«Μαύρος» και ο Ιανουάριος για την επιβατική κίνηση - Σχέδια τόνωσης της ζήτησης επεξεργάζονται οι αεροπορικές

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Μαύρος» και ο Ιανουάριος για την επιβατική κίνηση - Σχέδια τόνωσης της ζήτησης επεξεργάζονται οι αεροπορικές

Συνεχίζεται η «ελεύθερη πτώση» για την επιβατική κίνηση με τον κεντρικό αερολιμένα της χώρας, το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, να κλείνει τον Ιανουάριο με νέο ιστορικό χαμηλό διακινώντας περίπου 233 χιλιάδες επιβάτες.

Με τις υγειονομικές συνθήκες στα ίδια επίπεδα και τους περιορισμούς των μετακινήσεων εν ισχύ σε διάφορες χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, η επιβατική κίνηση και τον Ιανουάριο κατέγραψε πτώση 84,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 και 83,2% σε σχέση με το 2019. Να θυμίσουμε ότι τον Ιανουάριο του 2020 η πανδημία δεν είχε εξαπλωθεί στην Ευρώπη και τόσο η κίνηση του Ιανουαρίου όσο και οι προκρατήσεις μαρτυρούσαν ότι οδεύαμε για νέο τουριστικό ρεκόρ στη χώρα.

Πέρα από την μείωση στις διεθνείς αφίξεις, το εγχώριο locdown που μετρά σχεδόν 4 μήνες στην Ελλάδα εκμηδένισε και την εσωτερική επιβατική κίνηση. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι επιβάτες, τόσο των πτήσεων εσωτερικού όσο και των διεθνών πτήσεων, κατέγραψαν μείωση της τάξης του 74,5% και 88,2% αντίστοιχα σε σχέση με το 2020 και 75,4% και 87% αντίστοιχα σε σχέση με το 2019.

Με αρνητικό πρόσημο κινήθηκε και ο αριθμός των πτήσεων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου του 2021 ανήλθε σε 5.790, καταγράφοντας πτώση της τάξης του 57,9% σε σχέση με το 2020 και 57,6% συγκριτικά με το 2019.

Ειδικότερα, οι πτήσεις εσωτερικού ήταν μειωμένες κατά 39,5% ενώ οι διεθνείς κατά 69,7% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020 και 43,9% και 67,6% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.

Πτώση άνω του 80% και στα περιφερειακά αεροδρόμια

Παρόμοια ήταν η εικόνα και στα περιφερειακά αεροδρόμια τον μήνα που μας πέρασε, με την πτώση της επιβατικής κίνησης να φτάνει το 82,7% (διακινήθηκαν περίπου 108 χιλιάδες επιβάτες από τις 628 χιλιάδες που είχαν διακινηθεί πέρυσι).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport, από τις 377 χιλιάδες επιβάτες εσωτερικού που διακινήθηκαν στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τον Ιανουάριο του 2020, τον περασμένο μήνα διακινήθηκαν 87.475 επιβάτες, πτώση δηλαδή που ανέρχεται στο 76,8%.

Η διεθνής επιβατική κίνηση συρρικνώθηκε κατά 91,4%, με τους επιβάτες που διακινήθηκαν να ανέρχονται σε 21.432 από τους 250.484 που είχαν διακινηθεί τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.

Σε επίπεδο πτήσεων η μείωση έφτασε στο 52,1% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020 – πραγματοποιήθηκαν 3.157 πτήσεις από τις 6.589 που είχαν πραγματοποιηθεί τον Ιανουάριο του 2019.

Στην περίπτωση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport οι πτήσεις εσωτερικού ήταν μειωμένες κατά -41,7% ( πραγματοποιήθηκαν 2.676 από τις 4.592 που είχαν πραγματοποιηθεί πέρυσι) ενώ οι διεθνείς μειώθηκαν κατά 75,9% ( πραγματοποιήθηκαν μόλις 481 πτήσεις από τις 1.997 που είχαν πραγματοποιηθεί πέρυσι.

Περισσότερες απευθείας συνδέσεις με τα ελληνικά νησιά σχεδιάζουν οι αερομεταφορείς

Τα ρευστά υγειονομικά δεδομένα σε συνδυασμό με τους αργούς ρυθμούς εμβολιασμού σε διάφορες χώρες διογκώνουν τις αμφιβολίες του αεροπορικού κλάδου ως προς την μερική ανάκαμψη που επιδιώκεται την τρέχουσα χρονιά.

Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα, οι αεροπορικές αναθεωρούν τα πτητικά τους προγράμματα κι απεργάζονται νέα σχέδια τόνωσης της ζήτησης. Ένα εξ αυτών, που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα, είναι η αύξηση των απευθείας πτήσεων προς τις περιφέρειες της χώρας και τα νησιά.

Να θυμίσουμε ότι περισσότερα από 100 δρομολόγια εξωτερικού απευθείας από την Περιφέρεια σχεδιάζει για το 2021 η Aegean. Όπως έχει ανακοινώσει, αρχής γενομένης από τον προσεχή Μάiο και Ιούνιο θα πετά με 17 έως 20 αεροσκάφη από 7 περιφερειακές βάσεις, οι 3 εκ των οποίων θα είναι καινούργιες.

Τις απευθείας συνδέσεις με την ελληνική περιφέρεια και συγκεκριμένα με τα ελληνικά νησιά σχεδιάζει να ενισχύσει και ο low cost αερομεταφορέας της Ryanair, οι οποίες όμως θα ξεκινήσουν αργότερα από το συνηθισμένο, και συγκεκριμένα τον Ιούλιο. Στο θερινό πρόγραμμα της εταιρείας για το καλοκαίρι του 2021 θα προστεθεί η απευθείας σύνδεση της Βουδαπέστης με την Ζάκυνθο αλλά αυτή της Κρακοβίας με την Σαντορίνη.

Στόχος των αερομεταφορέων είναι να ενισχυθεί το αίσθημα ασφάλειας των ταξιδιωτών με την απευθείας άφιξη στον προορισμό, χωρίς ενδιάμεσους σταθμούς και παραμονές σε αεροδρόμια.

Να θυμίσουμε ότι οι προβλέψεις για φέτος κάνουν λόγο για επαναφορά κατά 50% της κίνησης του 2019. Ο φόβος όμως για τους αερομεταφορείς της Ευρώπης είναι ότι ακόμα και σε αυτό το «καλό», όπως χαρακτηρίζεται, σενάριο ο μέσος συντελεστής φόρτωσης μπορεί να φτάσει στο 65%, την ώρα που για να είναι κερδοφόρα τα δρομολόγια απαιτούν συντελεστή φόρτωσης τουλάχιστον 70%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider