Πώς βλέπουν οι φορείς τις προτάσεις της Κομισιόν για το «restart» στον τουρισμό

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς βλέπουν οι φορείς τις προτάσεις της Κομισιόν για το «restart» στον τουρισμό
«Είναι ώρα για διακρατικές συμφωνίες αλλά και τολμηρά εργαλεία στήριξης των επιχειρήσεων του κλάδου».

Θετική ήταν η αποδοχή των προτάσεων της Κομισιόν για το «restart» του Τουρισμού από τους φορείς του κλάδου, τονίζοντας ωστόσο ότι η μερική ανάκαμψη του κλάδου θα κριθεί αφενός από τις διακρατικές συμφωνίες και τα υγειονομικά πρωτόκολλα κι αφετέρου από τα εργαλεία ρευστότητας των επιχειρήσεων του κλάδου.

«Οι ανακοινώσεις της Κομισιόν ανοίγουν πλέον τον δρόμο για εθνικές αποφάσεις και διακρατικές συμφωνίες με γνώμονα πάντα την εξέλιξη των υγειονομικών δεδομένων» ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος σε σχετική ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα.

Παράλληλα βέβαια επεσήμανε ότι «η έναρξη πτήσεων, οι διακρατικές συμφωνίες, τα πρωτόκολλα λειτουργίας, η στήριξη της εργασίας και τα εργαλεία ρευστότητας, θα καθορίσουν τη συνέχεια». «Ο δρόμος για την επανεκκίνηση θα είναι μακρύς και δύσκολος, αλλά όλοι μαζί θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να μειωθούν οι φετινές απώλειες» κατέληξε ο κ. Ρέτσος.

Την ανάγκη για για διακρατικές συμφωνίες και υγειονομικά πρωτόκολλα που θα είναι ρεαλιστικά και εφαρμόσιμα, αλλά και για καινοτόμα και τολμηρά μέτρα στήριξης της ρευστότητας των επιχειρήσεων του κλάδου» υπογράμμισε σε σχετική ανακοίνωσή του και ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός.

Όπως επεσήμανε, «οι συστάσεις της Κομισιόν επιβεβαιώνουν τη σημασία του τουρισμού για τις οικονομίες της Ευρώπης, το εύρος και το βάθος των προβλημάτων μπροστά στα οποία βρίσκονται εκτεθειμένες οι επιχειρήσεις αλλά και την άμεση ανάγκη για επανεκκίνηση του τουρισμού».

«Το ΞΕΕ με τον θεσμικό ρόλο του, θα συνεχίζει να υποστηρίζει το έργο και τις προσπάθειες των συναρμόδιων υπουργείων προς αυτή την κατεύθυνση, μπροστά σε μια τουριστική χρονιά, η οποία θα είναι ούτως ή άλλως, ιδιαίτερα δύσκολη» κατέληγε ο κ. Βασιλικός

Την αναγκαιότητα των διακρατικών συμφωνιών για μεταφορές και διαμονή υπογράμμισε και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ξενοδόχων κ. Γρηγόρης Τάσιος, τονίζοντας ότι χωρίς αυτές ο εισερχόμενος τουρισμός παραμένει αβέβαιος. Ωστόσο ο ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων εξέφρασε την αντίθεσή του με το άνοιγμα των ξενοδοχείων συνεχούς λειτουργίας την 1η Ιουνίου αφού όπως επεσήμανε σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του Θέματος δεν υπάρχουν κρατήσεις και πελατολόγιο και τα ξενοδοχεία έκτακτης ανάγκης που παραμένουν ανοιχτά επαρκούν για να καλύψουν την αρχική ζήτηση.

Οι κατευθυντήριες γραμμές της Επιτροπής

Να θυμίσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκαθαρίζοντας ότι πρωταρχικό μέλημα της ένωσης παραμένει η ασφάλεια των κατοίκων της και δεδομένου ότι η τουριστική βιομηχανία έχει πληγεί σφόδρα από τους περιορισμούς μετακίνησης, τις ταξιδιωτικές απαγορεύσεις αλλά και το κλείσιμο των συνόρων των χωρών, έχει ανακοινώσει μια σειρά προτάσεων που θα επιτρέψουν σταδιακά και συντονισμένα την επανεκκίνηση του κλάδου και των υπηρεσιών αυτού.

Αναλυτικότερα, η Κομισιόν τονίζει ότι πριν από τη χαλάρωση των μέτρων, τα κράτη-μέλη πρέπει να είναι σε θέση να παρακολουθούν και να ανταποκρίνονται σε τυχόν αλλαγές στους δείκτες υπηρεσιών υγείας καθώς και να αυξήσουν την ικανότητα παρακολούθησης κι ιχνηλάτησης των κρουσμάτων. Γι’ αυτό και προτρέπει τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να έχουν στην διάθεσή τους και σε επάρκεια ταχεία διαγνωστικά τεστ καθώς και να χρησιμοποιήσουν εφαρμογές ιχνηλάτησης σε εθελοντική βάση, οι οποίες όμως θα είναι συμβατές με τις αρχές της Ένωσης για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών.

