Ποιες υποχρεώσεις αναλαμβάνουν οι τράπεζες για την ενημέρωση των καταναλωτών

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποιες υποχρεώσεις αναλαμβάνουν οι τράπεζες για την ενημέρωση των καταναλωτών
Όλη η λίστα με τις υποχρεώσεις. Επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

Αναλυτικές οδηγίες για τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν οι τράπεζες σε ό,τι αφορά την ορθή ενημέρωση των καταναλωτών παρέχει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Ειδικότερα, η Γενική Γραμματεία απέστειλε στα πιστωτικά ιδρύματα, στα ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος καθώς και στα ιδρύματα πληρωμών, επιστολή για τις υποχρεώσεις ενημέρωσης των καταναλωτών που απορρέουν από το άρθρο 102 του Νόμου 4537/2018, με τον οποίο ενσωματώνεται στην εθνική έννομη τάξη η Οδηγία 2015/2366 για τις υπηρεσίες πληρωμών.

Τι πρέπει να κάνουν οι τράπεζες

Ειδικότερα, οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών οφείλουν εφεξής:

• Να αναρτήσουν στους διαδικτυακούς τους τόπους και να διαθέτουν σε έντυπη μορφή στα υποκαταστήματά τους, στους αντιπροσώπους τους καθώς και στους τρίτους προς τους οποίους έχουν αναθέσει δραστηριότητες, ενημερωτικό σχετικό φυλλάδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

• Για την ανωτέρω διάθεση πληροφοριών οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών δεν επιβάλλουν χρέωση στους πελάτες τους.

• Όσον αφορά στα άτομα με αναπηρίες, απαιτείται η ενημέρωση με άλλα κατάλληλα μέσα, ώστε οι πληροφορίες να είναι διαθέσιμες σε προσιτή μορφή.

Κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης

Τέλος, η Γενική Γραμματεία Εμπορίουκαι Προστασίας Καταναλωτή επέστησε την προσοχή στους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών ότι η μη συμμόρφωσή τους στις ανωτέρω υποχρεώσεις ενδέχεται να επισύρει την επιβολή κυρώσεων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 101 του ν. 4537/2018 σε συνδυασμό με το άρθρο 13α του Ν. 2251/1994 για την προστασία των καταναλωτών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider