«Μεγάλες φουρτούνες» για την ελληνική ακτοπλοΐα - Πάνω από 300 εκατ. η μείωση εσόδων

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Μεγάλες φουρτούνες» για την ελληνική ακτοπλοΐα - Πάνω από 300 εκατ. η μείωση εσόδων
«Λιγότερα και χειρότερα πλοία στην ακτοπλοϊκά αν δεν ληφθούν μέτρα» τονίζει ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Σακέλλης.

Στον άμεσο κίνδυνο να πουληθούν μετά το 2021 τα πλέον σύγχρονα πλοία της ελληνικής ακτοπλοϊας εάν δεν υπάρξει ένα ικανοποιητικό πρόγραμμα στήριξης του κλάδου για την αντιμετώπισης των αρνητικών επιπτώσεων της πανδημίας, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Σακέλλης μιλώντας σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου.

«Ξεκινάει λοιπόν μία δεκαετία μεγάλων εξελίξεων και πολλών προβλημάτων» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σακέλλης, συμπεριλαμβάνοντας στα προβλήματα αυτά τις νέες επιβαρύνσεις λόγω του χαρακτηρισμού της Μεσογείου ως ECA, την ανάγκη να ανανεωθεί ο Ακτοπλοϊκός στόλος, ο οποίος ηλικιακά μεγαλώνει, αλλά και τους φόβους να απομακρυνθούν αναγκαστικά πλοία που δεν θα μπορέσουν να προσαρμοστούν ή να λειτουργήσουν στα νέα περιβαλλοντολογικά δεδομένα.

Παράλληλα ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας έκανε «λόγο για παντελή έλλειψη από την Διεθνή αγορά μεταχειρισμένων πλοίων φιλικών στο περιβάλλον και κατάλληλων για τις Ακτοπλοϊκές μας γραμμές» τονίζοντας ότι εξαιτίας αυτής «υπάρχει μεγάλος κίνδυνος υποβάθμισης των Ακτοπλοϊκών μας υπηρεσιών και ποιοτικά αλλά και σε ότι αφορά τις χωρητικότητες». Όπως εξήγησε ο πρόεδρος της ΣΕΕΝ, οι εταιρίες για να αντέξουν θα αναγκαστούν να πουλήσουν τα καλά και νεώτερα σκάφη τους χωρίς παράλληλα να έχουν τη δυνατότητα άμεσης αντικατάστασης.

Σύμφωνα με τον ίδιο «μοναδική λύση είναι η ναυπήγηση νέων πλοίων, μία διαδικασία η οποία έπρεπε ήδη να έχει ξεκινήσει. Προς αυτή τη κατεύθυνση υπάρχουν Εταιρείες οι οποίες έχουν προχωρήσει σε σχεδιασμό ναυπήγησης αλλά οι σκέψεις αυτές έχουν απομακρυνθεί, δεδομένης της κρίσης που διατρέχουμε». Για το λόγο αυτό μάλιστα, «με πρωτοβουλία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του προέδρου κ. Γ. Πατέρα, σε συνεργασία με τον ΣΕΕΝ, ήδη από τον Ιούνιο του 2019 εκπονήθηκε μελέτη σχετικά με την ανάγκη ανανέωσης του Ακτοπλοϊκού μας στόλου για την ενημέρωση των αρμόδιων διευθύνσεων της ΕΕ. Η μελέτη αποσκοπεί στη δημιουργία Ταμείου για τη χρηματοδότηση της ναυπήγησης πλοίων για την ανανέωση του Ελληνικού Ακτοπλοϊκού στόλου, έχει θετική ανταπόκριση και από την ΕΕ αλλά και από την Κυβέρνηση και αναμένουμε εξελίξεις με την ολοκλήρωση του τρίτου σταδίου της μελέτης» ανέφερε ο κ. Σακέλλης και συμπλήρωσε πως ήδη ο κλάδος έχει καταθέσει μια σειρά προτάσεων και το πλαίσιο της συζήτησης για το σχέδιο που θα υποβληθεί στην ΕΕ για το Ταμείο Ανάκαμψης. «Στην παρούσα κρίση του κορονοϊού ο ΣΕΕΝ έχει σημαντικό ρόλο με συνεχή συμμετοχή και προτάσεις σε όλες τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί για τη στήριξη του κλάδου, οι οποίες μπορεί να μη μας ικανοποιούν, αλλά δεν παύει να είναι σημαντικές» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Αναφερθείς στον ρόλο της Ακτοπλοΐας ο κ. Σακκέλης σημείωσε ότι «με τις προσπάθειες του Συνδέσμου μας αναδείξαμε τη σημασία των υπηρεσιών που προσφέραμε και έχουμε αναγνωριστεί ως ο σημαντικότερος παράγοντας ανάπτυξης των νησιών μας και ένας σημαντικός παράγοντας του τουρισμού όλης της χώρας. Επίσης έχει αναδειχθεί ο κοινωνικός και ο Εθνικός ρόλος της Ακτοπλοΐας στην προάσπιση των Εθνικών συμφερόντων, αλλά και των Ευρωπαϊκών» .

Να υπενθυμίσουμε ότι με βάση τα στοιχεία κίνησης μέχρι την 31/10 προβλέπεται μείωση της κίνησης για το 2020 που θα φτάσει το 55% στους επιβάτες, 35% στα οχήματα και 20% στα φορτηγά. Επί της ουσίας δηλαδή αναμένεται να ταξιδέψουν φέτος 10.300.000 λιγότεροι επιβάτες ενώ οι προβλέψεις παραμένουν δυσοίωνες και για την επόμενη χρονιά. «Αν όλα πάνε καλά ο τουρισμός το 2021 προβλέπεται μειωμένος κατά 50% σε σχέση με το 2019, δηλαδή είναι βέβαιο ότι το 2021 θα είναι μία κακή και προβληματική χρονιά για τον τουρισμό μας» εκτίμησε ο κ. Σακέλλης. Όσον αφορά στα έσοδα όπως είπε «δυστυχώς επαληθεύονται οι οι προβλέψεις του Συνδέσμου για μείωση των εσόδων από ναύλους η οποία εκτιμάται ότι θα φθάσει ή και θα ξεπεράσει τα € 300.000.000 και με ζημιογόνα αποτελέσματα του 2020 που θα ξεπεράσουν τα €100.000.000, χωρίς να υπολογίζεται η Κρατική βοήθεια, που όμως δεν ξεπέρασε τα € 22.000.000

«Σε αντίθεση με το 2019, σε λίγες μέρες ξεκινάμε μία νέα χρονιά το 2021 με προίκα πολύ μεγάλες ζημιές, με τα ταμειακά αποθέματα να έχουν εξαντληθεί και τον δανεισμό προς Τράπεζες και Δημόσιο να έχει αυξηθεί και να αυξάνεται συνεχώς.» κατεληξε.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider