Ανοδικά κινήθηκε η ελληνική αγορά τεχνικών καταναλωτικών αγαθών το 4ο τρίμηνο του 2017 με τους Έλληνες να στρέφονται σε τηλεοράσεις, ηχοσυστήματα, κινητά τηλέφωνα, wearbles και μεγάλες οικιακές συσκευές, περιορίζοντας από την άλλη την αγορά tablet, σταθερών τηλεφώνων και σταθερών υπολογιστών.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK Temax, η ελληνική αγορά των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας, κατά το 4ο τρίμηνο της εφετινής χρονιάς, διαμορφώθηκε στα 653 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας άνοδο 1,5% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Στο σύνολο του έτους ωστόσο η ελληνική αγορά τεχνολογικών αγαθών κατέγραψε μείωση της τάξης του 1,9% με τον τζίρο της να φτάνει τα 2,067 εκατ. ευρώ.

Στις ανοδικές κατηγορίες συγκαταλέγονται τόσο τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά (CE), τα οποία παρουσίασαν αύξηση 6.5% και οι Τηλεπικοινωνίες (TEL), οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 5.5% όσο και οι μικρές οικιακές συσκευές (SDA), που βελτιώθηκαν κατά 4%.

Από τις «μεγάλες» κατηγορίες μόνο αυτή των μεγάλων οικιακών συσκευών παρουσίασε άνοδο 4% στα 120 εκατ. ευρώ, με τα πλυντήρια ρούχων, τα πλυντήρια-στεγνωτήρια και τις εντοιχισμένες συσκευές, όπως εστίες , απορροφητήρες και φούρνοι να είναι τα προϊόντα που προτίμησαν περισσότερο οι καταναλωτές. Τη μεγαλύτερη άνοδο ωστόσο σημείωσαν στην κατηγορία αυτή οι ψυγειοκαταψύκτες, επηρεαζόμενοι αισθητά κι από τις προωθητικές ενέργειες του λιανεμπορίου, όπως η Black Friday. Αξίζει να σημειωθεί βέβαια ότι παρά την θετική τους πορεία τα έσοδα ήταν λιγότερα των αναμενόμενων αφού οι προσφορές μείωσαν σημαντικά την μέση τιμή τους.

Πτώση κατά 3,8% στα 152 εκατ. ευρώ κατέγραψαν αντιθέτως οι μικρές καταναλωτικές συσκευές. Συγκεκριμένα στην εν λόγω κατηγορία, τις προτιμήσεις των καταναλωτών κέρδισαν οι αποχυμωτές και οι φρυγανιέρες, οι οποίες διπλασίασαν σχεδόν τις πωλήσεις του, ενώ αισθητή ήταν η πτώση για τις καφετιέρες και τις συσκευές προετοιμασίας φαγητού.

Ανοδικά κινήθηκε και η κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών (τηλεόραση, συστήματα ήχου και εικόνας, κονσόλες παιχνιδιών κ.ά.) καταγράφοντας άνοδο 6,5% στα 119 εκατ. ευρώ με τις τηλεοράσεις, τις κονσόλες παιχνιδιών, τα συστήματα αποθήκευσης (USB και κάρτες μνήμης) και τα οικιακά ηχοσυστήματα να στηρίζουν την ανοδική αυτή πορεία. Headphones, συσκευές πλοήγησης, DVD-players και MP3-MP4 ήταν τα προϊόντα που παρουσίασαν τα μεγαλύτερα αρνητικά πρόσημα.

Ραγδαία ήταν η άνοδος των συσκευών gaming & leisure με αποτέλεσμα οι πωλήσεις της κατηγορίας των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων να κινηθούν ανοδικά κατά 5,5% 196 εκατ. ευρώ. Οι μεγάλες προσφορές της Black Friday και των Χριστουγέννων ωστόσο έφεραν θετικά πρόσημα και στις πωλήσεις των φορητών υπολογιστών και των περιφερειακών. Αντιθέτως, οριακή ήταν η άνοδος στις οθόνες ενώ σταθερά τηλέφωνα, σταθεροί υπολογιστές και tablets συνέχισαν την πτωτική τους πορεία.

Φρένο στην αιφνίδια ανάπτυξή του φαίνεται να βάζει ο κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων αφού εν συγκρίσει με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους κατέγραψε οριακή πτώση της τάξης του 0,6% κλείνοντας στα 9 εκατ. ευρώ.

Την ανοδική τους πορεία κατά 6,5% στα 11 εκατ. ευρώ συνέχισε και η κατηγορία ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων με τα πολυμηχανήματα ωστόσο να χάνουν έδαφος έναντι των απλών εκτυπωτών.

Οι κατηγορίες που κυριάρχησαν στις πωλήσεις στο σύνολο του έτους ωστόσο ήταν κατά κύριο λόγο οι μεγάλες οικιακές συσκευές (3,9% ) με τον τζίρο τους να φτάνει τα 454 εκατ. ευρώ, τα είδη εξοπλισμού κι αναλώσιμων με την αύξηση τα φτάνει το 16,2% στα 35 εκατ. ευρώ αλλά και η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών η οποία για πρώτη φορά μετά από χρόνια παρουσίασε άνοδο 2,6% στο σύνολο του έτους φτάνοντας τα 31 εκατ. ευρώ.

 Αξιοσημείωτη είναι η ελαφρώς πτωτική πορεία της αγοράς των κινητών κατά 0,9% με το τζίρο της να διαμορφώνεται στα 608 εκατ. ευρώ αλλά και η μεγάλη πτώση, 10,4%, των προϊόντων πληροφορικής ο τζίρος των οποίων  διαμορφώθηκε στα 457 εκατ. ευρώ.