Παράλληλα προτείνει οι χώρες τις ΕΕ να παρατείνουν την προσωρινή απαγόρευση των μη αναγκαίων ταξιδιών για ταξιδιώτες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι τις 15 Ιουνίου.

Σχετικά με τα voucher των αεροπορικών εταιρειών για τις ματαιωμένες πτήσεις των προηγούμενων μηνών, η Ένωση προτρέπει τις εταιρείες να τα παρατείνουν για τουλάχιστον ένα χρόνο.

Τι προτείνεται για την επαναλειτουργία των ξενοδοχείων

Όσον αφορά στην επαναλειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων η Επιτροπή προτείνει αρχικά την στενή συνεργασία των μονάδων με τις υγειονομικές αρχές ώστε οι οδηγίες προς το προσωπικό και τους επισκέπτες που είναι υποχρεωμένα τα ξενοδοχεία να παρέχουν να είναι επικαιροποιημένες και συμβατές με τα νέα δεδομένα σχετικά με τον ιό. Παράλληλα συνιστά την εκπαίδευση του προσωπικού των μονάδων ώστε να γνωρίζουν με ποιον τρόπο να αντιμετωπίσουν ένα πιθανό ή ένα θετικό κρούσμα του ιού.

Επιπλέον η Επιτροπή προτείνει την τηλεργασία του προσωπικού, όπου αυτή μπορεί να εφαρμοστεί, με στόχο να μειωθεί η παρουσία του προσωπικού στις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις καθώς και μέτρα για την μείωση του αριθμού και του χρόνου των φυσικών επαφών μεταξύ των παρευρισκομένων στα ξενοδοχεία. Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί με αλλαγές στην εργασία, τροποποίηση των ωρών των γευμάτων αλλά και χρήση ηλεκτρονικών και τεχνολογικών μέσω επικοινωνίας. Για τις περιπτώσεις μάλιστα που η φυσική απόσταση δεν μπορεί να διατηρηθεί πλήρως, θα πρέπει να εφαρμοστούν εναλλακτικά μέτρα όπως η χρήση γυάλινων ή πλαστικών διαχωριστικών, η χρήση μάσκας κ.λπ.

Σχετικά με τους κοινόχρηστους χώρους υπογραμμίζει την εφαρμογή στοχοθετημένων μέτρων για να τηρηθούν οι απαραίτητες φυσικές αποστάσεις που αποτρέπουν την μετάδοση του ιού. Η επιθυμητή απόσταση ορίζεται στα 1,5 έως 2 μέτρα για άτομα που δεν ταξιδεύουν ή διαμένουν μαζί. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με καθορισμό του μέγιστου αριθμού επισκεπτών σε εστιατόρια, λόμπι, μπαρ, καφετέριες κ.α. αλλά και με χρονικούς περιορισμούς για την παραμονή στους χώρους αυτούς. Όσον αφορά στους εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους (πισίνες, παραλίες κλπ) προτείνει ειδικές ρυθμίσεις για να τηρηθούν οι αποστάσεις αλλά και εφαρμογή συγκεκριμένων μέτρων υγιεινής, όπως πρωτόκολλα καθαρισμού και απολύμανσης.

Ειδική αναφορά γίνεται και στα μέτρα προσωπικής προστασίας που θα πρέπει να γνωστοποιούνται σε προσωπικό και επισκέπτες με όλους τους δυνατούς τρόπους (ηλεκτρονικά, σε infographics σε διάφορους κοινόχρηστους χώρους του ξενοδοχείου και σε φυλλάδια που θα δίνονται κατά την άφιξη). Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η αναπνευστική εθιμοτυπία (βήχας ή φτέρνισμα σε χάρτινο ιστό ή κάμψη αγκώνα. Τα ιδρύματα πρέπει να διασφαλίζουν την διαθεσιμότητα χαρτιού στους κοινόχρηστους χώρους), η υγιεινή των χεριών ( τα ξενοδοχεία πρέπει να έχουν εγκατεστημένα infographics πληροφόρησης για επισκέπτες και εργαζόμενους αλλά και εύκολα προσβάσιμους και πλήρως εξοπλισμένους χώρους για το πλύσιμο των χεριών), η χρήση μάσκας προσώπου ως συμπληρωματικό μέτρο όπου απαιτείται, ο σωστός εξαερισμός των εσωτερικών χώρων αλλά και ο αερισμός των δωματίων πριν υποδεχτούν νέο επισκέπτη (τουλάχιστον μια ώρα μετά το check out).

Αξίζει να σημειωθεί ότι εντός της επόμενης εβδομάδας θα ανακοινωθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα λειτουργίας των επιχειρήσεων καθώς και τα μέτρα στήριξης των τουριστικών επιχειρήσεων από την κυβέρνηση. Την ίδια στιγμή το υπουργείο βρίσκεται σε συνομιλίες με κοντινούς προορισμούς που έχουν θετικό πρόσημο στην αντιμετώπιση της πανδημίας για να κλείσει διακρατικές συμφωνίες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider