Τα βήματα του Facebook αποφάσισε να ακολουθήσει το Instagram τουλάχιστον ως προς τον τρόπο που βλέπουμε τo newsfeed μας.

Όπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία οι χρήστες δεν θα βλέπουν πλέον τις φωτογραφίες που ανεβάζουν οι «φίλοι» τους με χρονολογική σειρά αλλά ανάλογα με το πόσο δημοφιλείς είναι, κάτι αντίστοιχο δηλαδή με το newsfeed του Facebook.

Ειδικοτερα, το Instagram μέσω ενός αλγορίθμου θα προβάλλει τις δημοσιεύσεις ανάλογα με την αλληλεπίδραση που αυτές έχουν με άλλους χρήστες ανάλογα την ώρα της ημέρας αλλά και το πόσο δημοφιλής είναι η κάθε φωτογραφία. Όπως διευκρινίστηκε, η αλλαγή θα γίνει σταδιακά, δηλαδή αρχικά θα εμφανίζονται όλα τα post απλά με διαφορετική διάταξη.

Με βάση τις αλλαγές δηλαδή εάν δεν ελέγξετε την οθόνη σας κατά την διάρκεια της νύχτας, το επόμενο πρωί στο πάνω μέρος της οθόνης σας θα παρουσιαστεί το post ενός φίλου που προτιμάτε κι ας έχει δημοσιευτεί ώρες πριν.

Αξίζει να σημειωθεί πως με 400 εκατομμύρια χρήστες, το Instagram ήταν μέχρι χθες ένα από τα λίγα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που διατηρούσε τη χρονολογική σειρά στα post, εκτός από τα διαφημιστικά.

Ο λόγος της αλλαγής σύμφωνα με τον συνιδρυτή και CEO, Kevin Systrom, είναι πως οι χρήστες χάνουν περίπου το 70% των φωτογραφιών και η κίνηση αυτή γίνεται ώστε να εξασφαλίσουν ότι το 30% που τελικά βλέπει ο κάθε χρήστης είναι το καλύτερο δυνατό.

Με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα με το Instagram, οι χρήστες θα μπορούν να ακολουθήσουν ακόμα περισσότερους λογαριασμούς χωρίς να ανησυχούν πως εξαιτίας των πολυάριθμων post θα χάνουν τις αγαπημένες τους φωτογραφίες. Επιπλέον θα είναι πιο εύκολο να παρακολουθούν δημοσιεύσεις φίλων στο εξωτερικό, οι οποίοι ανεβάζουν την ώρα που εκείνοι κοιμούνται.

Ο αντίλογος βέβαια θέλει την εν λόγω αλλαγή να καθιστά το Instagram λιγότερο επίκαιρο και έγκαιρο. Μάλιστα πολλοί ισχυρίζονται οι χρήστες θα αγχώνονται στην προσπάθειά τους να κάνουν τις δημοσιεύσεις τους αρκετά καλές ώστε να επιλεγούν από τον αλγόριθμο και να τις δουν οι ακόλουθοί τους.

Επιπλέον, οι εμπορικές εταιρείες, που μέχρι χθες έβλεπαν στο Instagram ως ένα αξιόπιστο διαφημιστικό κανάλι, ίσως χάσουν εν μέρει το ενδιαφέρον τους, κάτι αντίστοιχο που συνέβη με το Facebook.