔΕΔΔΗΕ πανελλαδικά από όλους τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, διαμορφώθηκε σε μόλις 1% επί του συνόλου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider