Ψηφιακός μετασχηματισμός, μεγάλη εθελούσια και ΑΜΚ για την διάσωση των ΕΛΤΑ

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ψηφιακός μετασχηματισμός, μεγάλη εθελούσια και ΑΜΚ για την διάσωση των ΕΛΤΑ
Το σχέδιο παρουσιάζεται από τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη στον πρωθυπουργό. 

Στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο θα παρουσιαστεί και θα συζητηθεί το νέο σχέδιο διάσωσης των ΕΛΤΑ, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 100 εκατ. ευρώ την οποία θα καλύψει η ΕΕΣΥΠ που είναι και ο βασικός μέτοχος των ΕΛΤΑ, αλλά και πληρωμή της «καθολικής υπηρεσίας» για τα έτη 2019 και 2020 ύψους περίπου 150 εκατ.

Άγνωστο παραμένει μέχρι στιγμής το αν στην ΑΜΚ θα συμμετάσχει και η Eurobank, η οποία ελέγχει το 10% των ΕΛΤΑ που άλλοτε κρατούσε το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Σε περίπτωση που η απόφαση είναι θετική τότε θα σημάνει μια ψήφο εμπιστοσύνης στο όλο εγχείρημα, καθώς τα ΕΛΤα θα έχουν ήδη τον πρώτο ιδιώτη επενδυτή. Ωστόσό μετά την περίοδο εξυγείανσης της εταιρείας, στόχος είναι να εισέλθει στο μετοχικό κεφάλαιο στρατηγικός επενδυτής, ώστε το Δημόσιο να πάρει πίσω τμήμα των κεφαλαίων που έχει καταβάλει.

Όσον αφορά το σχέδιο εξυγίανσης των ελληνικών ταχυδρομείων, θα περιλαμβάνει σίγουρα τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό που θα φέρει αυτοματοποίηση στα κέντρα διαλογής, ιχνηλασιμότητα στη διανομή αλλά και σύγχρονα προϊόντα που θα φέρουν τα ΕΛΤΑ στη νέα εποχή, εξορθολογισμό της λειτουργίας του δικτύου αλλά και γενναία περικοπή του μισθολογικού κόστους, η οποία θα επιτευχθεί και μέσω προγραμμάτων εθελούσιας εξόδου για 2.000 και πλέον εργαζόμενους. Να υπενθυμίσουμε ότι το 2018 ο όμιλος των ΕΛΤΑ απασχολούσε περίπου 7.500 άτομα, συμπεριλαμβανομένων των συμβασιούχων και του μισθωμένου από τρίτες επιχειρήσεις προσωπικό. Σήμερα εκτιμάται ότι οι εργαζόμενοι ανέρχονται στις 5.500 εργαζόμενους το μισθολογικό κόστος των οποίων ανέρχεται στο 67% του συνολικού κόστους λειτουργίας της επιχείρησης.

Οι επενδύσεις για την ψηφιοποίηση του οργανισμού κρίνονται απαραίτητες καθώς η τεχνολογική υστέρηση του οργανισμού είναι τόσο μεγάλη που δεν του επιτρέπει να επωφεληθεί από την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και γενικά των ταχυμεταφορών που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα.

Στην αναδιοργάνωση του οργανογράμματος της επιχείρησης θα περιλαμβάνεται και η διαφορετικού τύπου ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων, με franchise και επέκταση του shop in shop. Να θυμίσουμε ότι τα ΕΛΤΑ έχουν σήμερα περίπου 1.000 σημεία «φυσικής παρουσίας» στην Ελλάδα.

Το σχέδιο παρουσιάζεται από τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη στον πρωθυπουργό.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider